Heeft er iemand ervaring met het hormoon FOSTIMON?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Hanneke75, Mar 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke75

Hanneke75 Lid

Sep 29, 2008
    98
    1
    0
    Ik moet binnenkort beginnen met het spuiten van hormonen. Ik heb al wel 7x iui achter de rud, maar nu heb ik nog 6x iui met hormonen. Ik lees wel veel over hormonen, puregon, clomid.....maar nooit iets over fostimon. Of is dit hetzelfde dan bijv. clomid? Ik heb dus geen idee, en kan het ook niet echt vinden op internet en in de bijsluiter staat er ook niks over vermeld.

Wie oh wie weet er iets meer vanaf en heeft (positieve) ervaringen ermee?

Groetjes Hanneke

2. linlim

linlim Lid

Feb 11, 2009
    15
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu bezig met de tweede IUI met Fostimon. Een tijdje geleden had ik het zelfde gevraagd als jij nu en kreeg erg weinig respons. Volgens mij is het ongeveer hetzelfde als gonal F, alleen met een andere naam en misschien net met een andere samenstelling.
    Momenteel zit ik op dag 8 van mijn cyclus en heb daarvan 5 dagen Fostimon gespoten (doe dat ieder avond rond 19:00 uur). Tot nu toe heb ik geen echt bijwerkingen van het hormoon en het spuiten zelf doet geen pijn (ongeveer zoals de Pregnyl). De vorige keer had ik 2 follikels, hoeplijk heb ik dat deze keer ook. Wanneer moet je gaan beginnen? Ik duim dat het ons beide iets positiefs opleverd!

Groetjes Linda

3. linlim

linlim Lid

Feb 11, 2009
    15
    0
    0
    Jammer dat er geen andere mensen ervaring hebben met het Fostimon hormoon. Ben je ondertussen al begonnen met spuiten?

Groetjes Linda

4. Hanneke75

Hanneke75 Lid

Sep 29, 2008
    98
    1
    0
    Hoi LInda,

Bedankt voor je reactie! Inderdaad...ik ben gisteravond begonnen met de hormonen. Ik had gisteren de uitgangsecho en alles was oke, dus ik kon gaan beginnen. Spannend allemaal maar weer!
    Ik heb per ongeluk een zo'n flesje vloeistof laten vallen.....kapot, maar gelukkig heb ik nog 20 flesjes op voorraad! Goh, wat schrok ik toen ze de hormonen en bijbehoren thuis kwamen afleveren! Wat een hoop medicijnen! Ik moest toen even een traantje wegpinken, nooit gedacht dat het zo ver zou komen! Maar goed, ik ga ervoor, hoop dat het nu wel gaat lukken. Hoevaak ga jij door met de iui? Wij hebben nu besloten het 4 x te doen en dan gaan we voor IVF. Maar daar ga ik nu nog even niet aan denken!

Las ik nou bij een andere topic dat jij ook naar het ziekenhuis in Maastricht gaat? Dan woon je dus net als mij ergens in Limburg. Grappig!

Hoever ben jij u inmiddels? Al bijna weer zover voor de IUI? Dan wens ik je heel veel succes! Go for it girl!

Groetjes Han

5. linlim

linlim Lid

Feb 11, 2009
    15
    0
    0
    Hoi Hanneke,

Was ff schrikken al die spullen voor te prikken ja. Ik heb ook al eens een flesje laten vallen, heb wel een ampulbreker erbij gekregen. Doe je zelf spuiten of doet je partner het? Ik spuit iedere avond zelf, heb er helemaal geen problemen mee.
    Morgen moet ik voor de 2e fm meting, nu met de hormonen groeien mijn follikels iets minder snel als in mijn "normale" cyclus. Volgens de dokter gingen ze of sneller of langzamer groeien, maar het was bewezen dat er meer zwangerschappen uit IUI MET hormonen ontstaan dus we gaan er nog maar meer door. Hopelijk hebben we a.s. mijndag de volgende IUI. Na deze mogen we nog 1x IUI met fostimon doen, daarna dus naar maastricht ja. Kijk er wel een beetje tegenop, hoop net als jij dat we dat traject niet hoeven te doen! Momenteel ben ik in Sittard onder behandeling, jij? Wanneer moet jij voor de fm gaan?

Succes en sterkte!

Groetjes Linda

6. Hanneke75

Hanneke75 Lid

Sep 29, 2008
    98
    1
    0
    Hoi Linda,

Weet je al wanneer je de iui hebt? Ik moet as woensdag voor de 1e fm....ben ontzettend benieuwd hoe mijn lichaam reageert op de hormoontjes! Ik heb wel de hele tijd hoofdpijn, maar weet niet of het door de hormonen komt of omdat ik gewoon snip verkouden ben! En volgens mij ben ik wel prikkelbaar! Maar ach.... Ik spuit elke dag zelf, rond 19.00 uur, als mijn vriend dat moest doen.....zat er nu nog geen spuit in mijn buik! hahahahaha..... Ik zette ook al de pregnyl bij mezelf. Ik vind het niet heel erg om te doen, maar zou blij zijn als het niet meer nodig zou zijn!

Momenteel wordt ik behandeld in Roermond. Ik mag nu nog 6x iui met hormonen, maar ik heb al met manlief overlegt dat we dit waarschijnlijk 4x gaan doen en dan door naar Maasticht voor IVF. Ik ben het zo zat...... en als het daarna nog niet gelukt is, zou ik heel verdrietig zijn, maar kan ik me eindelijk ergens bij neer leggen! (denk ik....)

Nou, wijffie succes! heb jij trouwens veel familie, of vriendinnen waar je er veel mee over praat? IK heb namelijk niet veel mensen met wie ik erover kan praten....en das soms wel vervelend, maar ach, aan de andere kant..... niemand heeft er wat mee te maken!

Nou, tot snel en suuces! groetjes Hanneke

Share This Page