Hey meiden, Ik heb een vraag zoals jullie al in het titel hebben gezien...Hoe reageren jullie op de hormonen?! : Ik zelf ben vrijdag begonnen met Clomid om te zien hoe mijn eierstokken reageren...Maar ik merk dat ik er nu al best veel last van heb. Ik ben normaal helemaal niet iemand die overal over klaagt, maar ik voel me gewoon helemaal niet lekker , hoofdpijn, moe, af en toe misselijk, last van mijn darmen en mijn buik...echt zo weeïg...EN emotioneel!(arm vriendje) Ik vraag me af hoe het straks gaat als ik decapeptyl of puregon krijg, wordt het dan nog erger, of is dat een beetje hetzelfde?! Ik slik nu 50mg Clomid. Kennen jullie dit en hoe gaan jullie (en jullie mannetjes) er mee om?! Die van mij heeft er nog al moeite mee om te 'zien' wanneer ik graag met rust gelaten wil worden...hij noemt me chagerijnig, terwijl dat het helemaal niet het geval is. En dan word ik weer boos omdat hij dat zegt, whahaha, gezellige boel hier! En gaat het straks nog erger worden, of is dat heel verschillend?! Ik hoor graag van jullie! Liefs Loesie (een hormonstertje! )
Hey Loesie! Vervelend seg dat je je zo voelt! Toen ik Clomid 50mg slikte, had ik er niet zo veel last van, alleen na mijn eisprong heel veel lichamelijke klachten een beetje chaggie maar het viel nog goed mee. Nu met de 100mg ben ik zooooooo emotioneel geweest! Huilde echt om àlles! Kan je je voorstellen hoe ik gereageerd heb toen ik ongi werd... De lichamelijke klachten waren nu echter wel véél minder, had er maar amper, heb ook m'n eisprong niet gevoeld enzo terwijl het om 2 eitjes ging. Mijn mannetje is héél erg lief voor me. Als ik toch eens naar hem snauw, laat hij me wat doen en pakt hij me achteraf lief vast. Van de week toen ik zo emotioneel was, is hij zelfs naar m'n afdeling gekomen om me te komen troosten. (we werken in dezelfde instelling) Ik hoop voor jou dat het niet nog erger zal worden. Ik zou er ook eens over praten wanneer je in een 'rationele' bui bent. Leg hem uit vanwaar het komt en dat hij het niet persoonlijk moet nemen, vraag hem om begrip en geef aan dat je het er zelf ook erg moeilijk mee hebt... Lieve groetjes!
met clomid had ik ook veel last van stemmingswisselingen en misselijkheid enzo met de gonalf vond ik het meevallen ik heb liever spuiten dan die clomid
Bedankt voor jullie reactie! Ellen, dat is misschien een goed idee ja, om een keer goed uit te leggen hoe ik me voel en wat hij het beste kan doen! Wat lief dat je vriendje naar je toe is gekomen toen je zo emotioneel was. Het erge bij mij is dat ik dan juist op mezelf wil zijn en niet vast gepakt wil worden. Maar daar moet ik dan weer aan werken, dat is mijn punt. Caruli, gelukkig had jij minder last van de spuiten. Dan hoop ik ook dat ik daar minder last van heb. Goh meis, lees ik nu goed in je onderschrift dat je een tweeling hebt verloren?! Wat erg zeg...jeetje...Hoe is dat gekomen? Veel sterke lieverd en hoop dat je snel een kleintje in je armen mag sluiten. Liefs loesie
Hoi ik heb geen clomid gehad, wel puregon en decapeptyl en lucrin( 6 maanden) Ik heb nergens last van gehad lichamelijk en geestelijk niet. Succes meid.
Hey Loesie, Zie dat je nu eindelijk weet wanneer je dan toch mag beginnen. Súper zeg! Vervelend dat je zo sterk op de clomid reageert! Heb daar zelf geen ervaring mee. Heb zelf de eerste poging decapeptyl en Gonal-f gespoten. Had eigenlijk helemaal nergens last van tijdens het spuiten ervan. Maar toen ik moest stoppen en eenmaal gestopt was, had ik toch wel het gevoel dat ik toen weer meer mezelf was. Alsof de injecties me een beetje 'afgevlakt' hadden ofzo. Maar dat merkte ik dus zelf (en m'n omgeving ook niet) tijdens het spuiten. Succes en hopelijk voel je je gauw weer beter. Groets Majo
Hey Loesie, ik denk trouwens dat wij zometeen aardig gelijk op gaan lopen met de behandeling. Moet op de eerste dag van mijn cyclus in april ook beginnen met de pil (microgynon). Dit zal zo rond 19 april zijn gok ik. Heb niet een heel regelmatige cyclus dus hangt er een beetje om. En dan 1e cyclusdag ook bellen naar Zwolle wanneer te beginnen met de decapeptyl. Zal denk ik +/- 25 dgn na start v/d pil zijn (zie dat er bij jou maar 20 dgn tussen zitten) en dan 3 dgn daarna de pil stoppen. Tenminste dat aantal dgn zat er de vorige poging bij mij tussen. Groets Majo
Het is volgens mij bij iedereen echt super verschillend en weinig pijl op te trekken. Ik heb Lucrin en Gonal F gespoten voor de ICSI en was echt vreselijk van slag. Tijdens de Lucrin was ik een lopende tijdbom. Kon van het ene op het andere moment gigantisch uit mijn vel barsten of heel hysterisch worden (terwijl ik normaal gesproken redelijk relaxed ben en eigenlijk nooit uit mijn vel barst). Het was zelfs zo heftig, dat ik wilde stoppen omdat ik zo'n beetje suicidaal leek te worden. Was gewoon bang van mezelf. Echter toen ik de Gonal F erbij mocht spuiten (was ongeveer na 1,5 week) keerde de rust terug en kwam mijn hormoonhuishouding weer in balans. Godzijdank. Omdat ik zo heftig reageerde krijg ik bij een volgende ICSI behandeling een ander behandelschema met mogelijk andere medicatie. Maar voorlopig hoeft dat nog niet (zie banner). Succes en het is echt bij iedereen anders! Groeten Jille
Hee loesie, Ik spuit lucrin en gonalf en heb helemaal nergens last van. ben zelf misschien wel energieker dan anders en gewoon lekker vrolijk. Mijn beste vriendin daarentegen was een lopende tijdbom met exact dezelfde medicatie. Er is volgens mij ook geen pijl op te trekken. Het is ook een rot gevoel voor jezelf hè niet alleen voor je omgeving, die knoop in je buik is irritant. veel sterkte met je hormonsters en af en toe gewoon lekker afreageren Liefs
ook ik had minder last van spuiten dan van de clomid, tim wist aan mijn humeur wanneer ik de clomid slikte...
toen ik aan de clomid zat had ik last van ongikrampen en stemmingswisselingen. emotioneel maar niet heel erg ziek. opvliegers had ik wel heel erg last van
Met de puregon had ik heel veel last van stemmingswisselingen en ik ben bij de 4X IUI behandelingen ook heel erg veel aangekomen. Bij de afgelopen 3X IUI had menopur en daar heb ik geen reactie op gehad. En ook bij de Gonal-F geen enkele problemen. Verder puregon en decapeptyl ook helemaal geen rare reacties gehad, ik voelde me prima en ook geen gewichtstoename! Daar was ik nog het meeste blij mee!
Hey meiden, heel veel verschillende reacties dus! Dankjewel! Ik kan alleen maar afwachten. Heb m'n vriendje nog maar een keer uitgelegd hoe ik me eronder voel en dat ik gewoon echt met rust gelaten moet worden, ook voor zijn bestwil haha! Majo, ik zat er laatst ook al aan te denken dat we heel erg gelijk gaan lopen! In deventer wordt de punctie gedaan en daar is geen wachtlijst, misschien dat ik daarom met 20 dagen al mag stoppen met de pil!? Jille, tjeetje wat een verhaal zeg! Dan is het echt niet fijn meer als je zo depressief begint te worden! Wat fijn dat je al 33 weken zwanger bent! Binnenkort mogen jullie je wondertje in jullie armen sluiten! 2bb, reageer me ook best vaak af hoor, haha! Maar vriendje is gewoon heel druk en praterig vraagt veel aandacht, terwijl ik hem dat niet altijd WIL geven, tenminste niet nu, normaal kan ik daar wel tegen...hij is echt een lieverd, maar hij is soms nog vermoeiender dat de 22 kinderen uit mijn klas! hihi! De zwangeren hier! Jullie laten zien waar het ook alweer goed voor is en dan moet ik me maar een beetje off voelen, dat heb ik er wel voor over! Zag net trouwens 2 ooievaars! Wie weet wat daarvan komt, haha! Liefs Loesie
Met Clomid had ik constant buikpijn. Mijn lijf voelde ook niet meer als dat van mij en ik kwam er van aan. Huilde véél sneller en werd onzeker door het dikker worden. Ik heb 6 maanden Clomid gebruikt met onze IUI behandelingen. Met het hormonen spuiten heb ik ook veel minder last van bijwerkingen gehad. Die hormonen werken ook anders dan Clomid. Hier werd ik eigenlijk alleen wat moe van.
Ik heb van de clomid eigenlijk alleen maar last van opvliegers. Hoewel mannetje beweert dat mijn humeur ook niet altijd even goed is.....