Autorijden met hoge hakken

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb nog maar een paar maandjes m'n rijbewijs en loop nu tegen dit soort heeel belangrijke zaken aan ;) :p
    Rijden jullie met hakken? Ik draag heel vaak hakken (meestal tussen de 8 en 10 cm) maar ik heb er eigenlijk nog niet mee gereden.. Een enkele keer met lessen eens, en dat vond ik niet erg prettig en de instructeur zei dat er met hoge hakken niet te rijden valt.. Maar hij is een man dus wat weet hij er van :D
    Ik vind het ook lastig om steeds schoenen te wisselen voor elk ritje. Is er een handigheidje ofzo om te rijden met hoge hakken?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Is wel mogelijk hoor, maar echt ideaal is het niet.

3. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Kwestie van wennen denk ik. Eerst kleine stukjes proberen. Ik vind het tegenwoordig juist vreemd om op platte schoenen te rijden, totaal niet meer gewend :D

4. Hester

Hester Niet meer actief

Ik vind met hakken rijden helemaal niets ;) Ik rij comfortabeler als ik zonder hakken rijd, anders ga ik zo horten en stoten.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik rij altijd met hakken ook altijd gedaan met lessen kan heel goed hoor

6. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik kan wel rijden met hoge hakken maar rij dan vaak iets minder subtiel. :p Als ik hakken draag, doe ik niet zo vaak, doe ik ze eigenlijk vaak uit met rijden en rij ik met blote voeten. :p

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik gooi ze gewoon uit :D
    Op blote voeten vind ik fijner

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik neem aan, dat het een ervaren rij-instructeur is, dus hij weet er alles van. ;)

Hier is trouwens al eens een topic over geweest. Misschien kun je daar ook wat nuttige ervaringen uit halen:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/435740-autorijden-hoge-hakken-3.html

Ik heb me wel eens vergist, door met hakken achter het stuur te kruipen. Ik merk, dat ik makkelijk blijf haken, maar vooral dat ik niet meer goed gedoseerd het pedaal kan intrappen. Het gaat te makkelijk net iets harder dan de bedoeling was. Daarnaast voelt het ook echt niet fijn voor mijn enkel, helemaal niet voor langere stukken (>20 minuten).

Er zijn trouwens ook verzekeraars, die regels hebben ingesteld voor het dragen van hakken. Altijd goed om de voorwaarden van de autoverzekering nog even door te lezen!

9. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik droeg voordat mijn zoontje geboren was ook altijd hoge hakken, ook tijdens het rijden, het is meer een gewenning en ik wist niet beter maar zonder rijd toch prettiger draag nu nog hakken maar vaak rond 5-6 cm en geen naaldhakken meer dus ik heb nu sowieso meer grip

10. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik droeg voorheen wel eens hakken in de auto, maar ik rij automaat en het begon me op te vallen dat de hiel van mn rechterschoen eerder slijtage liet zien dan mn linker. Komt dus door het schuren en heb dat alleen met hakschoenen.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Veel verzekeringen keren niet uit als er aantoonbaar is dat je hakken droeg tijdens een ongeluk. Ook klompen en slippers vallen hier vaak onder.

Om deze reden doe ik ze uit en leg ze naast mij neer en rij met ballerina's.

Daarnaast rijdt het niet fijn, in de tijd dat ik bovenstaande nog niet wist.. ik bleef vaak hangen en kreeg last van mn enkel..

12. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik doe ze uit. Rijdt voor geen ene meter. Je voet staat in een rare stand.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik kan wel met hakken rijden maar vind het niet ideaal.
    Al trek ik eigenlijk liever al mijn schoenen uit en rij ik het liefst op blote voeten.

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik rijd bijna altijd met hakken en ook wel hogere als 10 cm nergens last van. Rij ook makkelijk met klompen of slippers kwestie van stoel goed instellen

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik heb mijn moeder toch altijd een extra stel schoenen weten meenemen voor verder dan 10 minuten.
    Of je moet echt van die brede "blokhakken" hebben.

En inderdaad ... de verzekering kan wel es moeilijk doen als je iets tegenkomt.

Met van die strandslippers zou ik overigens ook niet gaan rijden. Dan kan je evengoed op je blote voeten rijden. Ik heb het mijn man 1 keer weten doen en hij vond het alles behalve praktisch.

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik kan niet met hakken rijden.. Ik heb altijd een paar slippers in de auto die ik dan snel aandoe

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik rij altijd op hakken.. 😊 nog nooit problemen mee gehad.

18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik rijd met alles plat sleehak en slippers.
    Moet alleen altijd wennen als ik de eerste paar keer weer met slippers rijd met de mooie dagen.

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik kan echt niet rijden met hakken en neem dan dus ballerina's mee. Kleine stukjes willen nog wel, maar als ik verder moet dan 10 min doe ik ze uit. Ligt wel een beetje aan de hoogte van de hak natuurlijk. Met 4 cm ofzo kan ik prima rijden.

20. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik vind het niet prettig rijden. Heb dan ook makkelijke schoenen bij me die ik makkelijk omwissel.

Deel Deze Pagina