Vraag over kleding maten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kh82, Jan 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

had ik maar kunnen ruilen hihi.
    mijn meisje van net 2 is maat 104/110 nog maar net aan :(
    Ze word veel te snel groot.
    is nu al dik 1m04 lang.
    vraag me nu af wanneer ze langzamer gaat groeien.

2. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja die maattabellen slaan meestal nergens op, vooral de kleinere maten tot 104 ofzo kwam bij mijn oudste helemaal niet overeen met wanneer zij ze droeg. En ze was toch een redelijk (oke iets eronder) gemiddelde baby.

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Jouw dochter volgt dan toch juist precies wél het standaard Nederlandse schema? Dit is wat ik altijd zie
    50: 0-1 mnd
    56: 1-2 mnd
    62: 2-4 mnd
    68: 4-6 mnd
    74: 6-9 mnd
    80: 9-12 mnd
    86: 12-18 mnd
    92: 18-24 mnd
    98: 24-36 mnd

Als ik corrigeer voor het feit dat mijn dochter 6 weken te vroeg geboren is dan volgt ze precies dit schema. Ze is iets langer dan gemiddeld, nu dus gecorrigeerd 6 maanden oud, en draagt precies 68/74 (soms 80 bij jurkjes die klein vallen). Net als jouw dochter dus eigenlijk.

Je weet natuurlijk nooit of je kindje precies het lijntje in de groeicurve volgt, of dat het een ander lijntje opzoekt, of groeispurten afwisselt met langzaam groeien. Ik denk wel dat het opgaat dat in het algemeen kinderen steeds langer met een maat gaan doen.

Wat heb je op het oog? Shirtjes zonder mouw zou ik nog wel kopen. Maar echt hoog-zomer als zomerjurkjes met spaghettibandjes en korte broekjes etc zou ik niet op gokken. Ik koop zelf veel in de uitverkoop vooruit als het in alle seizoenen gedragen kan worden, of als ik de gok wel aandurf. Ging tot nu toe altijd goed! :)

4. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    merkje als Dirkje valt echt erg klein en H&M vind ik juist weer vaak groot vallen. kun je het setje ook gebruiken in een ander seizoen dan de zomer? dan zou ik het durven, anders niet.

bijv. lange broeken koop ik gewoon voor over een aantal maanden, maar truien echt alleen als ik weet welke maat.

5. mamadk

mamadk Actief lid

Jul 29, 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn meisje zat met vier maanden al in maat 74 terwijl mn zoontje nu met ruim 2, 5 jaar in 92 zit.

Share This Page