Je kan in het groeiboekje van het cb de groeicurve van je dochtertje volgen en inschatten hoe lang ze zal zijn van de zomer. De meeste kindjes blijven netjes hun eigen groeilijntje volgen. Is hier iig altijd goed gegaan.
Ik heb een ander referentiekader: ik heb een mega dochter (zit in de familie, allemaal lange mensen) en die gaat me toch overal doorheen qua maten! Is 5,5 jaar en draagt maat 122/128. Dus ik koop alles altijd wat groter. Als je dochtertje niet zo'n harde groeier is kan 92 wel hoor. Meestal doen ze toch wel wat langer met een winterjas is mijn ervaring. Zelfs met mijn lange lat hier
Ik zou inderdaad de curve in het groeiboekje doortrekken, dat geeft vaak best een beeld. Maar als ze nu net in 92 zit, zou ik zeker geen 104 kopen. Tenzij je het niet erg vindt het jasje misschien een jaar of twee jaar in de kast te laten hangen, dan kan het natuurlijk wel. Mijn dochter zat vorige zomer in 92 en deze zomer 98/104. De losse maat 104 is meestal nog te groot.
Ik zou het kopen en dan voor volgend voorjaar/zomer zou mij echt niet uit maken een jaar in de kast....! En dan voor deze zomer wat anders. Zelf doe ik dat ook en tot nu toe gok ik elke keer goed 😉
Ja is lastig he.. jammer dat 98 er niet meer is. Mijn dochter heeft niet langin 92 gezeten. Wel in 98 en gaat nu naar 104. Denk dat je beter 92 kunt nemen dan, 104 is wel erg groot voor haar denk ik nu. Welke jas heb je gezien ?
Ik zou 92 nemen. Als het goed op maat valt kan ze die echt nog wel even aan. Een jas maat 104 zal veel te groot zijn, dat is geen gezicht. Is de jas er niet op een andere website nog wel in maat 98?
Mt 92 is voor een 2 jarige en 104 is voor een 4 jarige. Ik vind het er zo armoedig uitzien een kind met een veel te grote jas. Ik zou voor 92 gaan en anders een andere jas en poeh wat een ophef over een jas
Het is lastig te voorspellen, ze kunnen lang in een maat zitten maar ook een groeispurt krijgen...zoontje heeft bijvoorbeeld kort in 92 gezeten en lang in 104, is nu net 4 jaar en draagt 116/122 terwijl hij volgens de maattabellen 104 zou moeten hebben. Ik zou gewoon nog even wachten met het kopen van een zomerjas.
Ik zal kijken voor een andere jas. Of nog heel even wachten is toch nog geen mooi weer haha. 104 lijkt mij echt veelste groot.
Ik zou voor de 104 gaan als ze nu in 92 zit. Jassen kopen we hier standaard al één maat groter dan de draag maat. En als je zo twijfelt, bestel je ze toch alle twee? Dan kan ze passen, hou je de goede maat en stuur je de verkeerde weer terug! (In het ergste geval had het de 98 moeten zijn en stuur je ze allebei terug )
Ik zou 104 doen. Mijn dochtertje was met bijna 13.5 mnd oud al 91 cm bij 14 kilo. Nu tikt ze denk ik al de 92 cm aan. Ik heb van zomer jas en zomerkleertjes al maat 98 / 104 klaar liggen voor haar. Als ik haar curve volgt zal ze met 18 mnd oud in juni al 96 cm zijn en rond de 15.5 kilo. Maat 92 is nu al te kort kwa broeken bij mijn meisje. Ze heeft dan ook echt de combi maat 92 / 98 nodig anders is het te kort. Als je meisje net als mijn meisje rond de 92 cm is zal ik zeker een maat groter nemen. Is ze pas rond de 88 cm kan ze vast en zeker maat 92 nog aan je meisje. Succes met de keuze.
Oja , met de maat tabellen moet je je niet blind staren naar maat op leeftijd want mijn meisje had nu in maat 80 / 86 moeten zitten kwa leeftijd ipv de maat 2-3 jaar Dochter van net 4 zit in maat 122 of combi maat 122 /128. Ze is 1m22 lang. Zoon van nu 8.5 jaar zit in maat 164 en is 1m60 lang bij 50 kilo. Zoon van bijna 16 in een xl met zijn 2 meter Hier heeft de maat tabel nooit geklopt bij hun leeftijd.
In het geval van het kindje van ts lijkt het me best waarschijnlijk dat de maattabel wel redelijk klopt.
Ik zou een 104 kopen gezien de ervaringen met mijn kinderen. 92 kan nu goed zitten maar hoe is het over 4 maand?