De zoektocht naar de ideale fles...

Discussie in 'Voeding' gestart door Dolce82, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hallo iedereen,

Mijn zoontje is vandaag 7 weken oud. Hij krijgt elke voeding afgelolfde borstmelk.

Bij zijn thuiskomst zijn we gestart met de Beaba Bib' te gebruiken. Deze hebben een 1-2-3-speen. Dit ging goed vlot.
    Op aanraden van de vroedvrouw heb ik ook de Difrax S-fles geprobeerd maar dat was geen succes!

Nu is het zo dat mijn zoontje altijd heel gulzig drinkt en op erg korte tijd zijn fles leeg heeft. Ik geef hem nochtans op nr 1, dus de minst snelle stroom, maar dan nog lijkt het te snel te gaan en komt er veel langs zijn mondje uit gelopen tijdens het drinken.

Ik heb dan nu een Avent Natural geprobeerd. Hier is het probleem van de morsende melk niet meer maar nu moet hij wel heel veel moeite doen en valt zelfs in slaap tijdens het drinken. Dit lijkt me dus ook niet het ideaal.

Is er iemand die nog een soort fles kan aanbevelen???

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik kan je de dr browns fles aanraden. De smalle variant heeft ook een prematuur speen.

Omdat een borst anders werkt dan een fles hoort een flesvoeding minimaal 15, maar liever 20 minuten te duren.
    Een borst verschilt in snelheid waardoor een baby merkt dat de borst keeg raakt. Een fles gaat in constante snelheid door tot deze, plotseling, op is.
    Een baby heeft echt 15 minuten nodig om de hersenen het signaal te geven dat de maag vol raakt. 20 minuten is dus beter ;)

De dr browns fles heeft een systeem wat niet vacuum gezogen kan worden, maar er kan ook geen te veel aan lucht in de melk komen. Hierdoor vermindert het krampen.
    Doordat deze flessen ook een prematuur speen hebben kan je, als level 1 te snel gaat, overstappen naar die speen. 'Prematuur speen' heeft eigenlijk weinig te maken met prematuur kindjes.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Eens. Vond de dr Brown een ideale fles!

4. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    hier ook een dr brown fan, alle flessen geprobeerd en dit was de enige waar hij 20 minuten over zijn deed.

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier ook een dr brown fan. Daarvoor gebruikte we avent en difrax. Allebei veel te snel. Dr brown gaf een mooie drinksnelheid en veel minder krampjes. Echt topflessen. Inmiddels drinkt mijn dochter ook weer uit een difrax en dat gaat nu ook goed. Ze drinkt vlot ongeveer 10 minuten maar ze heeft er geen last meer van.

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Misschien de avant fles met 2 gaatjes in de speen? Dus speen nr. 2 erop ipv die er standaard bij zit.

7. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier ook een dr Brown fan!
    Alle flesjes en speentjes geprobeerd maar deze was de enige waar hij 15 a 20 min over deed.
    En op de smalle fles kan een prematuur speen of nr 1 proberen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je toch goed zit met Avent. Dat in slaap vallen tijdens het drinken is niet erg, dat doen ze aan de borst ook. En dat geeft je de kans om te doen wat je aan de borst ook zou doen: kind overeind houden, laten boeren, luiertje verschonen en op de andere arm verder laten drinken (net als je bij borstvoeding halverwege tijdens de voeding van borst wisselt, kun je als je flesvoeding geeft ook beter halverwege de voeding van arm wisselen).

Zeker als je straks je kind weer gewoon aan de borst wilt krijgen is het het beste om je kind echt moeite te laten doen voor de voeding en het bij een Avent Newbornspeen te houden!

9. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Vaculess..werkte hier beter dan de avent. Avent was in 5 min leeg en daarna spugen. Vaculess deed hij 15min over en viel dan heerlijk in slaap.

10. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Dr brown

11. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik heb een dr. Brown in huis gehaald, de brede. Hij drinkt er goed aan, maar ook vrij moeizaam. Het valt al onmiddellijk op dat er geen belletjes meer in de melk komen, wat zeker krampjes zal tegengaan!
    Weet iemand wat voor speen er op de dr. Brown 260ml met brede hals staat? Ik vind nl nergens geen markering of aanduiding?

De Avent hebben we ook nog niet opgegeven. Heb nu een grote gehaald met speen nr 2 erop, zullen zien wat dat geeft.

Mijn gevoel zegt dat dr. Brown de oplossing gaat zijn maar dat ik nog even moet zoeken naar de juiste speen voor erop. Passen er trouwens ook spenen van andere merken op die flessen?

12. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Als het goed is moet het op de speen rand staan level en dan een kringetje met 1 erin.
    Denk haast dat er standaard 1 opzit maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik zou niet te veel wisselen met flessen. Hij moet ook tijd krijgen om te 'wennen/leren'

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

dit. De rest verslikte hij zich in.

15. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Standaard zit level 1 erop! Staat er echt: op het randje van de speen!

16. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier was Brown geen succes. Ik kreeg als tip met de difrax s op de zij te voeden, dit hielp super. In de ligstand blijft een fles druppelen en moeten ze er tegen slikken, op de zij moeten ze zelf alles doen.

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier Avent!! Speen 1 gestart en rond de leeftijd van jouw baby ook speen 2 gestart. Die heeft het lamg goed gedaan.
    Nu sinds kort over naar de avent 1-2-3 speen. Ik vind de 3 standen spenen zoiezo altijd erg vlot gaan op stand 1 al, vooral niet handig bij die kleintjes. Maar Levi is nu 18 weken... Die kan de snelheid nu aan en werd juist boos en wilde niet meer moeite doen voor de gewone speen. Dus wij moesten wel overstappen op groter gat ;)

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Even hier op in springen. Een baby kan je sowieso beter niet in 'ligstand' voeden bij flesvoeding.
    De beste houding is als je kindje in zoveel mogelijk (goed ondersteunde) 'zithouding' zit waarbij de fles zo horizontaal mogelijk (zonder lucht in de speen) gehouden word. Dan moet je kindje namelijk drinken en zuigen ipv wegslikken.

Hou de fles (met water ;) ) eens verticaal en dan horizontaal en zie het verschil.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Standaard wordt level 1 bijgeleverd.
    Wat doet je denken/vinden dat deze speen niet goed genoeg is?

Er passen diverse andere spenen op de dr browns flessen.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind lijkt me veel te jong voor een nummer 2 speen. 1 of newborn, kind moet echt werk hebben aan een fles, melk mag niet zo naar binnen gegoten worden. Zoals Averlhach al schrijft: fles nooit aan liggende baby geven!

Deel Deze Pagina