Ik heb nog maar een paar maandjes m'n rijbewijs en loop nu tegen dit soort heeel belangrijke zaken aan Rijden jullie met hakken? Ik draag heel vaak hakken (meestal tussen de 8 en 10 cm) maar ik heb er eigenlijk nog niet mee gereden.. Een enkele keer met lessen eens, en dat vond ik niet erg prettig en de instructeur zei dat er met hoge hakken niet te rijden valt.. Maar hij is een man dus wat weet hij er van Ik vind het ook lastig om steeds schoenen te wisselen voor elk ritje. Is er een handigheidje ofzo om te rijden met hoge hakken?
Kwestie van wennen denk ik. Eerst kleine stukjes proberen. Ik vind het tegenwoordig juist vreemd om op platte schoenen te rijden, totaal niet meer gewend
Ik vind met hakken rijden helemaal niets Ik rij comfortabeler als ik zonder hakken rijd, anders ga ik zo horten en stoten.
Ik kan wel rijden met hoge hakken maar rij dan vaak iets minder subtiel. Als ik hakken draag, doe ik niet zo vaak, doe ik ze eigenlijk vaak uit met rijden en rij ik met blote voeten.
Ik neem aan, dat het een ervaren rij-instructeur is, dus hij weet er alles van. Hier is trouwens al eens een topic over geweest. Misschien kun je daar ook wat nuttige ervaringen uit halen: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/435740-autorijden-hoge-hakken-3.html Ik heb me wel eens vergist, door met hakken achter het stuur te kruipen. Ik merk, dat ik makkelijk blijf haken, maar vooral dat ik niet meer goed gedoseerd het pedaal kan intrappen. Het gaat te makkelijk net iets harder dan de bedoeling was. Daarnaast voelt het ook echt niet fijn voor mijn enkel, helemaal niet voor langere stukken (>20 minuten). Er zijn trouwens ook verzekeraars, die regels hebben ingesteld voor het dragen van hakken. Altijd goed om de voorwaarden van de autoverzekering nog even door te lezen!
Ik droeg voordat mijn zoontje geboren was ook altijd hoge hakken, ook tijdens het rijden, het is meer een gewenning en ik wist niet beter maar zonder rijd toch prettiger draag nu nog hakken maar vaak rond 5-6 cm en geen naaldhakken meer dus ik heb nu sowieso meer grip
Ik droeg voorheen wel eens hakken in de auto, maar ik rij automaat en het begon me op te vallen dat de hiel van mn rechterschoen eerder slijtage liet zien dan mn linker. Komt dus door het schuren en heb dat alleen met hakschoenen.
Veel verzekeringen keren niet uit als er aantoonbaar is dat je hakken droeg tijdens een ongeluk. Ook klompen en slippers vallen hier vaak onder. Om deze reden doe ik ze uit en leg ze naast mij neer en rij met ballerina's. Daarnaast rijdt het niet fijn, in de tijd dat ik bovenstaande nog niet wist.. ik bleef vaak hangen en kreeg last van mn enkel..
Ik kan wel met hakken rijden maar vind het niet ideaal. Al trek ik eigenlijk liever al mijn schoenen uit en rij ik het liefst op blote voeten.
Ik rijd bijna altijd met hakken en ook wel hogere als 10 cm nergens last van. Rij ook makkelijk met klompen of slippers kwestie van stoel goed instellen
Ik heb mijn moeder toch altijd een extra stel schoenen weten meenemen voor verder dan 10 minuten. Of je moet echt van die brede "blokhakken" hebben. En inderdaad ... de verzekering kan wel es moeilijk doen als je iets tegenkomt. Met van die strandslippers zou ik overigens ook niet gaan rijden. Dan kan je evengoed op je blote voeten rijden. Ik heb het mijn man 1 keer weten doen en hij vond het alles behalve praktisch.
Ik rijd met alles plat sleehak en slippers. Moet alleen altijd wennen als ik de eerste paar keer weer met slippers rijd met de mooie dagen.
Ik kan echt niet rijden met hakken en neem dan dus ballerina's mee. Kleine stukjes willen nog wel, maar als ik verder moet dan 10 min doe ik ze uit. Ligt wel een beetje aan de hoogte van de hak natuurlijk. Met 4 cm ofzo kan ik prima rijden.