echte of pilmenstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linana, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ik weet nu even niet wat dit was, dus misschien dat iemand mij kan helpen...
    Vanmiddag had ik ook al de dokterassistente aan de lijn, maar die heeft me ook niet veel wijzer gemaakt. Die zei dat het beide kon zijn en ik het moest bijhouden :(:(

19 april heb ik mijn laatste pil gehad, hierna heb ik geen enkele vorm van bloeding gehad. Wel een heleboel kwaaltjes, maar aldoor negatieve testen, dus ik was volop aan het ontpillen.
    Uiteindelijk brak op 19 mei de pleuris uit. Ik had in tijden niet zo'n heftige menstruatie gehad, in ieder geval qua bloeding.

Maar aangezien ik eerder geen bloeding gehad heb vraag ik me nu af, was dit mijn eerste natuurlijke bloeding? Of was dit nog de pil-bloeding?
    Ik heb sinds afgelopen weekend wel vage buikkrampen elke keer die ik nog niet eerder gehad heb. Vandaag was ik met vlagen misselijk.
    De assistente zei dat dit een eisprong/innesteling kan zijn, met nadruk op kan, want, zoals ze al zei, ik moet het allemaal maar bijhouden voor het geval ik een keer een positieve test in handen heb....

Dus wie kan mij WEL wat wijzer maken?
    ps... de huisarts en ik hebben een niet al te best band met elkaar, de assistente die opnam en ik net zo min... ;)

2. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Maakt het uit dan? In ieder geval is op 19 mei een nieuwe cyclus begonnen. Je zit dus nu op dag 17 van je cyclus ongeveer, dus in theorie zou het een eisprong kunnen zijn.

Maar echt zekerheid kun je zo niet krijgen.

3. Linana

Linana Niet meer actief

op zich maakt het niet zo heel veel uit.
    Maar dit is wel de eerste keer ooit voor mij dat ik gestopt ben met de pil.
    Ook gelijk de eerste keer dat ik probeer zwanger te raken.
    dus het geeft voor mij wel een vorm van "zekerheid" om te weten dat mijn lichaam normaal functioneert en dat ik gewoon alles een beetje kan bijhouden.

Plus ik vond de reactie van de assistente een beetje lomp, maar dat kan ook aan mij gelegen hebben

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Na het stoppen met de pil (ik neem aan aan het einde van de strip en dus direct een controlebloeding?), gaat je lijf je cyclus weer oppakken. Dat duurt bij de een langer dan bij de ander, maar doorgaans kun je ervan uitgaan dat je een eisprong hebt gehad als je weer ongesteld wordt.
    Jij bent weer ongesteld geworden, dus je lijf pakt het blijkbaar netjes op :)

Wat je nu voelt, hoeft trouwens helemaal niets met innesteling te maken te hebben. Kan wel, maar ik zou zelf eerder denken dat je je eisprong voelt...

5. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Linana: Ik ben 13 april gestopt met de pil. Ik heb een normale menstruatie gehad op 17 mei. Dit was bij mij ook een hele heftige en zware menstruatie. Nog nooit zoveel bloed verloren. Ik denk dat het bij jou ook een normale menstruatie is.

6. Linana

Linana Niet meer actief

@Rozemarijke
    Ik heb geen controlebloeding gehad na het stoppen van de pil, daarom twijfel ik ook zo of dit nou een normale menstruatie was

@Esmee
    Ja ik had dat ook, nog nooit zoveel bloed verloren. Ik schrok er zelfs van haha. Ook omdat het uit het niets kwam opzetten en direct ook knalrood bloed. Toen ik nog aan de pil was begon het altijd met iets rozig/bruinig bloed. (sorry voor de info)
    Heb jij wel de controlebloeding gehad na het stoppen van de pil?

Ik hoop dat dit een normale menstrautie was, zou wel betekenen dat mijn lichaam er maar kort over gedaan heeft om te ontpillen :D

7. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Linana: Ik heb op 5 april mijn laatste pil geslikt. Op 9 april begon mijn onttrekkingsbloeding. Op 13 april officieel gestopt met de pil en dus op 17 mei weer een normale menstruatie gehad. :) Dus best snel. Ik was ook geschrokken hoor van het hevige en vele bloedverlies. :$ Wist niet wat ik zag.
    Wij willen nu eerst weten hoelang mijn cyclus is. Vind ik zelf fijn om te weten. ;) Wel fijn om mijn eigen lichaam te kennen. :p

8. Linana

Linana Niet meer actief

@esmee
    Oooh ja jij dus wel gewoon die ontrekkingsbloeding! ik dus niet he...strontvervelend want ik weet niet vanaf wanneer ik kan tellen etc.
    als de huisarts mij al iets zou vragen over een cyclus en natuurlijke menstruatie kan ik hem niet eens antwoorden joh :p

Inderdaad, het is fijn om te weten hoe lang je cyclus is en om je lichaam te leren kennen zonder pil.
    Ik schrok me ook rot van mijn menstruatie
    EN ik heb nu gevoelige borsten etc...dat had ik toen ik aan de pil had nooit. Echt rommel eigenlijk die pil als je erover nadenkt....

9. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @ Linana: Ik denk ook dat je eerst een menstruatiebloeding hebt gehad en nu een eisprong. Ik had de eerste maanden ook na mijn eisprong klachten van zere borsten en tepels, dacht toen natuurlijk dat ik zwanger was wat helemaal niet zo bleek te zijn. Schijnbaar kan je lichaam nog wel een jaar aan het "ontpillen" zijn, dus grote kans dat je voorlopig die klachtjes wel zult houden. Maar dat is idd heel vervelend als je niet weet waar je aan toe bent.

Heb deze keer na de eisprong eigenlijk weinig tot geen klachten en dat is de eerste keer na een half jaar.
    Ik kan vandaag gaan testen maar wacht het nog ff af tot morgen, dan kan ik het samen met mijn mannetje doen.
    Duimen jullie mee???? hihihi

En voor iedereen natuurlijk heel veel succes!!

xx Buufke

10. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Buufke: Wat knap zeg dat je het vol houdt om vandaag nog niet te testen. Ik zou echt geen dag langer kunnen wachten denk ik. ;)
    Ik zal voor je duimen!! Super spannend!

@ Linana: De pil is zeker rommel! :) Daar was ik ook achter gekomen toen ik gestopt was met de pil. Ik voel me zonder pil een stuk beter. Echt een groot verschil. :) Dus ik wil dat stomme ding niet meer slikken. ;)
    Je moet beginnen met tellen vanaf de eerste menstruatiedag. Of onttrekkingsbloedingdag.

11. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @ Esmee1985: het valt ook zeker niet mee hoor!! hahaha
    Stond net bij het kruidvat om testen te halen...kom ik eerst een vriendin tegen (gelukkig nog buiten), ben ik klaar met afrekenen, loop ik naar buiten, gaat het alarm af!! Op die testen natuurlijk!! Dus ikke terug, waar een volle rij staat te wachten en die troela achter de kassa pontficaal het label naar voren die test nog een keer over de scan haalt......ggrrrrr....
    Maar ja, nu maar hopen dat het de moeite waard was, hahaha ;)
    Ik laat het morgen wel ff weten!

xxx

12. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Buufke: Wat een rotsituatie. Pfff. :( Dan kan je echt door de grond gaan. Ik kan me helemaal inleven hoe jij je gevoeld hebt.
    Inderdaad maar hopen dat het allemaal de moeite waard is geweest. ;) Ik ga voor je duimen!

13. Linana

Linana Niet meer actief

@buufke
    een rotsituatie, maar misschien was het een teken ;)
    Een positief teken natuurlijk! Ik ga in ieder geval voor je duimen :D
    Wel knap dat je jezelf kan tegenhouden niet eerder te testen, ik was waarschijnlijk al los gegaan met die test

Wat betreft het bereken ben ik dus wel goed bezig, ik ben de laatste tijd nogal een chaoot (drukke periode) dus ik schrijf alles voor de zekerheid maar in mijn agenda.
    Volgens mijn banner mag ik pas over 8 dagen testen, dus nog even geduld of een rode gast "verwelkomen"

@esmee
    Ik had dit bericht al verzonden en toen zag ik jouw banner.
    Wat toevallig, jij mag ook over 8 dagen weer testen volgens dat ding!! Alleen is jouw cyclus geloof ik wat langer

14. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey ladies!

Was vanmorgen veeeel te vroeg wakker (5.35 uur) omdat ik moest plassen....dus gelijk een testje gedaan, maar helaas negatief. :(
    Ook nog geen ongi te bekennen, dus nog maar ff rustig afwachten.....pfffff

xx Buufke

ps: iemand nog wat hcg over om rond te strooien??? hihi ;)

15. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Buufke: Balen dat de test negatief was! :(
    Ik hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben.
    Wij gaan er in september pas voor. We willen nu eerst weten hoelang mijn cyclus nu is. Mijn normale cyclus was altijd korter. Dus ik ben benieuwd.

16. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey Esmee,

Thanx! Ik hoop idd gewoon dat de ongi uitblijft en dat ik over een paar dagen alsnog een positieve test mag hebben.
    En knap dat je pas in september gaat beginnen. Maar het is idd wel fijn als je een beetje weet hoe je cyclus loopt. Ik ben begin januari gestopt gestopt met de pil en vind dat ik eigenlijk nu wel een mooie cyclus heb......allemaal rond de 30 dagen. Dus hoop dat dat een beetje stand houdt, dat is wat makkelijker met gericht klussen, hihihi.
    Mochten er hier veranderingen zijn, dan laat ik het uiteraard ff weten!!

xx Buufke

17. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Buufke: Jij hebt inderdaad een hele mooie regelmatige cyclus. Echt beter. Gewoon om de dag of om de 2 dagen klussen. ;) Elke dag schijnt weer niet handig te zijn omdat het zaad van de man dan niet zo goed is. Heb ik weleens gelezen.
    Wij gaan er pas in september voor omdat wij nog op vakantie gaan die maand. En ik wil wel volop kunnen genieten van de vakantie. ;)
    Daarom nu maar even afwachten hoelang mijn cyclus is. Ik zit alweer op dag 24. Hoop dat mijn ongi rond dag 28 of 30 komt. Dat vind ik een mooie cyclus. :p

18. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @ Esmee: dat zou idd fijn zijn als je rond de 28 dagen zou zitten. Ik vond het toen al superfijn dat ik rond die dagen zat.
    Tja, en om de dag klussen....wij doen het wanneer we zin hebben, dat kan 2 dagen niet zijn en soms een hele week iedere dag. Het moet gewoon leuk blijven. Mijn vriend is vrij nuchter erin en wil het eerst een jaartje gewoon op de gok proberen. Lukt het dan niet, dan gaan we wel verder kijken en evt ovu-testen/tempen.
    Maar volgens de pendel vanmorgen zou dat al niet meer nodig zijn, hihi ;)

xxxx

19. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Buufke: Ik hoop zo dat je snel een positieve test hebt. :D Zou echt super zijn. Gimena had het ook voor mij gedaan en daar kwam uit dat we in januari 2012 een positieve test in handen zouden krijgen. Dus ben benieuwd. Ik hoop stiekem dat het in september gelijk raak mag zijn.
    Natuurlijk moet het klussen leuk blijven. Dat heb je zelf ook in de hand. Wij doen het ook gewoon wanneer we zin hebben. :p Lekker spontaan is het dan ook.

20. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hier nog steeds geen veranderingen.......geen ongi.....en nog steeds negatief getest. Mannetje wil maandag weer testen en ikke dinsdag, hahahaha. :)
    Ach, heb nog 1 test liggen, dus die gaat er maandag aan en dan kan ik dinsdag weer nieuwe halen. ;)

Begin het nu wel echt spannend te vinden nu ik "al" 4 dagen overtijd ben hoor.

xxx

Deel Deze Pagina