Mijn schoonmoeder vertelde mij dat babykleertjes altijd krimpen na het wassen, vooral sokjes vind je vaak niet terug zei ze. Nou heb ik gisteren kleertjes gewassen van de kleine en alles kwam er hetzelfde weer uit als hoe ik het erin heb gestopt. Ik heb het gewoon gewassen op 30 graden, babywasprogramma en met neutral. Zijn bij jullie de kleren wel gekrompen na het wassen? Maakt het ook uit wat voor soort programma je gebruikt op de wasmachine?
Kleding krimpt niet altijd hoor. Wel als je het in de droger doet. En ik heb slechte ervaring met kleding van bijv. ter stal. Maar van de hema etc is bij mij nog nooit wat gekrompen.
bij mij is ook nog niks gekrompen. ik was ook alles op 40 graden. sokken ook geen probleem. je kunt ze eventueel in een waszakje doen. ik doe het niet.
haha, dan kan je schoonmoeder misschien niet zo goed wassen. OP 30 Graden, fijnwasprogramma krimpt echt niet alles hoor. Misschien een bepaald soort kleding maar dat ligt dan echt aan de stof. ( flanellen pyama's krimpen bij mij altijd dus die koop ik op de groei)
Hier is ook niets gekrompen, ik hou me gewoon aan de waslabeltjes en dat gaat prima. Ook in de droger. Ja, sommige dingen hebben wel de neiging om in elkaar te frummelen door alle kreukels, maar even strijken en het is weer ontfrummeld en dezelfde maat als voor het gewassen werd.
Ligt een beetje aan de kwaliteit/stofsoort. Ik heb wel wat goedkoop spul dat iets kleiner is geworden. Maar dan nog niet formaat poppenkleding ofzo. Zelf een setje dat ik op 60 graden heb gedaan (ivm poepongeluk) heeft het netjes overleefd..
Hier is niets gekrompen. Ik was alles gewoon op 30 of 40 graden, niet op een fijnwasprogramma ofzo maar gewoon regulier.
Ik heb een speciale babywas-programma op de wasmachine en die wast op 95 graden! (Wist ik niet van tevoren.) En het is niet gekrompen.
ik heb nog nooit iets gekrompen uit de was gehaald. sokjes doe ik in een waszakje. was op 30 of 40 graden als het gewoon gedragen is niet vies van kwijl/spuug of poep. als het vies is op 60. doe niets in de droger eigenlijk het is zo droog op de lijn. en scheelt heel veel strijken! heb van zoveel merken en winkels kleding maar heb niets dat kleiner is geworden in de was!
Hier zijn wel dingen gekrompen, vooral door de droger. Merkte ik eigenlijk pas toen ik eens in de winkel kwam en hetzelfde shirtje in dezelfde maat daar weer tegen kwam...die was echt een stuk groter dan het shirtje in J. haar kast. Sindsdien doe ik niets meer in de droger en dan valt het heel erg mee.
Hier krimpt het ene merk wel, en het andere niet. Alles gaat hier in de droger. Hema en v&d gaan redelijk goed. Noppies krimpt verschrikkelijk veel.
Ik heb eigenlijk alleen maar kleertjes van noppies maar is niet gekrompen maar doe het niet in de droger....
Ja dat wilde ik eigenlijk ook zeggen, doe noppies niet in de droger !!! Maatje 62 is dan ineens maatje 50
Ik heb alles gewassen op 40graden fijne was. De broekjes van de Hema vind ik er alleen niet zo mooi uitgekomen. Maat 50 van Hema was voor het wassen ong. net zo groot als maat 50 van Prenatal. Na het wassen waren de broekjes van Hema toch een stukje kleiner!