Ik vind het nu wel vermoeiend hor...als die kleine een potje krijgt eet hij de randen van zn bord erbij op,maar als ik zelf een prakkie maak dan eet meneer een paar happen en klaar! Ik geef hem er nu dan maar een broodje bij want anders heb ik vannacht een uk die roep t "mama eten" hoe doen jullie dat? Probeer eigenlijk altijd te koken al vanaf 8 maanden, ging altijd prima....nu is het gewoon echt opvallend en zover dat ik haast potjes zou gaan kopen! Liever niet dus! Hebben jullie tips? Hij is trouwens echt een dijk van een eter!! Groetjes
Ayla eet ook veel meer als ze een potje krijgt dan als ze met ons mee eet. Ik dacht eigenlijk dat dat kwam omdat er in potjes ook water enzo zit en als ze met ons mee eet ze gewoon aardappels en groente eet. Maw, dat vers meer en sneller vult dan een potje.
Nee, niet met suiker. Maar het zijn wel zo ongeveer culinaire hoogstandjes die ze krijgt als ze een potje eet: zoete mais-rijstschotel, stoofpotjes en de meest bijzondere combi's. Dus ik snap wel dat Ayla liever een potje eet dan vers . Nee hoor, zonder gekheid...Ayla eet vers ook supergoed, alleen wat minder en dat komt volgens mij omdat het dus meer vult.
Heb hier een wat jonger kindje en die eet potjes ook met glas en deksel op. Vers gaat de ene keer wel goed de andere keer niet. We maken het nog in de babycook klaar dus af en toe wat vocht er bij om het wat meer papperig van te maken.
Ik heb nog geem potjes geprobeerd, vant weekend voort eerst omdat we weekendje weg gaan, we gaan het meemaken Heb a la carte potjes gekocht, pasta met rundvlees
Potjes hebben gewoon geen uitgesproken smaak. Ik vond ze eerlijk gezegd allemaal ongeveer hetzelfde smaken, wat er ook op die verpakking stond.
Jara heeft nooit eten uit een potje gehad. Ik kookte altijd eens in de 14 dagen van alles voor haar wat ik dan invroor. Zij kreeg dus altijd 'potjes' uit de vriezer, die er altijd met smaak in gingen. Sinds een aantal weken werd dat hier ook ineens minder... Ze at lang niet altijd meer een potje uit de vriezer, maar wel vaak een 'prakje' van wat wij aten. Wat wij hebben gemerkt is dat Jara nu heel graag wil eten wat wij eten en ook graag in precies dezelfde 'vorm'. Dus niet fijner of kleiner gemaakt. Het werkt hier in ieder geval erg goed om haar dus precies hetzelfde te geven! Liefst nog van ons bord, haha... Ze eet dan nog steeds wel minder als wat ze altijd at toen ze de vriezer 'potjes' at (250 gram), maar misschien is dat wel normaal op deze leeftijd? Of vult grover eten wel meer?
Mijn dochter at eerst ook alleen maar potjes, en ineens, ik geloof rond de 13 maanden, wilde ze dat absoluut niet meer en wilde ze alleen maar met ons mee eten. Ik hoef echt niet meer met een potje aan te komen want dat slaat mevrouw beleefd af Dus ik denk dat het wel overgaat, gewoon blijven aanbieden of iets vermengen met vers voedsel.
hier ook, meneer wilde alleen potjes wij liepen wel bij de dietiste omdat zoonlief ivm kma geen eten kon verdragen,maar de dietiste vonden potjes helemaal niet zo slecht hoor! hier eet zoonlief nu alles potjes vers alles! dus ik denk dat het vanzelf wel over gaat..
ja idd, of je nou de bruine bonen neemt of de wortels het smaakt allemaal het zelfde. ik ga echt kokhalsen van de maak maar meisje lief vind het heerlijk. vooral de zalm met rijst (waarbij je de zalm alleen maar ruikt overigens) vanaf 4 maanden de groenten zelf gekookt, nu wel potjes om haar aan ook alle apparte smaken te laten wennen en dalijk ga ik wel weer zelf maken.
Hier tot 15 maanden bijna alleen maar potjes gegeven omdat ze mijn zelfgemaakte prutjes niet hoefde. En dan had ik weer uitvoerig mijn best gedaan op drie verschillende soorten die ook weer kon invriezen maar eten, nee ho maar Dus ik dacht: geen potjes meer, niks speciaals meer, nu lekker gewoon wat wij ook eten en binnen een week was het klaar. At ze helemaal met de pot mee en heb ook nooit meer een potje gekocht (was bijna aandeelhouder bij olvarit ).
Hier ook. Gelukkig vind mijn zoontje mijn eten lekkerder dan die vieze potjes. Die houdt wat meer van 'uitgesproken' smaken. Is ooit een docu geweest over de olvarit potjes. Schijnt überhaupt weinig smaak aan te zitten en idd alles lijkt op elkaar qua smaak (dat kleine beetje dat er dan bij in zit) Prak of pureer jij het eten? Misschien is wel nieuwsgierig naar wat ze in haar bord heeft als je het in stukjes laat. Dus gewoon stukjes aardappel, stukjes groente en stukjes vlees (als jullie vlees eten).
Mijn zoontje eet potjes en vers door elkaar.Hij is eet ook nog niet zo lang groente en aardappels enzo.Als ie iets niet lekker vind doe ik er een schepje suikervrije appelmoes bij en dan telkens beetje minder zodat ie aan de smaak kan wennen.
Ik vind t juist 'verontrustend' dat kinderen potjes vaak gelijk lusten. Voor mijn dochters maak ik alles vers, pas gingen we op vakantie en toen kreeg de jongste 3x een potje avondeten. Ze hoefde nergens aan te wennen en at alles gelijk op; ik heb eens geproefd en t heeft gewoon bijna allemaal dezelfde smaak. Vers eten is dus veel beter en gevarieerder. En ze zullen soms wat slechter eten omdat ze weer aan een smaak moeten wennen.
Mijn zoon heeft ook het liefst potjes. Hij eet af en toe wel wat vers, maar dat is dan inderdaad 2 of 3 happen. Dan krijg ik het er niet meer in, hij wordt helemaal hysterisch als ik het verder probeer dus ja, ik geef hem wel wat vaker potjes. Ook omdat hij al vrij licht is en niet meer af mag vallen. Wij eten ook eigenlijk heel vaak iets met rijst of met pasta. Hij heeft al heel lang moeite met het eten van stukjes, dus als hij één hap in zijn mond krijgt is het kokhalzen geblazen. Hier blijft het dus nog even bij potjes met af en toe wat vers er tussendoor. Hopelijk gaat hij het toch een keer lekker vinden.
^ Hier precies zo. Sinds ze per se 'echt eten' wil, wil ze het ook absoluut niet geprakt of gepureerd of wat dan ook, gewoon zoals wij het eten (al snijden we vlees, vis, kip of vleesvervanger wel in kleine stukjes).
Hier nooit geen potjes gehad en ik denk ook niet dat die er nog zullen komen. Vond het niet zo nodig en ze eet goed. Natuurlijk de ene keer beter dan de andere keer, hangt er vaak vanaf of ze moe is of niet.
hier heeft dochterlief tot 15 maanden ofzo potjes gegeten...en ineens wou ze mee eten met ons. Wat ik wel eens deed, een potje vullen met vers...en dat open maken en klaar maken alsof het een potje was....werd ook met deksel en al gewoon opgegeten hahaha, weet niet wat het was..maar ze snapte echt dat potje lekkerder was als vers ofzo..maar zolang het in dat potje zat was het goed..........gek kind... maar zoals al gezegd, het ging over, ze ging gewoon ineens met ons mee eten en wou geen potjes meer.