Vorige week koorts, nu ineens rode wangen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dreamer, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Titel is misschien een beetje raar.. Maar ik zit me of onwijs te stressen om niks ;) Of er is werkelijk iets aan de hand wat nog niet duidelijk is..

Vorige week zaterdagochtend was er niks aan de hand met mijn meisje.. Na haar middagslaapje haalde ik een gloei heet meisje uit haar bedje.. Getempt, 39.5. Dit is de hele dag een beetje af en aan gegaan met behulp van een zetpilletje.. Die avond voor het slapen was het rond de 38.0 dus niet echt zetpil waardig.. Uurtje of twee later werd ze wakker met weer ruim 39 graden.. Hangerig enzv.
    Zondags in de ochtend nog wat verhoging en in de avond ineens een ondertemp van 36.2 ofzo.. Daarna geen klachten gehad..

Nu heeft ze sinds vanmiddag ineens flinke rode wangen.. Verder (nog) geen uitslag of wat dan ook.. Oogt ook niet ziek. Gisteravond is het wel laat geworden, vanochtend netjes uitgeslapen maar dus wel een dutje overgeslagen. Nu slaapt ze met nog steeds flink rode wangen.

kan dit nog puur van vermoeidheid zijn? Of moet ik toch gaan denken aan evt 5e ziekte dat de verdere uitslag nog moet komen? Ben hier een beetje benauwd voor aangezien ik nu ook zwanger ben...

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kan het geen kiezen zijn ofzo?

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Ja zou ook nog kunnen maar dan ook echt aan beide kanten tegelijk? Weet ook echt dat ik me veel te druk maak, maar ik kan het momenteel echt niet los laten zegmaar.. Morgenochtend maar ff in d'r mondje proberen te voelen.. Zou wel typisch zijn als ze aan twee kanten tegelijk doorkomen maar kan best natuurlijk..

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je het niet vertrouwd en er om loopt te stressen gewoon even langs de huisartsenpost rijden morgenvroeg ;)

Zeker ook omdat je zwanger bent, dan moet je geen stress willen hebben.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bij 5e ziekte kan de uitslag nog komen.als je het niet vertrouwd kun je vragen om een bloedtest bij je huisarts/verloskundige.hier ook zoiets gehad toen ik 17 weken zwanger was.als je het niet hebt gehad weet je dat meteen.en of je het nu wel hebt.

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Ja daar zat ik ook al aan te denken Lieke :)
    Maar goed, moet het soms ook wat loslaten.. Het houdt me nu de hele tijd bezig haha! Als er maandag nog geen verdere uitslag is lijkt de vijfde ziekte me niet logisch? Zowel dan kan ik altijd maandag de huisarts of het ziekenhuis even bellen toch? Of zou het tot dinsdag kunnen wachten.. Dan heb ik sowieso controle in het ziekenhuis..

Share This Page