hallo als ik zwanger mocht raken en het lukt allemaal dan wil ik evt gastouder worden en dan mijn eigen kindje evt 1 dag naar de opvang doen zodat het ook bij mama weg is. wie weet of wij dan vergoeding krijgen? want het is toch zo dat de uren van de minst werkende ouder vergoed worden voor een deel maar hoe zit dat als je als ouder gastouder bent? oop dat iemand mij kan helpen
Dan moet jij je kindje naar een KDV brengen. Bij een KDV heb je ook gewoon recht op KOT, bij een andere gastouder niet.
Nee dat heb je niet als jij als go werkt, wat go staat niet als een "echte baan" geregistreerd. Volgens mij wel als je zzp'er wordt, maar dat weet ik niet zeker. Maar daar komen een aantal eisen bij. overigens hebben ouders die beide werken verder ook bij een go recht op KOT , de ouders van mijn oppaskindjes krijgen ook KOT.
Hoi! Ik ben zelf gastouder en had toen ook deze vraag, je krijgt dit alleen als je kindje inderdaad naar een kinderopvang gaat. Dus niet als je deze naar een gastouder brengt. Rede voor ons om het niet te doen dus want wij kozen bewust voor een gastouder voordat ikzelf begon. Eigenlijk heel raar want een gastouder is ook opvang en kost jou ook gewoon geld. Maar het heeft indd te maken met het feit dat er veel misbruik werdt gemaakt met de toeslag.