Ik ben zo moe, van de nachtvoedingen denk ik. Mn dochtertje is nu 10 maanden en ik geniet erg van de BV hoor, maar die nachtvoedingen...pfff (ze komt om 23u en om 04 uur ongeveer). Ik hoef geen oplossingen zoals geef kv of uit een flesje ofzo, vraag me alleen af of er meer moeders zijn die al wat langer BV geven, die dat ook hebben...
Zo moe GEWEEST... Paar weken terug ineens de nachtvoeding over en nu de hele BV over... Dat hoop ik voor jou niet, maar ze kunnen ineens gaan stoppen met de nachtvoeding, had ik niet verwacht!
Hier ook nog nachtvoedingen. Hier in principe om half 12 en 3 uur. Maar ze wordt wakker als wij naar bed gaan, momenteel is dat rond 10 uur, als m'n man uit bed moet 's morgens om 6 uur. Onze trap kraakt erg, dus die gaan we nu eerst maar eens repareren, in de hoop dat ze niet meer van ons wakker wordt. Ik moet zeggen dat het moe zijn wel meevalt. Het zou heerlijk zijn om eens een nachtje door te kunnen slapen, maar het is te doen. Nu scheelt het dat ik alweer bijna 3 wk thuis ben en ze 's morgens langer slaapt (8/9 uur) dus dan kan ik nog mooi wat uurtjes meepikken. Als ik werk en om 6 uur uit bed moet, is het echt zwaar.
ja dat heb ik ook, vooral als ik moet werken. Ben je ziek dat je nu 3 wk thuis bent? Beterschap dan!! Hier ook een kraaktrap Maar hoe repareer je dat ik hemelsnaam!
Jee dat lijkt me vreemd!! Zit me al af te vragen hoe ik straks moet gaan afbouwen als ik wil stoppen, maar ZIJ kan natuurlijk ook stoppen, niet bij stilgestaan
Hier ook al 7 maanden nachtvoedingen, de laatste 3 maanden rond 23.00 uur, 2.00 en 5.00. Ik wacht in principe altijd met slapen tot die eerste voeding want anders is het helemaal ellendig, net een half uur slapen en dan weer wakker worden. Maar het is idd bij tijd en wijle behoorlijk slopend. Toen ik nog werkte werd ik er soms wanhopig van, nu scheelt het dat ik niet meer naar mijn werk hoef, dan maak ik me er iets minder druk om. Ik vraag me overigens wel af of ze ooit uit zichzelf nog een voeding weer gaat weglaten? Het is nu al zo lang zo, en ze eet al behoorlijk groenten en fruit meer dan een maand....scheelt ook niet veel naar mijn idee
Mijn ervaring is dat het helemaal niet uitmaakt dat ze bijvoeding krijgt. Had ik ook verwacht maar is dus niet zo. Ze komt nu wel s nachts maar 1 a 2 keer ipv 3 keer, maar ik denk eerder dat dat met haar leeftijd te maken heeft, 10 maanden dus...
Nee hoor! Ik werk in de kraamzorg en werk altijd 8 dagen achter elkaar. Meestal 2 gezinnen per maand maar ik had nog een hoop vakantiedagen. En nu al 2 dagen wachtdienst gedraaid maar niet gebeld. Ze gaan hier houten planken op de achterkant van de treden spijkeren. Ik hoop dat het dan over is. Gelukkig moesten we 'm nog opknappen. Daarna nog een keer stofferen.
Hier ook nog nachtvoedingen. Nu alweer dan 9 maanden. Meestal is het nu rond 3.00 uur een voeding. Helaas was ze de afgelopen week (weer) verkouden en komt ze vaker en gaat ze niet goed slapen. Wat ik nu af en toe doe is haar een nachtje bij ons in bed laten slapen. Dan slaapt zij rustiger en ik ook. Maar moe, ja zeker! Door de week lig ik dan ook rond 21.30 op bed. Anders houd ik het niet vol.
Tja en wanneer weet je nou of het echt nog nodig is om de borst 's nachts te geven. Ze moeten toch een keer kunnen doorslapen? Waarom lukt het meestal met flesvoeding wel? Maar de borst is vaak het enige wat hem echt kan troosten 's nachts. Is het dan gewenning of heeft hij echt honger?
Ik vraag het me ook wel eens af. Maar net om 19.30u wilde ze niet zo goed drinken, net werd ze weer wakker en heeft ze beide borsten leeggedronken. Lijkt me toch dat ze dan honger heeft, anders komt ze pas een stuk later op de avond.
Zit het in de lucht? Hier vanaf 4.00 uur een mannetje dat gewoon niet meer wilde slapen, gisteren 4.30 uur..het wordt steeds vroeger. Gaaaaaaap
Ja ik vind het ook moeilijk in te schatten. Ik heb het idee dat het grotendeels gewenning is omdat ze er heel af en toe ineens 1 voeding 's nachts overslaat. Dus ze kan best wel zonder. En toen ze kleiner was zat ze soms ook op 1 voeding per nacht. Maar ja, in totaal drinkt ze wel 3 borsten leeg in een nacht. Als ze helemaal geen honger had zou ze dat ook niet doen. Lastig!
dnek ook een stuk gewenning hoor...mijn zoontje komt altijd 1x...soms 3u of 4u of 5u...maar vorige week 2 avonden achter elkaar doorgeslapen van 22u tot 0830!.. Soms als hij wakker wordt kreunt ie een btj, maar valt ie binnen 2 min weer in slaap...of na een speentje...ik zie dit dan als trek, maar te moe om echt wakker te worden... Soms pak ik em "te snel" ook uit automatisme ...en drinkt dan ook met moeite, ligt dan half te slapen...soms dnek ik, had ik em maar laten liggen, was ie waarschijnlijk nog door gaan slapen.. Maar soms slaap Ik zo diep, dat ie wel een btj moet huilen voor de honger zegmaar...en dan gaat ie niet meer slapen., en is hij echtecht wakker uit zn diepe slaap en wilt ie echt eten.... voorlopig vind ik het (nog)niet vermoeiend, maarja ik werk dan ook niet..en hij slaapt na de nachtvoeding, standaard tot 930u(soms 830u)...dus pak nog genoeg slaap...
kan me voorstellen dat je er soms doorheen zit. Tis ook vermoeiend als het al zo lang duurt. Over gewenning: als je voedt op verzoek is het toch geen gewenning? Als je je kindje wakker maakt om te voeden vind ik het wat anders, maar als hij/zij uit zichzelf aangeeft te willen drinken zal het niet zomaar gewenning zijn (zullen best uitzonderingen op zijn) iig sterkte ermee, ik hoop dat je kindje snel een voeding laat vallen. Kan zomaar ineens zo zijn!
Mijn ervaring is dat op een moment dat je denkt dat het echt niet meer kan omdat je zo moe bent je kind de hele boel omgooit. Alsof ze het aanvoelen. Ik snap alleen niet hoe je aan twee nachtvoedingen komt. Ik zie er maar eentje staan, die van 4 uur. 23 uur is gewoon avond hoor!
Waarom niet? Een kind kan uit gewoonte wakker worden en willen drinken terwijl hij eigenlijk geen honger heeft
@gewenning In de nacht is er niets anders wat haar kan troosten of in slaap kan brengen dan de borst. Dit vind ik best vervelend. Bij mijn oudste was een aai over haar hoofdje voldoende om weer verder te slapen. Eva is echter koppig en wil de borst en niets anders. Best pittig hoor zo'n pittig dametje . En 23.00 uur voelt voor mij aan als een nachtvoeding als ik al om 21.30 slaap. Het is maar net hoe je het bekijkt.