Vraag over maat 4 en 5 luiers

Discussie in 'Verzorging' gestart door kimd25, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimd25

kimd25 Lid

4 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, mijn zoontje is 1 en ong. 12 kilo.
    Ik ben laatst overgegaan van nr 4+ op nr 5 pampers, omdat nr 5 vanaf 11 kilo is. Hij had namelijk af en toe een natte broek s'ochtends. Dus ik dacht misschien is een grotere maat beter. Maar nu is hij nog vaak nat s'ochtends. Dus ik heb het idee dat het niet veel uitmaakt. Maar sowieso snap ik die maten niet zo goed. Wanneer ga je nou over van 4 op 5? Nr 4 moet ook kunnen tot 18 kilo staat erop. Maar nr 5 is vanaf 11 kilo. Dus waarom zou je dan nog nr. 4 doen als nr. 5 ook kan?
    En het verschil tussen active fit en baby dry merk ik ook niet echt.

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    de maten is meer voor de breedte van je baby's lijfje

Bij mn jongste zit ik nu al een tijdje in maat 5, die is nu 1,5 jaar.
    Voor de nacht had ik voorheen de 4+

Pampers liepen hier op een gegeven moment ook door en ben toen over gegaan naar de jumbo, meerdere geprobeerd ivm luieruitslag maar deze vind ik bij mn jongste nog beter dan van pampers.
    Ik heb simply dry geprobeerd, baby dry en active fit van pampers, simply dry beviel hier het beste.

Het is vaak zoeken welke bij je baby past.
    Succes! :D

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter is ook 12 kilo en ik gebruik altijd Active Fit 4+.
    Die zit het beste en ze is nooit doorgelekt.

Het is altijd een beetje zoeken wat voor jouw kindje werkt denk ik.
    Misschien kan je Easy up al proberen?

Ik had een pak gekocht om te kijken of dat wat is, ben er best over te spreken. Het is eigenlijk bedoeld voor half zindelijke kindjes denk ik

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    tsja die kilo's zijn maar gewoon een indicatie, je moet zelf kijken of het fatsoenlijk zit.

Zit het goed om de buik, is de ruimte bij de beentjes niet te groot e.d.

Hier trouwens nooit pampers gehad, hier altijd kruidvat luiers, en doorlekken gebeurd maar heel weinig, meestal door mijn schuld als zijn piemel niet helemaal goed zit, en heel soms als hij teveel heeft gedronken voor het slapen gaan.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    misschien een ander merk proberen?
    wij gebruiken ook kruidvat, ze zitten heel fijn en worden niet zo'n hangzakken als ze vol raken als bij pampers... maar dat is mijn mening :D
    en ze zijn nog stukken goedkoper ook ;)

je hebt bij de aldi en lidl nu ook probeer verpakkingen van 5 luiers ofzo in een pakje, kan je ze een dagje proberen hoe ze zitten voordat je een groot pak koopt

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Kruidvat of etos eigen merk vonden wij veel fijner.

Als je een slank kindje hebt is met 14 kg 4 waarschijnlijk fijner , heeft je kindje boeddha billen dan zal 5 eerder beter zitten.

7. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier (bijna) ook altijd een natte zoon 's morgens!
    Gebruik 's nachts maat 5 van Pampers en overdag 4+ Baby Dry.
    Heb de Active fit al eens geprobeerd, maar dat was niets...

Kruidvat vond ik niet fijn die gingen erg openstaan bij zijn buik...

Ik lees nog ff mee ;)

8. maliro

maliro Niet meer actief

ik gebruik geen pampers voor mijn kinderen omdat ik de kwaliteit slecht vind.

Maar iig twee kinderen met smalle billen. Zoonlief van 4 (16 kilo) heeft luiermaat 5 en mijn dochter (rond de 12 kilo) zit in maat 4, wat ruim zat is voor haar.

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.030
    113
    Overijssel
    Hoelang heeft hij in de nacht de luier om? Ik ben op 4+ overgegaan omdat hij ook doorlekte. Toen bedacht ik me dat het alleen gebeurde als ik vrij was en dan "slapen" we uit tot 8 a 9 uur. Als ik moet werken en hem om 6.15 eruit haal dan is hij nog droog namelijk.
    Als ik de reclame van pampers hoor dan is het tot 12 uur lang droog. Ik gebruik trouwens luiers van de aldi.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik kijk ook gewoon of de pamper goed om de billen past en of hij genoeg absorbeert voor de nacht. Heb dus ook een tijd 's nachts een maat groter gehad.

Ik draai altijd de bovenkant van de luier aan de voorkant naar binnen, evt kun je dat aan de achterkant ook doen. Kijk dan eens wat er gebeurd?

11. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Kleine luiers zijn goedkoper, dus zo lang het goed zat gebruikten wij juist de kleintjes ;)

12. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Mijn dochter 12 kg 89 cm heeft maat 4. Ik heb verschillende luiers geprobeerd. Met active fit is ze na 2 uur nat. Baby dry gaat iets langer mee, maar ze komt de nacht er niet mee door. Easy up gaat goed. Vanwege de prijs ben ik pas overgestapt naar de c1000 en blij verrast.

13. susy26

susy26 Niet meer actief

Me jongste zit nog in 4+.. klein klontje denk hihi

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.381
    10.328
    113
    Wij gebruiken voor uk maat 4 van de kruidvat (11 maanden,10 kilo 75 cm) voor de nacht4+ de rand aan de voorkant moeten we een klein stukje omslaan anders klapt het een klein stukje om naar buiten en is hij nat. (Blijft ook 12 uur droog)

Deel Deze Pagina