Ik zat even te googlen op het gebruik van tweedehands matrasjes in het ledikant en kwam weer hier terecht. Vorig weekend hebben wij kamertje opgehaald, tweedehands. Deze mensen gaven ook het matras mee. Nu zit ik te twijfelen of ik het zal gaan gebruiken. Ik las ergens anders in dit forum dat veel toch een nieuwe kopen van bijv 30/40 euro. Op zich heel logisch maar het matras wat we er nu bij hebben gekregen is een pocketveer matras van ong 180 euro. Nu vraag ik mij echt af wat nu beter is. Een nieuw matras van 40 euro of dit 'oude' matras. Het is verder nog goed schoon en heeft altijd een hoes omheen gezeten. Iemand tips?
Ik heb begrepen dat in verband met eventuele onzichtbare schimmels het niet aangeraden wordt. Ik heb echter in mijn weg ook een tweedehands matras en dit heb ik met stomen helemaal gereinigd, dus is nu weer echt schoon.
Wat ik heb begrepen is dat pocketvering bij een baby niet nodig is. Ik heb zelf koudschuim en die heb je bij Ikea inderdaad voor 40 euro. Ik heb hem bij een babywinkel vandaan en daar was hij wel wat prijziger (maar die van Ikea zal echt niet minder goed zijn denk ik). Misschien persoonlijk maar tweedehands spullen vind ik echt niets mis mee maar een matrasje zou ik wel vervangen door een nieuwe.
Hier een babykamer overgenomen van vrienden. Inclusief matrasje. Maar dat is dus omdat we weten van wie de matras vandaag komt. (en dat hij maar een half jaar is gebruikt bij een peuter) Bij onbekende zou ik idd er voor kiezen om een nieuw matrasje aan te schaffen.
Als mensen het met aerosleep gebruiktte of met opdek matras dan kan het geen kwaad. Of je kan aetosleep of opdek kopen zo voorkom je aanraking ermee. Stomen kan ook Echter het is wel minimaal 2.5 jaar gebruikt voor andere baby en het vorm al niet hoe het was. We hebben nieuwe gekocht een dure voor bed en voor wiegje die we 2e hands hadden gekocht kregen we matras en aerosleep bij. Aerosleep ga ik wassen met 60 graden en matras is gewoon goed omdat werd altijd gebruikt icm aerosleep. Wiegje is ook tijdelijke gebruik dan een bed..
Nee ik zou het niet doen, je kan nooit echt goed zien hoe vies een matras van binnen is. Of wat er allemaal mee gebeurd is. Bij de Leenbakker verkopen ze een matrasje van 30 euro (Len heet deze geloof ik) Prima stevig maar zacht matrasje.
Ik ben erg van 2e hands, maar wel zolang je het volledig kunt wassen/schoonmaken. Met een matrasje kan dat niet dus die zou ik nieuw kopen bij de ikea of leen oid voor een paar tientjes. Het ledikantje van m'n dochter is naar een van haar broertjes gegaan maar we hebben er een nieuw matrasje voor gekocht. Na bijna 3 jaar was die aardig gaar, flink op gesprongen, wel eens een luieroverstroming te verduren gehad etc.
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ga dan toch op zoek naar een nieuw matras. Kwam op internet ook al tegen dat een pocketvering matras juist tweedehands de slechtste keuze was, vanwege de lucht die er in zit en daardoor gevoelig is voor schimmels. Begreep ook dat koudschuim de beste keuze is, dus maar even rondneuzen!
Die van 30 euro heet Jesse, hebben wij voor onze tweede gekocht ter overbrugging. Echt een prima matrasje!
Hier nemen we ook het kamertje over van vrienden. Matrasje raden zij zelf af... Kindjes waren natuurlijk weleens nat of vies en matrasje heeft niet meer de solide vorm die het eerst had. Beetje rondgesnuffeld in winkels en geiinformeerd hoe lang een matrasje mee gaat. De wat goedkopere gingen ongeveer 2 a 3 jaar mee. Degene met een aerosleep bovenkantje een jaar of 5 geloof ik (beetje afhankelijk welke winkel) Ik zou denk ik voor een nieuwe gaan.....