had ik maar kunnen ruilen hihi. mijn meisje van net 2 is maat 104/110 nog maar net aan Ze word veel te snel groot. is nu al dik 1m04 lang. vraag me nu af wanneer ze langzamer gaat groeien.
ja die maattabellen slaan meestal nergens op, vooral de kleinere maten tot 104 ofzo kwam bij mijn oudste helemaal niet overeen met wanneer zij ze droeg. En ze was toch een redelijk (oke iets eronder) gemiddelde baby.
Jouw dochter volgt dan toch juist precies wél het standaard Nederlandse schema? Dit is wat ik altijd zie 50: 0-1 mnd 56: 1-2 mnd 62: 2-4 mnd 68: 4-6 mnd 74: 6-9 mnd 80: 9-12 mnd 86: 12-18 mnd 92: 18-24 mnd 98: 24-36 mnd Als ik corrigeer voor het feit dat mijn dochter 6 weken te vroeg geboren is dan volgt ze precies dit schema. Ze is iets langer dan gemiddeld, nu dus gecorrigeerd 6 maanden oud, en draagt precies 68/74 (soms 80 bij jurkjes die klein vallen). Net als jouw dochter dus eigenlijk. Je weet natuurlijk nooit of je kindje precies het lijntje in de groeicurve volgt, of dat het een ander lijntje opzoekt, of groeispurten afwisselt met langzaam groeien. Ik denk wel dat het opgaat dat in het algemeen kinderen steeds langer met een maat gaan doen. Wat heb je op het oog? Shirtjes zonder mouw zou ik nog wel kopen. Maar echt hoog-zomer als zomerjurkjes met spaghettibandjes en korte broekjes etc zou ik niet op gokken. Ik koop zelf veel in de uitverkoop vooruit als het in alle seizoenen gedragen kan worden, of als ik de gok wel aandurf. Ging tot nu toe altijd goed!
merkje als Dirkje valt echt erg klein en H&M vind ik juist weer vaak groot vallen. kun je het setje ook gebruiken in een ander seizoen dan de zomer? dan zou ik het durven, anders niet. bijv. lange broeken koop ik gewoon voor over een aantal maanden, maar truien echt alleen als ik weet welke maat.