Onbeschoft meisje - totaal verbijsterd

Discussie in 'De lounge' gestart door bozoe, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik was vanmiddag lekker aan het wandelen met mijn vriend en dochters. Mijn dochtertje van bijna 2 zat in de kinderwagen en de baby bij mij in de draagdoek.

We waren even bij de speeltuin geweest en liepen weer richting huis toen er een kindje van een jaar of 8 langsfietste. Een meisje en ze zag er erg onverzorgd uit.

Ze keerde om en riep tegen mij "jij bent echt dik!". Ik had de baby in de draagzak en daaroverheen een vest dus snapte wel wat ze bedoelde. Dus ik zei "dat is niet zo netjes om te zeggen maar er zit een baby onder de vest, daarom lijkt het zo".

Ze keek mij recht aan en zei "nou en het is toch een kutbaby". Mijn vriend en ik keken elkaar aan en zaten echt even met onze mond vol tanden. Dus maar doorgelopen maar ze bleef achter ons aan fietsen en schelden. Onze dochter was een rotkind en de baby was lelijk etc. Ik heb nog rondgekeken en gevraagd waar ze woonde maar daar gaf ze natuurlijk geen antwoord op.

Ik weet niet wat ik met dit topic wil, moest het gewoon ff kwijt.

2. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Wat een gestoord kind zeg..
    Zou je toch bijna een tik willen verkopen. Ze zal wel niet beter weten en o0 deze manier opgevoed worden..? Diep triest

Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Tove

Tove Niet meer actief

Arm kind...in combinatie met het onverzorgd er uit zien:(.

4. Treez

Treez Niet meer actief

Ik snap je verbijstering. Zou ik ook zijn, maar klinkt als een zwaar beschadigd meisje met een weinig hoopvolle toekomst. Het is vooral ook erg zielig.

Louise11110, Paardenbloem, Eefje00 en 28 anderen vinden dit leuk.
  5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Dit. Die moet heel erg met zichzelf in de knoop zitten.
    Snap overigens heel goed dat jullie er van schrokken!

Colour en bozoe vinden dit leuk.
  6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Er moet iets heel ergs met dat meisje aan de hand zijn wil ze zo reageren. Arm kindje.

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik denk ook dat de thuissituatie niet heel goed is. Ik kan mij niet voorstellen dat een meisje zomaar zulke dingen zegt, zeker zo jong nog.

Ik heb haar nog niet eerder gezien. Maar vraag mij ook af of het nut heeft om haar ouders er op aan te spreken.

djennes en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Haar er op aanspreken is altijd nuttig.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar hoe doe je dat dan vraag ik me af? Als er alleen maar zulke taal uitkomt? Corrigerend komt niet uit aan - dat voelt als een aanval... en lokt alleen maar meer boze scheldpartijen uit. Ik vind dat ook érg moeilijk...

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

mijn mond zou ook openvallen van verbazing. Ik denk dat ik gezegt had dat ze dat soort lelijke dingen maar lekker tegen haar moeder moet zeggen.

Huismuisie, Melief, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ik zou het dit meisje bijna niet kwalijk kunnen nemen. Maar zo graag haar achtergrond willen weten. Waarom zo een boosheid? Ze lijkt me idd zoals hierboven behoorlijk beschadigd. Kan me bijna niet voorstellen dat een kind uit stabiele thuis situatie zo doet, ze ging zo te lezen echt tekeer. Of ze moet zelf een stoornis hebben, gewoon gedrag is het in elk geval niet.

flipflop en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Nou mijn eerste gedachte was ook "ik trek je van je fiets en sleep je mee naar je moeder". Maar dat is ook omdat ze voor mijn gevoel mijn kinderen aanvalt. Mijn vriend zei direct al dat het gewoon erg sneu is en dat dat meisje waarschijnlijk de hele dag dat soort taal om zich heen hoort. Kijk als een puber dit soort dingen uitkraamt dat snap ik nog enigzins (is ook zwaar onbeschoft maar ok). Een meisje van 8 (misschien jonger) doet zoiets niet zomaar lijkt mij.

Ze ging inderdaad enorm tekeer. Zelfs toen ik nogal streng zei dat het echt niet netjes was wat ze zei en dat ik even met haar ouders erover zou spreken. Ze moppelde toen iets over haar kut broertje die een kleuter was. Kortom, alleen maar grof taalgebruik kwam er uit.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zwijg maar even.:|

DastyQueen en Ysabella vinden dit leuk.
  14. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Ik zou zeggen zo jongedame dat is niet aardig en erg onbeleefd, daar word ik best verdrietig van als als je zomaar zo lelijk doet.
    En verder zou ik het laten, laat ze er maar over nadenken, daar heeft ze de leeftijd wel voor, en wellicht haalt hebt op dat moment niks uit, misschien later wel.

miepsemups en bozoe vinden dit leuk.
  15. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik vind het overigens extreem gedrag voor een kind van die leeftijd

16. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Dit vind ik dus ook. Ik piste echt in mijn broek als een ouder iemand mij ergens op aansprak vroeger. Maar dit meisje leek het echt niets te doen. Alhoewel ik nu achteraf denk dat het misschien ook wel een schreeuw om aandacht was.

Paardenbloem en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Maar weetje dan wie haar ouders zijn? Op zich niet verkeerd, al is het alleen om het huis te zien de ouders te zien en de reactie van ouders te zien. Dat je een beetje beeld krijgt. Aan de andere kant weet je niet hoe hard het meisje aangepakt wordt als iemand over haar gedrag komt praten.
    Logisch hoor dat je jezelf zo boos voelt is volkomen normaal en wellicht precies wat voor dat meisje "beloning" is, je kunt je gewoon blijvend boos en aangevallen voelen over dit gedrag en daarnaast denken dat er wellicht meer aan de hand is,

18. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Ja zou goed kunnen. Misschien zou ze ook leuk met haar moeder buiten willen wandelen samen en schupt ma haar de deur uit omdat ze geen zin heeft in dr dochter ofzo. Jaloezie ofzo, het is in ieder geval abnormaal en 100% dat er een oorzaak achter zit

Neemt niet weg dat het heel vervelend was voor jullie en daar mag je gerust iets van zeggen

Paardenbloem vindt dit leuk.
  19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Nee ik heb geen idee wie haar ouders zijn. Toen ik vroeg waar ze woonde gaf ze geen antwoord. Ik loop dagelijks door die wijk en heb haar nog niet eerder gezien.

20. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik had dat kind na 3x netjes aanspreken op hetzelfde niveau aangesproken. Ook niet netjes, maar waarschijnlijk wel effectief.
    Sneu dat zo’n kind nu al verpest is dankzij waarschijnlijk haar ouders....

Deel Deze Pagina