Ik heb eerder een topic geopend omdat ik last heb van een spastisch spiertje/zenuw bij mijn oog. Huisarts heeft bloed laten prikken en als daar niks uit kwam kreeg ik een doorverwijzing voor de neuroloog. Uit mijn bloed bleek dat mijn magnesium 0.67 was dus net iets te laag (norm is 0.7-1.0). Ik heb dus bij de apotheek pillen (magnesium citraat) gehaald. Ik slik nu 400 mg per dag. Maar wanneer zou dit resultaat moeten hebben? Ik slik ze nu 5 dgn maar heb geen idee wanneer ik kan vaststellen of dat gekke oog aan een te kort aan magnesium ligt of niet. Nu denken de meeste natuurlijk wacht het gewoon af en slik het een paar weken. Maar ik ga nu de 7e week in dat ik dit al heb. Dus wil nu gewoon actie (als ik al een doorverwijzing krijg duurt het waarschijnlijk ook nog weken voordat ik aan de beurt ben). Daarnaast zijn die pillen echt mega groot. Ik doe ze al in kleine stukjes breken maar ik blijf er moeite mee hebben . Ik heb gegoogled of je ze niet mag kauwen maar er staat niets bij en de apotheek is pas dinsdag open. Weet iemand dat toevallig?
Het is een tablet dus een vaste vorm. Maar zou het dus willen verstampen ofzo. Tijdens het googlen zag ik idd ook dat ze poeder hebben dus die wil ik ook gaan halen. Apotheek adviseerde deze en heb er tijdens het kopen niet over nagedacht over dat ze huge konden zijn.
Zit er geen streepje op dat je ze doormidden kan breken? Dan kan je ze in twee keer innemen. Ik had dit zelfde altijd met de lysine pillen. Deed op een gegeven moment pijn aan mijn keel als ik slikte.
Belangrijke tip; Als je magnesium slikt (of op een andere manier gebruikt), neem dan ook extra vitamine D. Vitamine D en magnesium gebruiken elkaar om opgenomen te worden in het lichaam en verbeteren de werking van elkaar. Slik je alleen het 1 extra, zul je het andere uitputten. Daarnaast is een magnesium tekort eigenlijk helemaal niet aan te tonen via een bloedonderzoek, gezien slechts 1 procent van je magnesium voorraad in je bloed zit, de rest zit in je botten, spieren en cellen.. Er zijn andere tests (oa 24 uur urine test) om aan te tonen hoe het met je magnesium gehalte zit.. Echter is zo'n mega irritant trilspiertje vaak wel een belangrijk symtoom van een tekort èn komt een magnesium tekort tegenwoordig erg vaak voor doordat ons huidige voedsel simpelweg niet meer voldoende levert. Om ze makkelijker in te nemen kun je het proberen met een hap appelmoes, zo deed ik het eerst ook. Nu slik ik ze weer met water, met m'n kin richting m'n borst. Bij tabletten ben je snel geneigd om je kin juist omhoog te brengen, maar daardoor wordt je hals langer en je slokdarm smaller. Met je kin omlaag, maak je meer ruimte en gaat het echt véél makkelijker..
Bedankt voor je tips! Ik slik elke dag vit d (doe ik sinds corona) dus dat zit goed. Tips om de pillen door te slikken ga ik proberen!.
Ja die zit er maar ik vind de helft nog best groot (vooral ook dik). Zal ook vooral psychisch zijn want feitelijk snap ik ook wel dat hij makkelijk.door mijn keel moet passen
Wanneer je wat van de werking gaat merken is verschillend. Reken zo'n beetje vanaf een week of 2 dat je gaat merken er wat lijkt te veranderen in je lichaam. 400 mg is een redelijke hoge dosering voor een vrouw, maar prima om een tekort op te vangen. Na ongeveer 2 maanden is 200mg per dag prima.
Ik heb nooit moeite met iets doorslikken, hoe groot ook, maar ik vind het wel heel grappig om te lezen dat je je kind omlaag moet doen ipv omhoog. Sorry: off topic. OT: Die van Kruidvat, zijn een stuk kleiner TS!
Van m'n zus geleerd, ze werkte in de ouderenzorg Wanneer de tabletten kleiner worden, is het vaak magnesium gebonden aan oxide en die doen niets anders dan laxeren. Helaas zijn de tabletten gebonden oa citraat en dus heel goed opneembaar in je lichaam, van monsterlijke grootte
Ik gebruik magnesium als laxeermiddel. Bij mij staat er duidelijk op dat je erop moet kauwen. Zou toch ergens in de bijsluiter moeten staan?
Op het potje staat alleen dat je er 1 of 2 per dag mag pakkken. Toen ik ze kocht heb ik wel gebeld.of ik ze door midden mocht breken. En dat mocht maar inmiddels krijg ik ze dus niet meer goed weg. Er zit verder geen bijsluiter bij (bij de aporheek gekocht).