Heb een vraag over luizen en neten. Mijn dochter heeft luis ben ik vandaag achter gekomen. Gelijk naar de winkel gegaan en spul ervoor gehaald en alles gewassen enz enz Nu heb ik dat spul in haar haartjes gedaan en na de intrek tijd uitgespoeld.. En over 7 dagen behandel ik haar weer. Nu vraag ik me af moet je perse alle neten uit dr haar kammen? Want ze heeft een hele gevoelige hoofdhuid en klaagt bij elk kammetje wat ik doet. Of zijn die neten ook dood (dus de eitjes) en slijt dat vanzelf uit haar haar? Of moet ik toch echt het gevecht met haar aangaan?
Kammen,kammen en kammen dat is de enige remedie! Als je geluk hebt kunnen de luizen en neten niet tegen de shampoo, als je pech hebt leven ze allen vrolijk verder door op het koppie van je dochter (wij hebben ooit ongeveer alle shampoo's geprobeerd van de apotheek!). Tip; koop een goede netenkam (ja, helaas er zit verschil in!). Ik waste de eerste keer het haar van mijn dochter met een hele zachtmakende antiklitshampoo. Dan kamde ik het met shampoo en al al door zodat alle klitten etc. er uit waren. Dan was daarna het haar zo glad dat ik met de netenkam er goed doorkwam. Dit deed ik 2 a 3x per dag (het kammen dan he, dus niet het wassen met antiklitshampoo). Daarnaast alle kleding, beddengoed, knuffels, autostoelhoes etc. wassen op 90 graden, of een aantal dagen (weet niet uit mijn hoofd meer exact hoeveel - even google-en anders) in een luchtdichte zak, of in de diepvries. Heb met je te doen, het is een hardnekkig probleem. Sterkte en succes!
Zorg ook dat je alle beddengoed en knuffels e.d. waar ze mee slaapt wast want daar gaan ze ook inzitten (jassen e.d. ook). Ik heb een zoon dus daar is het een stuk makkelijker:wassen en de tondeuze erover
Bedankt, heb vandaag echt 6 wassen gedaaid. Net haar schone beddengoed van 1 dag oud, alle knuffels (1 grote knuffel in een vuilniszak want past niet in de wasmachine dus die helemaal dicht geknoopt. Alle jassen gedaan. Haar kleedje van de grond en ga zo maar door. Heb het ook met anti klit spul in haar, haar gedaan maar pffff kind heeft zulk lang en dik haar. (haar tot bijna op haar kont en super dik) dat ik er bijna niet doorheen kom laag voor laag. Maar heb nu spul in haar, haar gedaan waar ze mee slaapt. MOet 8 uur intrekken (had er vanmorgen ok wat ingedaan maar kwam weer een levende uit haar haar dus toch dit spul er gelijk ingedaan moet de hele nacht intrekken) Dan toch morgen ochtend maar even doorbijten en een huielnd meisje hebben en met de netenkam erdoor. Heb 2 verschillende netenkammer een plastic en 1tje met ijzeren staafjes zal maar zeggen. En wat ik ook vervelend vind haar haartjes zijn zo vet als boter nu van dat spul. Echt lijkt wel of ik haar haartjes nooit was pffffff.... Wat ik ook iemand hoorde zeggen is dat als ze nu genoeg behandel is dat ze dan immuum is? dat is toch helemaal niet zo of ben ik nou gek?
Nee, je kunt niet immuun worden voor luizen. Zij wel voor shampoo's. En is wel een groep shampoo's waar ze niet immuun voor kunnen worden. Het gaat dan om een middel zonder gifstoffen, maar met een stofje dat een afsluitend laagje om het lijfje van de luis maakt. Daardoor kunnen ze niet meer ademen en stikken ze. Als het niet weg gaat, zou ik daarnaar vragen bij de apotheek, al heb je kans dat je zo'n middel nu al te pakken hebt, aangezien het 8 uur moest intrekken! Je moet ondanks zo'n middel twee keer per dag kammen. Alle neten en verwijderen! En dat echt een paar weken lang. Dus ja, je moet dat gevecht met haar aangaan. Succes!
vanmorgen begonnen met het gevecht. FIlmpje aangezet van k3, op de vroege ochtend een snoepje erbij en samen tegelijk liedjes zingen. Heb haar hele haar laagje voor laagje kunnen doen nu. 2 netenkammen gebruikt maar pfff zeg wat een klote dingen zijn dat. SOms met me nagel eruit moeten halen. Heb inderdaad bijna alles op 90 graden gewassen wat niet kon in een vuilniszak gedaan en daar blijft het minimaal een maand liggen. pffff hoop zo dat het straks allemaal weg is. Vind echt rot voor haar gewoon. Vanmiddag weer haar hele haartjes doen en dan maar met bakje chippies er inderdaad bij. Dan is haar haartjes ook droog en kan ik de neten nog beter zien. en eventueel luisjes. bedankt voor alle tips en adviezen
ik denk inderdaad dat het dat spul is. want had het natuurlijk ook op me handen gekregen en kreeg een hele witte laag om me handen. Hoop dan maar dat het goed werkt.
Kammen is juist het allerbelangrijkste. De luizen gaan (als je geluk hebt) dood van het product waarmee je het behandeld. De neten niet! Als je dus niet kamt, worden die neten luizen en kom je er niet vanaf. Dus 2x per dag grondig kammen, gedurende 2 weken!