Vraag over keizersnee onder narcose.

Discussie in 'De bevalling' gestart door woezeltje1, 6 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hetzelfde als oktober. Had een ruggenprik tijdens de bevalling, het liep uit op een spoedkeizersnee onder volledige narcose, ondanks dat die ruggenprik erin zat.

2. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Hier de eerste keer ruggenprik mislukt bij inleiding al. Uiteindelijk spoed onder narcose ks duurde maar een 55 minuten toen was ik weer wakker met zoon.

Bij onze dochter op voorhand al naar anesthesist gestuurd deze gaf weinig kans van slagen voor ruggenprik maar dat had toch de voorkeur van mijn en de artsen hun kant.

Toen inleiding weinig kans bam slagen zou hebben. Voor ks gegaan ruggenprik zetten ging goed. Helaas was ik maar voor de helft verdoofd. Toch niet onder narcose gebracht maar extra medicatie gehad. Wat een hel trouwens maar het was het waard dochter geboren te zien worden.

Deze ks duurde 2.5 uur ruim. Ik had haar trouwens niet de hele tijd op mijn borst erna. Ze ging na een 3 kwartier naar boven om aan te kleden. Daarna kwam ze direct terug.

Beide keren heb ik een katether gehad 1 dag en een morfine pomp 1 dag.

3. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Lijkt mij ook ja...

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Waarom een ruggenprik als je volledig onder narcose gaat?

Ik heb een spoed keizersnede gehad, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dan eerst een ruggenprik zetten in mijn geval was spoed ze hadden niet en half uur later moeten zijn en ik weet vanaf de ambu al niks meer.
    Dus heb ik een ruggenprik gehad? Geen flauw idee

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Kan me niet voorstellen dat je alsnog een epiduraal of spinaal krijgt bij algehele narcose. Ben wel jaloers als ik lees hoeveel meiden een dag aan de morfinepomp hebben gehad na de ks. Heb twee keer een ks gehad in verschillende ziekenhuizen maar niks geen morfine. Paracetamol, dat was het. In het ene ziekenhuis mocht ik de eerste dag nog diclofenac erbij maar verder niks...

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik denk dat er toch wel verschil is.
    Ze zijn met mij lang bezig geweest, bloeding stopte niet of begon opnieuw heb op de ic gelegen voor een aantal dagen, deels wakker deels ver weg,geheid dat ik toch wel morfine heb gehad.
    Maar als je "gewoon " een keizersnede krijgt , heb eigenlijk geen idee.
    Wel een goede om te vragen bij het ziekenhuis haha.

Zelf ga ik voor een natuurlijke , mocht ook weer een keizersnede, maar van een natuurlijke genees je sneller dus we gaan op die manier pijn lijden :D
    Ruggenprik durf ik niet dus hopelijk hebben ze wat anders haha

Deel Deze Pagina