Hallo, Ik hoop dat u mijn vragen kan beantwoorden. Ik heb pas eind deze maand weer een afspraak bij mijn eigen verloskundige en had toch wel 3 kleine brandende vragen. Ik ben nu 9 of 10 weken zwanger. Ik heb een vroege echo gehad en het kindje leek daar 7 weken maar volgens mijn laatste menstruatie (was een miskraam) zou het 8 weken zijn. Is dat erg als die 2 dingen anders voorspellen? Het hartje klopte goed, is de kans op een miskraam nu nog net zo groot als anders voor de 12 weken of is die kleiner? Ik kan bijna niks meer eten.. Vind alles vies en krijg het er gewoon niet in. Is dit heel erg schadelijk voor het kindje? Ik hoop dat u mijn vragen wil en kan beantwoorden! Groetjes Fleur
Hoi FLeur, een termijnecho voor de 10 weken is qua termijnbepaling niet heel erg betrouwebaar. Dan is het meer om te zien of er een vruchtje zit en of het hartje klopt. Dat het een week scheelt met je LM hoeft dus zeker geen probleem te zijn. (maar het is dus wel een nadeel van een vroege echo, het blijft spannend ondanks het kloppen van het hartje) Dit luidt wel meteen je 2e vraag in Wanneer je na 8 weken een kloppend hartje hebt gezien is de kans al kleiner dat het nog misgaat, maar omdat de aanlegperiode 12 weken is, blijft het spannend. En het geeft niets dat je niet zoveel binnenhoudt, als je maar wle genoeg vocht binen krijgt en niet alles uitspuugt. Je kindje is net een klein parasietje die pakt wat ie nodig heeft, maar je moet er gewoon goed op letten dat jij jezelf er bovenop houdt, eet wat je wel lust en binnenhoudt en bij verergeren van de klachten, meer dan 2-3 kilo gaat afvallen of twijfel over hoe je je erbij voelt gewoon aan de bel trekken. Groetjes Brigitte