Vraag over keizersnede met spoed...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kiki, 22 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi allemaal,

    wie heeft er ook ervaring met een spoedkeizersnede waarbij er echt super-spoed is? en dat je dus geen nette snede onder je bikini-rand krijgt maar een vertikale rits van navel tot schaambeen?

    Waar ik vooral ook benieuwd naar ben is hoe het daarna verloopt als de 2e geboren gaat worden (al dan niet met een ks)

    Zo langzamerhand komt het een en ander voor mij weer dichterbij en ik begin allemaal vragen te genereren zoals:
    - doe ik er verstandig aan dat de 2e ook weer een ks word?
    - kan ik niet toch beter natuurlijk proberen te bevallen?
    - heb ik nu echt zoveel meer complicaties?
    - komt het ooit weer goed met die "flubber"-buik?
    - enz...

    De vragen borrelen spontaan op :(

    Groetjes van Kiki
     
  2. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Bij mijn eerste kind is de bevalling geeindigd in een keizersnee. Ik ben in Amerika bevallen van mijn eerste twee kinderen moet ik er wel bij zeggen. Ik heb 2 1/2 uur geperst en de vacuum gehad maar het wou nog niet lukken. Hij kon de draai niet maken langs een bepaald botje. Of dit nou echt onder spoed keizersnee valt, is te bezien maar wanneer je al zo lang bezig bent zal er wel enige haast bij zijn geweest. Het werd gewoon een bikinisnede. Je buik wordt er toch nooit mooier van hoor want het blijft een snee en dat blijft toch altijd strakker dan de rest van je buik. Meestal zal je dus een iets overhangend buikje hangen. Naar gelang je dik bent natuurlijk en ik ben niet dun, niet dik maar heb een gewoon figuur.
    Toen de tweede geboren moest worden, had ik natuurlijk ook gelijk voor een keizersnee kunnen kiezen maar ik wilde zo graag normaal bevallen dus ging ik er weer voor. Weer 2 1/2 uur persen en een tang. De tweede poging met de tang ( was ook de laatste poging trouwens want je wilt geen risico nemen natuurlijk ) kwam er een mooie meisje tevoorschijn.
    Voor mij derde ben ik in NL bevallen en het was een gewone, vlotte bevalling met alleen een knipje. Na 20 minuten persen kwan er weer een jongen. Wel in het ziekenhuis natuurlijk omdat er medische indicatie was.
    Nu komt de vierde en ik hoop op een snelle thuisbevalling. Alleen wil mijn man dat niet omdat we in een dorpje wonen en een ziekenhuis niet gelijk in de buurt is.

    Succes!
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb een super super spoed keizersnee gehad, maar toch een "nette" bikinilijn snee...

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=4827 zie hier mijn verhaal....

    ik weet niet of je er goed aan doet om de tweede ook met een keizersnee te laten komen, ik zou er even met je gyn of vk over hebben...ik weet wel dat de tweede evt op een natuurlijke manier geboren kan worden....

    succes met je beslissing..
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Sja, ik heb al een beslissing genomen, maar ik begin nu dus te twijfelen. Zal wel door de hormonen komen ofzo.
    Nou ja, in iedergeval ga ik per 20 maart weer onder controle bij de gyn, even horen wat die zegt.

    Groetjes van Kiki
     

Deel Deze Pagina