Hoi dames, 20 Juli wordt ik ingeleidt, althans dat is de planning want als mijn baarmoedermond niet rijp is wordt ik naar huis gestuurd met een ballonkatheter en moet ik me de volgende dag weer melden. De vorige bevalling ben ik ook ingeleid met langdurig gebroken vliezen, toen kreeg ik gel ingebracht en begonnen gelijk de weeën. Later heb ik bijstimulatie gehad. ik ben nu helemaal ingesteld om op 20 juli te bevallen en zou echt ontzettend balen als het niet door zou gaan, wat is jullie ervaring met inleiden? Hoe verliep de bevalling? En had je dezelfde nog je baby op je buik? Graag jullie reactie!
Ik word ook de 20ste ingeleid haha spannend dus en totaal geen ervaring..Ik word zondag al opgenomen voor die ballon ma ik mag nie meer na huis toe jammer genoeg terwijl ik nog een dochter heb van 5 jaar wil dus graag na huis ma dat gaat nie gebeuren Maandag ochtend om 7 uur infuus en dan gaat het beginnen vraag me af hoe lang het duurd maar ik ga er vanuit dat ik haar zeker die dag op me buik heb leggen hahaha succes alvast spannend hoor
Ik ben ingeleid, ik kreeg op 13 augustus de ballon geplaatst 's avonds. Na ongeveer 12 uur (14 augustus in de ochtend) kon de gyn die verwijderen en had ik 3cm ontsluiting, vliezen doorgeprikt en toen aan een infuus met weeenopwekkers. Paar uur later is mijn dochter geboren. Met de ballonkatheter kreeg ik 's nachts wat harde buiken, heb twee keer onder de douche gestaan ook. Verder kon ik er relatief goed mee slapen (ik sliep al weken slecht ivm cholestase, dus relatief goed betekent dat ik niet slechter sliep dan zonder ballon ).
Ik kreeg op dinsdagavond 24 februari een ballon. Die nacht in het ziekenhuis geslapen, volgende ochtend zijn mijn vliezen gebroken en heb ik weeenopwekkers gekregen. Uiteindelijk is hij op 26 februari pas geboren, dus het kan best even duren. Bevalling is verder wel goed gegaan hoor. Je leest soms nare verhalen over inleiden maar die ervaring heb ik niet. Ik baalde ook dat hij niet wat sneller kwam, ik vond 25 zo'n mooi getal .
Ik word zondagavond al ingeleid, lees ook even mee.Zie er wel een beetje tegenop dus ik hoop op veel positieve verhalen hier.
Ik zou mijn verwachting maar bijstellen hoor... Ik begreep dat het maar zelden binnen een dag lukt, met inleiden. Hier in ieder geval op vrijdag om 09u begonnen en zondag om 15:50u geboren.
Ik heb geen horror verhaal zoals je vaker leest en vindt Op vrijdagavond de ballon geplaatst, mee geslapen in het zkh, icm slaap medicatie (sinds woensdag geen nachtrust langer dan 4 uur gehad) zaterdagochtend om 8.00 viel met een beetje hulp de ballon eruit en zat ik op 3 cm. Vliezen zijn gebroken, uur erna aan de opwekkers. Op zaterdagavond had ik de kleine op mijn buik. Van moment van melden in het zkh tot aan de geboorte zat 23 uur. Ze hadden me wel voorbereid op 3 dagen. Als de ballon niks had gedaan, had ik tabletten gekregen en naar huis mogen gaan. Was wel fijn om te weten voordat de bevalling startte oh, en ik had geen google geraadpleegd toen ik hoorde dat ik werd ingeleid
Volgens Mij Gaan Ze Bij Mij Er Toch Echt Van Uit Dat Ze Gewoon Op Maandag Geboren Word. Ik heb namelijk streptokokken bacterie bij me en nu is alles zo ie zo afwachten maar alles doe ik zolang de baby geen gevaar loopt..Dus maandag weeopwekkers en krijg ook een ruggeprik wegens alles er om heen dus ik vind het echt wel spannend pfff Sorry voor me hoofdletters beetje gek dat dat elke neer gezet word een hoofdletter ahhaha
Poeh bij mijn jongste met 37 weken ingeleid met orale tabletjes maandag begonnen woensdagochtend konden mijn vliezen gebroken worden en woensdagmiddag was ze er... Nu helaas afgelopen maandag zou ik ingeleid worden... Niet inleidbaar wel 1 cm verder nog niets verweekt of verstreken... Ballon gekregen die er vanzelf uitviel om half 5... Volgende ochtend check was helemaal niets gebeurd... Volgende ochtend een hormoonveter ingebracht woensdagochtend controle wederom niets gebeurd toen naar huis gestuurd met rustdagen om overstimulatie te voorkomen... Komende maandag 20 juli weer terug ben dan 39 weken... Zal mij benieuwen... We kunnen dan weer kiezen voor 2 dagen primen als er niet genoeg is gebeurd... Maar man na 2 dagen ziekenhuis en gefriemel en veel harde buiken (ook 5 uur lang regelmatig elke 2 minuten met rug en been weeën die alleen onder de douche weg te puffen waren en overigens ook te zien waren op de ctg) die dus niets deden ben ik er wel ff klaar mee ... Die teleurstelling elke x... Hele huis was schoon meiden bij opa en oma de verwachting dat je terugkomt met een baby in je armen ipv in je buik en 4 verschillende vk die anders voelen en andere dingen zeggen... Maar goed de eerste was wel een goede ervaring ...
Ik hoop voor je dat ze gewoon op maandag geboren word maar toch denk ik dat je niet raar op moet kijken als ze pas op dinsdag geboren word.. Anders zouden ze per se een keizersnee moeten doen? Je moet wel genoeg ontsluiting hebben natuurlijk en dat kan wel even duren. Het kan natuurlijk ook in een paar uurtjes klaar zijn, je weet het niet.
Ja je heb gelijk dat is ook zo..Ik vind het denk gewoon spannend en wil dat ze maandag geboren word hahah maar goed het hoeft idd niet zo snel allemaal te gaan.. Bedankt voor je bericht
Bij mijn eerste ook ingeleid met 38 weken. In hoefde geen ballon, Had van mezelf al 2 cm ontsluiting en was inleidbaar. Op dinsdag om 7 uur moest ik me melden. Toen werden mn vliezen geprikt en om half 9 ging het infuus aan. Om half 4 had ik de kleine op mn buik. Ik weet dat het hier zo is, als je eenmaal aan het infuus bent dat de baby die dag geboren wordt. Nu wordt de 2e komende dinsdag gehaald. Zondag gaan ze kijken of ik inleidbaar ben en anders krijg ik maandag een ballon. Ben benieuwd.. Spannend he allemaal
Kroelen: Toevallig moet ik me zondag ook melden (8.30uur) voor ballonkatheter. Maar ik mag niet meer naar huis vanaf dan. En maandag de 20e om 6.00 wordt er gecheckt of ik inleidbaar ben. Ik heb ook zw.cholestase en ben zondag 37weken pcies.
Spannend voor iedereen! Ik ben bij mijn ddochter ingeleid, met 42 weken. De baarmoedermond was nog niet helemaal verstreken. Maar had wel 2 a 3 cm ontsluiting. Ze hebben toen besloten om vliezen te breken en ze hebben meteen weeënopwekkers gegeven. Smiddags was onze dochter geboren. Bij mij dus erg snel gegaan, maar helaas hoor je toch ok vaak de verhalen van 3 dagen inleiden...
Bij mijn eerste ingeleid op 38 weken met gel en binnen een uur een lange weeenstorm na ruim 9 uur is ze geboren . Had wel al 2 cm ontsluiting . Tweede ook ingeleid met 38 weken. Met infuus en ook weer meteen een lange weeenstorm en binnen twee uur en veertig minuten lag ze op mijn buik . Derde op de natuurlijke manier geboren. Zoals je ziet kan het ook heel snel gaan. Heel veel succes met de bevalling
Ik mocht ingeleid worden met 37.1weken. Ik had best ver ontsluiting maar geen weeën en was al enkele weken in het ziekenhuis opgenomen hierdoor. De dag zelf naar de verloskamer om 7u,Bij mij verliep het erg rustig,vliezen werden gebroken en de weeën kwamen niet goed op gang niet heel sterk (dus toen aan het infuus) , maar wel voldoende zodat mijn kindje naar buiten kon komen. Na 3 uurtjes was hij er! moest wel worde ingeknipt en veel hechtingen Maar hij was geboren!
Oooh wat spannend allemaal zeg Wil iedereen veel succes wensen die ook zondag of maandag of welke dag dan ook in geleid gaan worden Voor de meiden die ons info hebben gegeven bedankt ik ben nog zenuachtig ma weet wel wat me een beetje te wachten staat bedankt
Ik moest met 37wk worden ingeleid ivm cholostase. Savonds naar het ziekenhuis en is de ballon katheter geplaatst (helaas mocht ik dit niet thuis afwachten). Een onrustige nacht in ziekenhuis gehad, niet door katheter (daar merkte ik haast niets van) maar door harde verlossingsbed en de cholostase. De volgende ochtend ballon eruit en idd ook 3 cm. Vliezen gebroken en aaontbeten, ballon de weeën opwekkers. Gevraagd of de vk mij zoveel mogelijk met rust wilde laten en echt in mijn zelf terug getrokken met luchten uit, gordijnen dicht en muziek aan. Om 12 uur mocht ik persen en om 12.30 is mijn derde zoon geboren. Het persen duurde zo lang omdat hij een sterrenkijker was. Al met al een goede bevalling gehad (ondanks de ziekenhuis omgeving) en heb zelf mijn zoon mogen aanpakken en op mijn borst getild! Dat was wel speciaal 😊
Ben 2 keer ingeleid en de laatste keer dmv ballon. 28 april naar zkh voor ballon en daarna weer lekker naar huis. Ballon viel er 4 uur later uit, maar volgende ochtend bleek dat deze ws niet goed gezeten heeft. Geen ontsluiting, dus om 7.30u gel. Om iets voor 11u begonnen de weeen en onze zoon lag om 11.41u op mijn buik. Geen bijstimulering gehad. Hoeft dus niet lang te duren....