Beste, Ik ben een tijdje niet meer geweest met vragen, maar dat is alleen maar een goed teken hihi. Ik zit nu op het volgende schema met mijn dochter, en qua flessen heb ik misschien nog teveel, maar ze drinkt het wel allemaal op. 7.00 180/6 10.00 a 10.30 hapjes vers fruit met de lepel( wilt niet zelf pakken) 11.30 a 12.00 1 boterham zonder korst + 120/4 melk (brood meestal niet op) Flesje wel. 15.00 a 15.30 150/5 17.00 a 17.30 200gram 8mnd potje(meestal leeg) + toetje 50ml soms 100ml op. 19.00 a 19.30 180/6 en dan de nacht in. Tussendoor geef ik haar slokjes sap uit een beker of glas(want dat vind ze veel leuker) Maar doet het ook nog niet zelf. Knabbelt en drinkt af en toe wel uit haar tuit. Het is voor de rest een vrolijke meid, en als ze haar zin niet krijgt zet ze het op huilen, maar daar trapt mama toch niet in. En ze is ontzettend druk, kruipen,staan. Ik kan amper een luier verschonen,want dan rolt ze zich tot zitten pff erg vermoeiend hihi. En steeds maar in bed gaan staan. Maar goed zullen de fase's wel zijn. Maar ik zie de meeste om 15.00 sap geven met een koekje, maar dat durf ik gewoon niet aan,want als ik het geef dan gooit ze het weg. En ja wat moet je dan, en ze drinkt die fles melk gewoon allemaal leeg,dus denk ik dat ze er wel nog behoefte aan heeft. Gr Desi
Hoi Desi, Fijn dat je kleine meid zo goed drinkt. Mocht je de melk iets willen minderen, dan kun je voorzichtig proberen of ze om 15 uur ook terug kan naar 120 ml melk en het zo rustig afbouwen, wellicht wil ze op die manier straks wel iets anders drinken. Maar verder ziet het er goed uit hoor en een koekje is zeker niet nodig. Groetjes Eveline
Hallo Eveline, Ja ik geef haar naast haar brood dan 120/4 want ze eet niet altijd haar broodje op,en heeft het dus ook geen zin om er twee te geven. komt vanzelf wel. die fles van 15.00 heeft ze gisteren niet gehad omdat wij naar de diertuin waren en toen heeft ze tussendoor wat sap van mij mee gedronken en een paar hapjes van een droog cakeje. thuisgekomen heb ik om 1700 gewoon groenten gegeven en dat ging ook niet op. Maar ik zal die fles van 15.00 naar 120/4 gaan zetten, en hoe kan ik deze dan het beste afbouwen,kan jij mij daarbij helpen. Dan houd ik het volgende. 180/6 bij het brood 120/4 en dan voor naar bed gaan 180/6 En binnenkort ga ik over op de groeimelk,want de opvolg is bijna op, dus dat hoeft toch niet perse per 10mnd, kan toch geen kwaad als het een weekje eerder is? en valt deze voeding ook nog zwaarder? En op hoeveel zuivel moet ze dan uitkomen? Gr Desi
Hoi, Je kunt dan om 15.00 uur beginnen met 135 ml (120 ml water met 4 schepjes) en dan steeds wat minder geven. Zo te lezen heeft ze gisteren in de middag ook wat sap gehad in plaats van melk, dat komt wel goed. Een weekje eerder over op de flesvoeding vanaf 10 maanden is geen probleem hoor. Eventueel kun je ook 1-2 dagen de nr 2 en nr 3 met elkaar mengen voor een geleidelijke overgang. Vanaf 10 maanden kun je nog gemiddeld zo'n 500 ml melk per dag geven. Groetjes Angelique
Hi, ik heb vandaag om 15.00 a 15.30 120/4= 135 gegeven en dat heeft ze opgedronken en dat ging prima, het is niet een meisje die honger lijd. En op het moment heeft ze er veel last van haar tandjes, ze heeft er nog geen een, maar ik heb het idee dat ik er onder 3 zie zitten. Daardoor heeft ze natuurlijk wat minder trek in fruit en brood, maar de melk drinkt ze nog wel goed. ik moet je zeggen dat ik wel blij zal zijn als ze zijn doorgekomen,want ze huilt veel, en is hangerig en slaapt onrustig, en het is zo sneu want ik kan niet meer voor haar doen dan spul op haar tandvlees doen, zetpilltje en haar bijtring. Vind het best lang duren voordat het doorkomt, maar daar kunnen jullie ook niks van zeggen denk ik. Oja en met dat flesje van 15.00 moet ik dat per week gaan afbouwen of per dag? Bedankt voor jullie hulp en advies. gr Desi
Hoi Desi, Het kan een hele tijd duren voordat het tandje is doorgebroken. Vlak voordat dit gebeurt zie je het tandje echt omhoog komen en wordt het een witte 'bobbel'. Dan hoef je niet lang meer te wachten! Je kunt het per dag gaan afbouwen en haar uiteindelijk iets anders te drinken geven. Groetjes Linda
Hallo Linda, Ok dank je wel. Ja je ziet onderin bij haar tandvlees wel wit zitten wat op tandjes lijkt, maar dat moet dus nog omhoog komen, begrijp ik. Over die fles van 15.00 is het al nodig dan om deze te laten vervallen? want die 120/4 drinkt ze nog wel op. En dan heb ik nog een vraagje over de 8 en 12mnd potjes, wat is hiervan het verschil? Groetjes Desi
Hoi Desi, Ja dat moet inderdaad nog omhoog komen, pas als het echt een bobbel is komt het tandje bijna door. Er zit verschil in structuur (stukjes), smaken (variatie) en hoeveelheid in de potjes van 8 en van 12 maanden. De fles van 15u mag je laten vervallen en je dochtertje wat ander drinken voor in de plaats geven. Groetjes Linda