Hoi allemaal, ik was eindelijk weer zwanger voor de 2e keer. Helaas ook deze keer weer een miskraam. Allebei de keren wordt ik ongeveer 1,5 tot 2 weken verder geschat dan ik ben. Eerste keer zou ik 7 weken zijn maar bleek ik 5,5 week en nu zou ik 6 weken zijn maar was er helemaal niks te zien en werd er weer geschat op 4/4,5 weken. Mijn cyclus is regelmatig, ik houd mijn ovulatie met de app en met mijn temperatuur bij. Hierop is die heel goed te volgen en hij is altijd rond 2 weken na mijn menstruatie echter is mijn bevruchting dus waarschijnlijk in de dagen voordat ik ongesteld moet worden. Iemand hier ook ervaring mee?
Wat verdrietig dat je dit mee maakt. Kan het niet zijn dat er bij controle blijkt dat het vruchtje gestopt is met groeien op een bepaald termijn? Dus dat je wel volgens jouw berekening 6 weken zwanger bent maar dat er dan bij de echo uit komt dat het vruchtje met 5 weken gestopt is met groeien? (En dat je er dan dus op 6 weken achter komt?) Sterkte in ieder geval! ❤️
Je bevruchting is in dezelfde 24 uur als je eisprong. Je hebt je eisprong nodig om bevrucht te worden. Je wordt dus niet bevrucht op een aantal dagen voor je menstruatie als je je eisprong gewoon netjes bijhoudt. Bij jou loopt waarschijnlijk jammer genoeg de groei gewoon achter..
Het is vrij simpel een oorzaak te geven. De bevruchting loopt niet achter, maar de groei loopt achter. Dat is ook de reden dat op de echo's de zwangerschappen minder ver bleek dan je was. Hopelijk ben je snel blijvend zwanger!