Vraag over kleding maten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kh82, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Ik heb een vraag over de maten. Op internet vind je allemaal tabelletje over de maten, daarin staat b.v.:

80 1 jaar
    86 18 maand
    92 2 jaar
    98 3 jaar
    ----------------------------
    92 1,5 - 2
    98 2 - 3

Ons meisje is vorig jaar in juli geboren. Vanaf de geboorte vrij lang en met 6 maanden al maat 74 (soms 80 als het klein uitvalt). Zij loopt tot nu toe in de lengte dus iets voor.

Nu heb ik zoiets gaafs gezien qua kleding, ontzettend duur maar nu enorm afgeprijsd, maar wel voor volgend jaar zomer (dus dan is zij 1,5 - 2 jaar).

Ik dacht slim te zijn door op internet te kijken welke maat dan als richtlijn aangegeven wordt maar zie dus bovenstaande.

Als er staat:
    92 1,5 - 2 houdt dit in dat ze echt een half jaar lang (gemiddeld) in
    deze maat passen?
    98 2 - 3 En dus een jaar lang in maat 98 kunnen?

Dan zou het namelijk betekenen (als je de gemiddelden bekijkt) dat ze maat 92 dus volgend jaar zomer zou hebben en maat 98 de zomer erop?

Of is dat niet zo zwart/ wit?

Wie met ervaring wil hier wat over zeggen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn ervaring is dat met maten gebonden aan leeftijden niks klopt. Bovendien kan je kindje ineens een groeispurt krijgen en dan klopt het sowieso niet meer.

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Die maten klopt idd niet veel van. Mijn dochter is nu ruim 2 en draagt nog altijd mt80 . Mt 86 van shirtjes begint nu te komen, maar broeken kan ze zelfs nog 74 aan!
    Voor zover in het voren te kopen zou ik persoonlijk niet doen....

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Die maten kloppen niet.
    mijn meisje zou volgens de maten die ze draagt 4-5 jaar zijn en ze is net 25 mnd oud.(1m04 lang)

met haar eerste verjaardag zat ze al in 92-98.

Ik ziu gewoon naar de lengte en gewicht van je meisje kijken en op de hand daarvan kopen.

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    die tabelletjes moet je echt niet naar kijken.
    zo heb ik me ook al een paar keer verkocht....

mijn zoontje is 6 en die zit in maat 122 mn dochter is 4 en zit in 116 ze zijn beide bijna even groot maar zit toch echt 2 jaar tussen

sommige mensen vragen wel eens wie de oudste is haha.

als baby was mn dochter al groot met 3 weken zat ze in maat 62 terwijl mn jongste dochter nu 9 weken nog altijd in 56 zit en dat kan ze nog wel even aan ook mouwtjes zijn nog iets te lang

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Sommige volgen precies het kledingmaatschema maar of jou kindje daar één van is is niet te voorspellen. Hier zat ie als baby onder het gemiddelde qua groei en als dreumes/peuter boven het gemiddelde. Hij heeft maat 80 bijvoorbeeld nagenoeg overgeslagen en draagt nu 98/104 en is net 2. Qua merk wil het ook nog wel eens een maat verschillen...

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Voor mijn dochter kloppen de tabellen absoluut niet en ik heb me er enorm mee verkeken. Hier met 2,5 jaar nog maar 86,5 cm dus maat 92 gaat zij heel lang aan hebben. ...

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier klopte er ook niks van. Bepaalde maten heeft ze vrijwel overgeslagen en andere maten heeft ze extreem lang gedragen.

De labeltjes met een maat en daarbij een leeftijd kloppen hier ook nooit. Dan zou onze meid kleding dragen van een 7-8 jarige, ze wordt in maart 6. Qua gewicht zit ze boven de middenlijn en qua lengte rond de middenlijn. Ze is niet te dik en ook niet te lang, en toch klopt de leeftijd niet met de maat als je op de labeltjes af moet gaan.

In kledingmerken zit ook heel veel verschil. Onze meid draagt vaak jassen van het merk Name It. Die vallen zo groot dat ik ze twee maten kleiner moet kopen dan de maat, die ze normaliter heeft. En andere merken vallen juist erg klein.

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hier loopt ze 1 maat voor op de adviesmaten.
    Koop ook altijd kleding vooruit hoor, scheelt heel veel geld.
    En mijn tip: koop alleen merk en laat de kaartjes eraan dan kun je het altijd weer verkopen via MP

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Onze zoon valt wel tussen de tabellijnen. Hij is net 2 geworden en draagt nu 92. Sommige kleren in 86 kan hij ook nog aan. Vorige week bij cb geweest en daar was hij 89 cm.
    Maar die maten zeggen niets. Kreeg in oktober een stapel kleren van schoonzus die haar zoon (4,5 jaar) te klein waren. Daar zaten zelfs nog tshirts maat 86 tussen die hij afgelopen zomer nog heeft gedragen! Hij is net één kop(je) groter dan mijn zoon en ze schelen 2,5 jaar.

11. maliro

maliro Niet meer actief

Bij mijn kinderen klopt het ook niet.
    mijn dochter is bijna 17 maanden en zit in 74
    mijn zoon is 3 en zit in maat 92

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113
    ligt ook aan het merk..

13. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Bij onze kinderen klopt het grotendeels wel. Het hangt een beetje van het merk af. Mijn zoontje is nu 3 en zit in 98-104, dochter wordt volgende maand 1 en zit in 74/80. Zij zijn dis best gemiddeld.

14. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Mijn dochter was 7,5 maanden toen ze de eerste kleding maat 80 aankon en nu met net 9 maanden is 74 echt allemaal veel te klein en past ze alleen nog mar maat 80. Ze groeit enorm hard in lengte dus met 12 maanden past ze wel in 86. Klopt niets van deze tabel dus voor mijn dochter.
    Alle kinderen groeien anders. Ik ken een jongen die bijna 4 maanden ouder is dan mijn dochter en die is 6 cm kleiner. Die past met 12 maanden waarschijnlijk nog maar net in 74.

15. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je kan in je cb boekje kijken welk lijntje ze volgt en dan kijken bij 18 maanden?
    En geen idee wat het voor iets is, maar ik heb qua kleding ook heel veel gekregen in de kraamweek. En ook veel in maatje 74 dat mensen zeiden, daar kan ze dan mooi in het voorjaar in. Maar daar past ze dus nu al in ;) Ik doe gewoon dan een leuk vestje erbij aan en eventueel scoor ik een leuke romper met lange mouwen erbij ofzo.
    Dus als je het zo super gaaf vind zou ik het gewoon scoren :D

16. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Die tabellen kloppen hier dus echt niet, en ook dat mensen zeggen broek is vaak een maat kleiner als het shirt gaat hier niet op.... Wel qua breedte maar dan heeft ze echt hoogwater broeken aan:D

Dochter pastte met geboorte al geen maat 50 dus die heeft ze overgeslagen, met 2/3 weken ging ze naar maat 62, ze zit nu al een maandje in maat 86, dingen die lang uitvallen past ze soms nog in maat 80, maar ze heeft ook al enkele dingen maat 92 aan.

Maar ook ik koop veel vooruit in de opruiming, niet echt de seizoensgebonden dingen, maar dochter heeft nu enkele t shirts aan waarvan ik ook dacht dat is leuk voor de zomer, maar nu met een romper lange mouw eronder, kan ook prima:p

17. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties,op zich wel duidelijk,hihihi

Maar is het wel zo dat kinderen v.a. 2 of3 jaar over het algemeen bijna een jaar in dezelfde maat kunnen lopen?
    Of zie ik dat ook verkeerd (i.v.m. kleding voor een bepaald seizoen.

18. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik zou het ook niet doen. Mijn zoontje is 11 maanden en zit al in 86.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Maten zeggen niet altijd wat, maar wel hoe lang ze erin passen, vind ik. In 92 passen ze inderdaad ongeveer een half jaar en in 98 zeker wel een jaar. Die van mij in elk geval wel. Mijn tweede zoon draagt nu nog steeds sommige kleren van vorig jaar winter, hij wordt bijna 5 en had vorig jaar al maat 98 en nu nog steeds 98/104. Alleen 98 is nu wel te klein, 98/104 past precies en nieuwe kleding koop ik dus 104.

20. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hier gaat het niet op.

mijn meisje zat al vanaf 21 mnd in maat 104/110.
    Nu begint dat al krap te zitten dus binnenkort weer over naar de volgende maat :( (25 mnd oud)
    Blijf zo shoppen.
    heb voor de zomer en lente gelukkig veel 110 en 110/116.

maar mijn kids groeien erg snel.

ik hoop dat wondertje nummer 4 iets minder hard gaat groeien als ze baby/dreumes is hihi.

Deel Deze Pagina