Een aantal jaar geleden kreeg ik van een marokkaanse leerling iets heerlijks zoets omdat haar zus getrouwd was. Het was een glas met daarin een soort grof poeder, iets met gemalen noten, sesam, kruiden en iets zoets. Ik vond het ontzettend lekker. Weet iemand wat dat was? En hoe je het maakt? Een kennis dacht dat het dukkah was, maar daarvoor kan ik alleen maar hartige recepten vinden.
Ja dat is sfouf. Sommige noemen het ook selou. Je kan het in deze maand bij sommige Marokkaanse bakkers kopen vanwege ramadan maand. Je kan het ook zelf maken. Recepten genoeg op internet te vinden. Succes
Ik heb het toevallig eergisteren bij een marokkaanse vriendin geproefd. Zij gaf aan dat er ook gemalen anijszaad in zit.
Selou, volgens mij maak je dat met geroosterd bloem en nootjes. Zelf nooit gemaakt, het lijkt mij eigenlijk niks...
Oh dank jullie wel! Ik ga het snel eens proberen! Dat ik me 8 jaar na dato nog de smaak zo kan herinneren dat ik er enorme trek in krijg zegt genoeg...het is heerlijk! Die site staat trouwens vol met leuke recepten!