hoezo metalen kruiken??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nena88, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

mijn man en ik vragen ons af waarom iedereen maar van die metale ronde kruiken gebruikt met jasjes... we vinden ze er eigenlijk heel oudewets uitzien. waarom gebruik je niet gewoon siliconen kuiken??

2. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    uit mijn geheugen wat me in het begin door iemand is verteld:
    omdat een metalen kruik steviger is als de kleine er tegen aanligt en de kans op scheuren (en daardoor lekkage) is vele malen groter dan een stalen kruik.
    verder zou een stalenkruik de warmte ook langer afgeven dan een siliconen kruik.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Voornamelijk omdat de kraamzorg geen andere kruiken mag gebruiken, op de metalen na ;)

Wij hebben trouwens 1 kruik aangeschaft ipv 2, mocht je kleine echt 2 nodig hebben dan is een tweede zo gekocht.
    De kruik is ook maar 2 weken gebruikt, nu ligt die stof te happen :p

4. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    algemeen bekende tip, koop er een, en leen er een. Zo doen mijn zus en ik het ook, de 2e lenen we van elkaar. Volgens mij is eht inderdaad zo, dat bij juist gebruik de stalen kruiken veiliger zijn, en langer warm houden.

En heb een september kind, maar kan me heriinneren dat ik hem in de winter er op volgend ook nog wel gebruikt hebt hoor, lekker warm bedje voor die kleine!

5. kyl

kyl Lid

28 jan 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een metalen kruik met metalen dop krimpen en zetten de delen evenredig uit door de warmte en afkoeling. Er kan geen kiertje komen. En als er iets kapot gaat, dan scheurt het metaal, wat je goed kan zien.

Bij rubberen/siliconen kruiken zetten en krimpen de materialen anders uit. De kans bestaat er een zwakke plek komt waardoor het gaat lekken bij druk.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben al eens een rubber/ siliconen kruik gehad van onszelf die doorgesmolten was.. Geen idee hoe, maar dan is metaal toch steviger ;)

7. sarientje3

sarientje3 Actief lid

7 jan 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Je betaald er wel wat voor maar ik heb deze laatst gekregen ;)
    En ben er wel blij mee... Zo heb je zeker nooit last van enig water dat lekt of dat het te warm is. ;)

Oplaadbare Babykruik

8. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind het nogsteeds vaag die voorkeur want ik lees overal dat je de kruik niet bij de baby moet laten maar alleen het bedje moet laten opwarmen. hmmm

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je moet vaak wel nog metalen kruiken lenen of in huis hebben voor de kraamweek he? Kraamzorg zal vaak deze kruiken niet willen gebruiken. Wij hebben hem ook, maar vind hem erg onbetrouwbaar omdat hij juist gigantisch doorwarmt als je hem van de oplader afhaalt. Hij is wel fijn om even 't bedje voor te warmen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier liet zowel de kraam als de verzorging in het ziekenhuis de kruik liggen.
    Wel met de dop aan het voeteneind, bij de baby vandaan. Mocht het dan gaan lekken, dan drupt het bij het voeteneind omlaag en niet bij de baby in de buurt..

In de kinderwagen mocht het niet, omdat die bak te dicht is, en vooral omdat door het wiebelen de dop los zou kunnen trillen..

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63

Idd met de dop naar het voeteneind (zo ver mogelijk naar beneden) en tussen de dekens of op de dekens. Nooit er onder, en nooit direct tegen de baby aan.

Wij hebben gewoon 2 kruiken trouwens, hebben ze ook beide een poos gebruikt. Dochter is van eind september 2010.

12. misa

misa Niet meer actief

Tja, ze zijn duur maar blijkbaar wel het veiligst. Misschien kun je ze lenen van iemand om je heen? Mij ouders hadden ze nig van vroeger. Werkten prima nog! Uiteraard hebben we ze goed vaak gebruikt en uitgeprobeerd.

Altijd met de dop naar beneden leggen. Geen hoesje gebruiken, maar een hydoriele doek knopen, zodat je de knoop naar ke kindje toe kunt leggen. Dan komt de kruik nooit tegen je kindje aan te liggen.
    Alleen voorverwarmen is lang niet altijd genoeg om je kindje op warmte te houden.

En dat de kraamzorg alleen met metalen kruiken mogen werken vind ik toch werkelijk hun probleem. Als jullie uiteindelijk andere keuzes maken, lijkt me dat geen probleem. :)

Oja tip: het is het beste voor het behoud van de kruik om er water in te laten als je ze niet meer gebruikt. Heb ik me laten vertellen.

Deel Deze Pagina