Vraag over verzekering..

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mickey06, Dec 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mickey06

Mickey06 Actief lid

Aug 2, 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Hey ladies,

Weet er iemand welke verzekering meer dan 3 behandelingen vergoed incl. medicijnen?

Ik heb weleens gehoord dat er verzekeringen zijn die 6 behandelingen vergoeden. Die van mij 3 en volgens mij is dat standaard.

Liefs Mickey

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Unive vergoed in het duurste pakket tot 5 pogingen. En volgens mij ONVZ of CZ onbeperkt.

Unive heeft geen medische selectie. Wel een torenhoge premie, van rond de 200 euro voor allen jou. ONVZ en CZ weet ik niet zeker, daar zal je even de websites voor moeten raadplegen.

Succes,
    Elvira

3. wij willen onze verzekering om gaan zetten.
    maar hebben jullie nou gewoon tot die 3 vergoed? wij zitten nu bij OHRA, en die vergoeden ook tot 3 keer ivf. of raad je aan toch dat dure te nemen zodat het 6 keer is vergoed?

4. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
  5. stienke,
    dat had ik natuurlijk gelijk gedaan, maar het vervelende is dat steeds als ik het dekkingsoverzicht 2008 wil bekijken, hij dat niet opent :(
    en ik wil graag weten hoeveel het me kost als ik voor de 6 keer vergoed ga, en ook graag weten of 3 keer standaart is (wat heb jij?) dan kan ik een keuze maken.

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Elvira....CZ niet onbeperkt hoor! ;)

7. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Ik kan je een je pb sturen met telefoonnummer van een afdeling bij ONVZ (ik werk bij een verzekeringskantoor) als je dat nodig hebt dan laat maar weten, oke?

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    ff offtopic....Ester durf je geen testje te wagen? Misschien ben je wel hardstikke zwanger! ;) Suc6!

9. (offtopic: je bedoeld stienke?)

10. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Haha, ik ga nog niet testen hoor, ik ga er vanuit dat mijn cyclus flink in de war is na de icsi, heb ook geen kwaaltjes behalve dat mijn borsten al meer dan een week wat vocht lekken maar dat heb ik bij iedere eisprong ook dus dat zegt denk ik niet zoveel! Hopelijk komen mijn duivels wel weer terug, wil toch graag in januari op duiveldag 1 aan de pil beginnen!

Hee Rach, ik kijk net in je foto's mooie vloer in de hal! Hebben wij ook van marmer en nog een soort natuursteen, in de keuken ook met een felrode keuken, echt heel sfeervol!

11. Mickey06

Mickey06 Actief lid

Aug 2, 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb even op de websites gekeken. Bij ONVZ kon ik het dekkingsoverzicht ook niet openen. En bij Unive heb ik mijn premie berekend: 200 euro inderdaad. Ik weet niet zo goed wat nu wijsheid is, ik vind 200 euro per maand veel geld en weet helemaal niet of het nodig zal zijn. Als ik 2008 bij Salland blijf en volgend jaar over stap is dat ook een optie? Krijg je dan alsnog die extra behandelingen van Unive?

12. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Heb ONVZ gemaild dat hun site niet in orde is, hopelijk is ie gauw weer hersteld!

13. daar dacht ik dus ook aan. ik weet ook nietof ik het komend jaar nodig zal hebben (want we zijn nu nog met IUI bezig) maar als we voor ivf/icso gaan zal dat er dit jaar wel van komen, en dan maakt die verzekering dus wel uit.
    als je die extra behandelingen krijgt het jaar daarna nog kan krijgen stap ik dit jaar niet over. als dat niet kan kan je ook zeggen (maar ik denk niet dat jij/jullie dat zien zitten) 'wacht maar met ivf/icsi tot 2009 dan heb ik mijn verzekering aangepast'. ik heb dat engelengeduld niet.

14. nou ik ben er uit. ik heb een uitgebreider pakket (kraamzorg 100% gedekt etc) met 3 keer ivf/icsi behandeling vergoed.
    dit is standaart. mochten we meer nodig hebben, dan stappen we volgend jaar over op een andere.

15. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    je hebt gelijk, al dat uitzoeken enzo en die papierwinkel die erbij komt kijken is ook niet alles!

16. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Rachel,

Wij hebben ook zo geredeneerd. Op dit moment moeten we nog gaan beginnen met ICSI. Zo'n cyclus duurt steeds twee maanden (dik) en daarna moet je een maand rust nemen heb ik begrepen. Tegen het eind van het jaar heb je dus ongeveer drie behandelingen gehad en dan zou je het jaar erop over kunnen stappen.

Maar ik denk zelfs dat wij gewoon zelf gaan (be)sparen. Misschien is het wel slimmer om dat te doen en dan zelf te betalen. Maar zo ver ben ik nog niet met doorrekenen. Eerst maar eens dit jaar bekijken en dan de hoop houden dat het gewoon snel lukt!

Groetjes,
    Josien

17. ik denk dat als je het in laat verzekeren je goedkoper uit bent, josien.
    stel je voor dat 6 keer ivf/icsi €200 aan verzekeren kost per maand. dat is ongeveer €100; extra per maand. dat keer 12 maanden is €1200; , nog altijd goedkoper als 1 behandeling zelf betalen.

of begrijp ik je verkeerd?
    liefs

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Standaard krijg je bij elke verzekeraar 3 IVF/ICSI pogingen vergoedt in het basispakket.
    Bij Univé vergoedden ze ook nog poging 4 en 5 in het topaanvullende pakket.
    Bij ONVZ vergoedden ze in het topaanvullende pakket volledig, zolang de arts het zinvol vindt.

Alleen hanteert ONVZ een screening, dus als je nu al in de MMM zit,
    heb je weinig kans dat ze je aannemen.
    Bij Univé hanteren ze geen screening heb ik gehoord, alleen is de premie idd zo'n 200,- per maand.

19. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Maar dan is het ook de vraag of je het jaar erna makkelijk van je aanvullende verzekering af komt. Bij mijn huidige verzekeraar is dat namelijk verschrikkelijk. Als je eenmaal heel erg uitgebreid verzekerd bent kom je daar niet zomaar meer vanaf. Maar goed... dat ligt wellicht vooral aan mijn verzekeraar en zou ik natuurlijk altijd nog kunnen overstappen naar een ander.

Ik denk verder, als ik je rekensom zo zie, dat het dan inderdaad goedkoper is. Ik ga er volgend jaar zeker naar kijken als het hier dan nog niet gelukt is... wat we natuurlijk wel hopen ;)...

Groetjes,
    Josien

20. @ ginny, das dan weer een beetje jammer dat ONVZ eerst een screening doet! je kan dus het beste vóór je in de MMM komt je verzekering afsluiten daar ;)

@ Josien, je hebt daar wel gelijk in. maar als wij niet terugkunnen stappen wij ook over op een andere verzekeraar. je bent toch vrij om te kiezen als je terug wil of niet?

Share This Page