Beste UWV-ers, al een tijd gaat het niet goed met het bedrijf waar ik werk. Vorig jaar ben ik met de reorganisatie de dans ontsprongen. Er werd toen gereorganiseerd dmv het afspiegelingsregeling van het UWV. Dit jaar gaat het nog steeds niet goed, en is een volgende ontslagronde aangekondigd. Nu ben ik 15 weken zwanger. Mijn werkgever is hiervan ook op de hoogte. Ik weet dat ik ontslagbescherming geniet, maar dat hierop ook uitzonderingen zijn. Bijvoorbeeld dat ik wel ontslagen mag worden bij faillisement of wanneer mijn functie vervalt. Nu verwacht ik niet dat mijn functiesoort vervalt, maar er zullen wel minder medewerkers nodig zijn met dezelfde functie als de mijne. Wel denk ik dat de reorganisatie weer gaat plaatsvinden dmv de afspiegelingsregel. In verhouding met mijn collega's ben ik kort in dienst (2 jaar) maar ik heb wel een vaste aanstelling. Kunnen jullie mij meer informatie geven over mijn situatie? Wellicht overbodig: ik ben niet lid van de vakbond, maar heb wel een rechtsbijstandsverzekering mocht dat tzt nodig zijn. Groetjes, ponny
Beste Ponny, Wat een nare situatie! Je bent in verwachting en wilt informatie over een eventuele ontslagprocedure. Omdat dit een juridische vraag is, kan ik je namens UWV Webcare geen advies geven. Zie: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-uwv-webcareteam/351997-lees-deze-informatie-voordat-een-vraag-stelt-uwv.html Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering. Op werk.nl kun je wel actuele informatie terugvinden over de ontslagprocedure. Deze informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare