Baby 10 dagen oud last van krampjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door Belle22, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik ben 10 dagen geleden bevallen van een prachtige zoon, helaas sinds een paar dagen heeft hij veel last van krampjes (ik geef btw bv)
    Mijn kraamhulp raadde mij infacol aan en ik geef dit nu aan hem als hij heel erg last heb.. Toch heb k niet echt t gevoel dat het hierdoor helemaal weg gaat, weet iemand misschien iets wat ook heel goed helpt?

Liefs Valerie

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    #2 rijo, 4 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2015
    Mijn zoontje heeft er ook heel veel last van gehad. Met 6-8 weken was de piek en daarna nam het snel af. Wat ik in het begin deed was fietsen met de beentjes, masseren, in bad, rondlopen met mijn zoon andersom op de arm (hoofd bij mijn elleboog, buikje op mijn onderarm), cherry belly baby. Infacol heb ik ook gebruikt, maar dat deed weinig tot niets, dus daar zijn we mee gestopt. En uiteindelijk heb ik -op aanraden van het CB- een draagzak gekocht, en dat hielp hier het beste!

3. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook Infacol geprobeerd maar DL kreeg heel erg last van obstipatie hiervan. Cinababy van VSM hielp veel beter, maar heb dit maar kort gebruikt. Vrij snel had ze er weinig tot geen last meer van en ben ik er direct weer mee gestopt.

Helaas werkt het bij ZL niet, ook Infacol doet weinig. Dus veel zijn buikje masseren, warme kruik met een handdoek erop, kloppen op/masseren van z'n onderrug werkt ook heel goed. Vaak laat hij dan een paar windjes en is het weer even over.

Het is even doorbijten en enorm zielig voor die kleintjes maar binnen een paar weken zijn ze, als het goed is, er weer vanaf!

4. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Lekker dragen in een draagdoek of ergonomische drager (geen lodger of baby bjorn of chico of zo!) Door de warmte van jouw lijf tegen zijn buikje zullen de krampjes minder worden, jouw nabijheid geeft troost en door de M-houding van de beentjes en het bolle ruggetje kan je kindje zijn windjes makkelijker kwijt.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Tja. Mijn zoontje heeft het echt heel erg gehad al vanaf dag 1 tot een week of 15....Infacol werkte niet, cinababy werkte niet. Op mijn onderarm dragen hielp enigszins. Bij ons werkte dragen in een ergonomische drager het beste. En er gewoon doorheen.

Zielig he?? :(

Edit: dat mijn zoontje tot 15 weken zo last had is denk ik wel uitzonderlijk hoor. Hij had en heeft nog steeds erg gevoelige darmen en daarvoor ook bij kinderarts geweest. (obstipatie enzo) Dus niet dat je denkt dat het zolang duurt! Meestal zijn ze er na een aantal weken vanaf :)

6. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties dames !
    Ventje is heel de dag aan t huilen geweest.. Echt hartverscheurend :(
    Me man is net thuis gekomen en heb cinababy gekocht en dat heeft tot nu toe geholpen ( 2 uur geleden gegeven) daarna gevoed en ventje slaapt nu lekker op m'n borst.
    Ze buikje masseren helpt ook wel een beetje gelukkig, hoop dat er dr nacht zo doorkomen.
    En zo zien we maar bij elke baby is het anders ik hoop dat ik het bij mij baby nu gevonden heb wat goed heb
    En anders ga ik even informeren over een draagzak, in de winkel were het me afgeraden omdat ik grote borsten heb en verder heel slank ben dus dan zou je ruggetje te komen..

Volgende week naar het cb kijken wat hun zeggen

Liefs Valerie

7. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Draagdoek of zak is echt het beste hoor, anders moet je je maar eens aanmelden op draagpraat op facebook. Die meiden zullen je vast en zeker wel helpen!

Veel succes en sterkte komende tijd, houd in je achterhoofd dat het maar tijdelijk is!!

8. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    dit werkte hier ook het beste.

9. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Heel erg bedankt! Ik ga eens even rond informeren erover

10. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Bij ons begonnen de krampjes ook rond die tijd. Cinababy leek even te helpen maar al snel niet meer, infacol idem. Het bleek bij ons door spruw te komen, maar was niet echt zichtbaar bij de kleine, kwamen erachter doordat ze 'klakte' bij het drinken en daardoor veel lucht binnenkreeg. Medicijnen gekregen voor de spruw en de krampjes waren zo over, al is de spruw nog steeds niet weg.
    Ik zou dus wel even checken of het misschien aan het drinkgedrag ligt, voordat je medicijnen geeft. Wellicht kun je dan de oorzaak van de krampjes achterhalen en kan het helemaal worden verholpen. Succes, is idd zo sneu om te zien!

11. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    In de meeste winkels weten ze niet veel van dragers af, helaas. Meld je aan bij Draagpraat of Dragen voor Beginners op FB, daar kunnen ze je zeker verder helpen.

12. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Oh ik schrik hier wel een beetje van! Ik heb toevallig vanmiddag een afspraak bij het cb even kijken wat hun erover zeggen..

Al denk ik niet dat hij hier last van heb want hij heeft er eigelijk aleen in de avond zo'n last van..

13. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ik heb me er aangemeld en een bericht geplaatst.. Vele reacties gekregen van de meiden daar super lief! Helaas toen ik wou terug lezen alles kon ik me bericht nergens meer vinden.. Lijkt verwijdert te zijn want bij me meldingen zie ik er ook niets meer over staan.. Vreemd..

14. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Dat is vreemd! Even een administrator vragen?

15. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Oh zo herkenbaar, mijn zoontje had er ook zo'n last van. Rond de 3 maanden werd het minder en nu bijna geen last meer, als hij er last van heeft dan niet meer zoals in het begin. Maar wat hier ook goed heeft geholpen was de osteopaat. Die masseerde mijn mannetje los, waardoor hij weer paar dagen ontspannender was en ook beter ging slapen overdag. Succes ermee! En ook al heb je er nu niet veel aan, meestal gaat het rond 3 maanden over, geloof me, komt echt goed!

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.388
    10.330
    113
    Wat ook helpt is een fles die weinig lucht mee geeft.wij gebruiken dr brown.goed boeren en ook een keer tussendoor.

Deel Deze Pagina