Niet verwacht zwanger, komt de blijdschap nog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babyopkomst, 3 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben van ons 3e kindje. Ik heb geen idee wat er verkeerd is gegaan want wij gebruiken altijd een condoom en checken hem nadien op gaatjes/lekken. We hebben het afgelopen 1,5 nooit onbeschermde seks gehad. Maargoed, toch ben ik zwanger. Ik kwam erachter doordat ik een zeer regelmatige cyclus heb en nu 14 dagen over tijd was.

Een derde kindje zouden we in de toekomst wel willen maar het overvalt ons nu zo. Ik vind het heel naar maar ik voel me nu niet blij. Wellicht omdat het allemaal nog moet landen, we waren er niet mee bezig...het voelt zo lullig tegenover iedereen die moeilijk zwanger wordt, ik kan niks tegen dit gevoel doen.

Het kindje is zeker welkom en komt ook gewoon als de zwangerschap goed verloopt natuurlijk. Mijn vraag aan andere moeders die onverwacht zwanger werden, wanneer kwam bij jullie de blijdschap? Ik voel me best schuldig dat ik me zo down voel.

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik was ook onverwachts zwanger van de derde. Heb echt een potje zitten huilen toen ik een positieve test vast had.
    Maar een paar weken later kwam er wel wat meer blijdschap en vanaf de 20 weken echo was ik geloof ik echt om.

Maar het blijft een andere zwangerschap. Vooral als ik me rot voel, veel last heb van mn lijf komt dat gevoel nog wel eens naar boven. Ookal is ons meisje heel erg welkom!

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Voel je niet schuldig. Het komt vanzelf

3. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik had ook echt gemengde gevoelens eerst.. was totaal niet gepland. Net een spiraal laten zetten en zou dit jaar aan mijn nieuwe opleiding beginnen enzo. Heeft ongeveer een week geduurd tot na de eerste echo en sindsdien is dat gevoel weg. Lijkt me heel begrijpelijk dat je je zo voelt als het ongepland is. Iedergeval van harte gefeliciteerd!

4. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Dank jullie wel. Het voelt alsof ik het droom, alsof het niet waar is. Maar het idee dat er een baby bij komt vind ik wel heel erg leuk.

Maar zoals irisje al zegt. .. ik had ook allerlei plannen en dat moet ik nu opschuiven. Het is zoals het is. Hopelijk went het snel:)

5. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Ik ben ook onverwacht zwanger geraakt en heb ook een tijdje moeten wennen. Toen we de 20 weken echo hadden gehad en bleek dat er iets mis kon zijn met een kindje, kwam bij mij pas het besef dat ik ze echt niet kwijt wilde en er toch wel heel blij mee ben. Oja. Klein detail; het bleken er bij ons ook nog eens 2 te zijn..

Wat Wenda zegt over dat het een andere zwangerschap blijft, dat ervaar ik ook wel zo. Ondanks dat ze erg welkom zijn.

iig gefeliciteerd met je zwangerschap en de blijdschap komt echt! Voel je daar niet schuldig over.

6. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ook ik moe(s)t heel erg wennen aan het idee en voel(de) me er ook regelmatig schuldig over.
    Alleen bij ons was t zo dat we echt geen kids meer wilde en echt heb overwogen het weg te halen dus dacht dat t daarom zolang bleef hangen.
    Ik had laatst pas ineens dat ik nieuwsgierig werd en waar ik bij de vorige 2 niet kon wachten tot ze er waren heb ik nu zoiets van laat maar zitten :rolleyes: al wil ik wel graag mn eigen lichaam terug.

7. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Wat heftig! Zeker als je gezin compleet is voor je gevoel. Ik hoop niet dat ik de hele zwangerschap er anders in sta want ik heb me voorgenomen te genieten, maar merk wel dat het besef er nog niet helemaal is. .

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Ik ben 2 dagen in soort paniek geweest 'nee, nee, nu kan echt niet hoor :p' , maar omdat er wel een wens was om ergens in toekomst een 3e te krijgen, toch redelijk snel geschakeld. Mijn man was wel meteen helemaal in de wolken :confused:. De derde dag na positieve test kwam de blijdschap en een gevoel van wauw-wauw-wauw en dagdromen.

De dag daarna een slechte echo, 3 dagen daarna miskraam en ik was er echt vreselijk kapot van. Man, oh man, wat was dat een emotionele achtbaan o_O:(...
    Wilde daarna meteen weer zwanger worden, maar toch (mijn man weer :p) praktisch gebleven en nog een half jaar uitgesteld omdat dit 'beter' uitkwam.

9. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ooh nee wat erg voor jullie! Dat lijkt mij ook heel verdrietig!

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.642
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Van onze derde raakte ik ook onverwacht zwanger.
    Was ook heel dubbel.
    Was net een half jaar bezig met een opleiding om in mijn huidige werk omhoog te komen en was net meer gaan werken.
    Oudste kinderen waren 6 en 8 jaar.
    Het was vooral ongeloof omdat het maar van 1x was geweest maar ik vond het op de een of andere manier ook om te gillen hihi
    Mijn man was minder enthousiast maar is ook snel bijgedraaid.
    Het kwam totaal niet gepland maar ik had wel altijd de wens voor een derde gehad dus ik had ook zoiets van dan zal het zo hebben moeten zijn.
    Ik zou er lekker van genieten.
    Mijn derde zwangerschap was ook een hele goede.
    Weinig klachten etc
    Gefeliciteerd!!

11. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    +1
    Precies hetzelfde

Deel Deze Pagina