Listeriose

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door girl89, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Hallo,

Ik heb een vraag over listeriose.
    Ik heb een hele tijd geleden ongewassen sla en een paar dagen geleden een paar ongewassen wortels gegeten.
    Ik ben nu 28 weken zwanger

Nu schiet ik normaal niet meteen in de stress maar sinds me zwangerschap wel en al helemaal om dit soort dingen.
    Ik heb met mijn verloskundige gesproken en die denkt niet dat ik me er zorgen over moet maken maar als ik dat wel doe ik altijd even wat bloed kan laten afnemen bij de dokter voor de zekerheid.

Nu heb ik de dokter gebeld maar die wilt mij dus niet hierop laten testen hij zegt dat het uitgesloten is dat ik dit heb?:( en me verder maar geen zorgen moet maken.

Ik vind dit erg jammer vooral omdat ik er erg bang voor ben en geholpen zou zijn als hij het na wou kijken.

Mag de vk mij hierop ook testen? of kan alleen de dokter dit en heb ik nu dus pech?

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Als je verder niet ziek bent geworden na het eten van de ongewassen groente is de kans erg klein dat je een toxoplasmose infectie op hebt gelopen. (het gaat overigens om de toxoplasmose en niet om de listeriose, listeriose komt voor bij rauwmelkse kazen). Of de verloskundige dit ook aan kan vragen is regiogebonden en kun je dus het beste even aan je verloskundige vragen.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina