vachtproblemen kat en insmeren

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

tis weer zo ver onze mika is door een vlo gebeten en meneer zit gelijk weer onder de uitslag en korstjes.

dus mij rest de taak hem 3x per dag in te smeren en te zorgen dat hij zichzelf niet verder kapot krabt.

ik kan er mee naar de dieren arts maar dat helpt maar heel iets want dan is hij tijdelijk even van de jeuk af en kan het helen maar is de spuit uit gewerkt begind het weer op nieuw.

vlooien hebben ze geen van allen en hij word buiten gebeten.als we ze binnen hadden gehad was het feest geweest van onze oudste hond heeft ook vlooien allergie dus hadden we het gelijk gemerkt.

maar nu dus tips gevraagt voor het insmeren. gister zijn we weer begonnen maar tot in mijn gezicht aan toe heb ik nagels staan.we doen het al met zijn 2en vriend houd hem vast en ik smeer maar hij is zo sterk dat hetdus niet werkt.mijn handen zijn compleet kapot na 2 smeerbeurten. en het moet dus 3x per dag!!

help?

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    is jullie kat inmiddels wel vlo vrij???
    en met wat voor spul moeten jullie smeren dan??

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja hij is vlo vrij maar hij heeft al een reactie als hij 1 keer gebeten word .

ik heb zalf van de dierenarts vetaderm

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    oooooh oke
    vervelend zeg en vooral ook zielig voor de kat
    en voor jou met al die krassen

hoe oud is je kat??
    hebben jullie het al geprobeerd met het "kittenreflex", als je de kat in zijn nekvel pakt

Deel Deze Pagina