Hallo, We weten niet meer wat te doen of denken. Ons zoontje word 6 april 2 jaar. Van 6 weken oud tot 6 maanden sliep hij de nachten door daarna (met uitzonderingen) word hij vaak wakker snachts. Nu roept hij ons gewoon savonds laat of snachts. We nemen hem (sinds kort) niet meer mee naar ons bed maar troosten hem en stellen hem gerust in zijn eigen kamertje. Sinds 31 januari hebben we er een zoontje bij, hij word niet wakker van hem want hij komt nog maar 1 keer snachts. Hij heeft 2 keer bij mijn ouders geslapen en sliep gewoon door. We beginnen nu te merken dat het hem een beetje begint op te breken overdag, ondanks dat hij overdag ook nog zeker 2 uur slaapt. Miepen en zeuren en al 2 dagen bijna niet eten bij de lunch omdat hij te moe is. We zijn al eens eerder naar de osteopaat gegaan vanwege overtrekken en reflux toen sliep hij door na die afspraak. (6 weken) Ik lees ook overal dat dit een fase is, moeten we het uitzitten of toch eens terug naar de osteopaat gaan om te kijken of er niets anders aan de hand is. Het inslapen is trouwens geen probleem
Gewoon de fase uitzitten. Logisch dat hij een beetje uit zijn doen is met een kleine baby er bij toch? Een osteopaat vind ik echt onzin.
Als ik het goed begrijp gaat hij gewoon slapen maar begint na een paar uur te spoken? Dat doet denken aan oververmoeid of overprikkeld. Niet zo gek met een nieuwe baby, en misschien maakt hij daarbij zelf ook nog een sprongetje. Wil hij langer slapen 's middags? Ik zou het zelf even aankijken, maar aan de andere kant heb je eerder goede ervaringen met een osteopaat gehad.
Ja daarom twijfel ik omdat het toen ook hielp. Het spoken is eigenlijk sinds hij een half jaar oud was begonnen dus broertje was er nog niet. Hij slaapt wel eens door hoor maar zeg maar 1 a 2 nachten van de 7.. we doen eigenlijk alles nog steeds hetzelfde als voor de baby er was (enige verschil dat hij nu bij mij thuis blijft en niet naar de opvang gaat) ik vind het alleen zo sneu want hij is doodmoe overdag. Het stomme is van een klein geluidje schrikt hij wakker en sla je perongeluk de deur hard tegen de kast in de kamer naast hem hoor je hem niet..
Nog nooit van gehoord maar heb het daarnet even in huis gehaald . Lees verschillende ervaringen maar wil het wel proberen. Alleen lees ik ook verschillende doseringen. Hoe heb jij dat gedaan?
Mijn zoontje is een goede slaper, maar in de periodes dat hij last had van zn tandjes of wanneer hij verkouden is, wordt hij wel eens wakker. Tja, zo zijn er zoveel redenen waarom een kindje met fases wat onrustiger slaapt. Als je het idee hebt dat een osteopaat zou kunnen helpen, waarom niet.... Maar de kans is denk ik niet zo heel groot dat daarmee je probleem opgelost is. Het is helaas toch vaak een kwestie van fases uitzitten..