Spoed vraagje over eigen risico tandarts/ziekenhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door naouall, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naouall

naouall Actief lid

17 okt 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 naouall, 25 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2014
    Mijn dochter is 18 en heeft heel erg last van haar verstandskies. Als zij nu naar het ziekenhuis belt moet zij dat eigenrisico betalen? Of moet zij beter eerst langs de tandarts of huidarts gaan?
    Wij twijfelen om naar de tandarts te gaan want daar komen ook veel andere kosten bij.
    Mijn dochter is verzekerd bij Agis. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Volgensmij heb je een verwijzing nodig van de tandarts

3. KimK

KimK Niet meer actief

Eigen risico moet je toch altijd eerst betalen in het ziekenhuis? Bij tandarts niet volgens mij omdat je daar aanvullende verzekeringen voor hebt. Huisarts kun je heen gaan, geen eigen risico maar ik zou niet weten wat die zou moeten met pijn aan een verstandskies.

4. moonmama

moonmama Actief lid

4 aug 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon naar tandarts gaan.
    Ligt aan haar tandpakket of het gratis is of dat ze wat moet betalen.

xxx

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ben je aanvullend verzekerd voor de tandarts?

Ik snap dat eigen risico veel geld is, maar heel eerlijk snap ik dan weer niet dat je met pijn blijft rondlopen "omdat het zoveel geld is". Als het te lang onbehandeld blijft heb je straks een veel groter probleem, en bij de meeste verzekeraars kan je het eigen risico gespreid betalen.

Dus gewoon naar de tandarts gaan. Als blijkt dat de kies eruit moet, krijg je vanzelf een verwijzing voor de orthodontist.

6. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    ff agis bellen voor de zekerheid, die kunnen je het zo vertellen hoe je verzekerd ben en dan weet je zeker waar je aan toe bent

7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.171
    1.848
    113
    Ik ben pas bij een kaak chirrurig (sorry weet niet te schrijven).

Moest eerst naar de tandarts die heeft gekeken (normaal consult).
    Die kon mijn verstand kies niet trekken dus moest ik naar de kaak....
    Afspraak gemaakt gelijk de prijs gevraagd schrik niet.
    70 Kaak foto (rondom) 160 trekken.
    (FBTO zei) Als het een gecompliceerde was werd het uit de normale verzekering vergoed (dus eigen risico).
    Was het een normale werd het uit de tandarts verzekering vergoed en als je dus tot een bedrag verzekerd ben hoe je niets te betalen.

Maar zou toch even naar de tandarts gaan misschien staat hij ver naar voren en kunnen ze hem zelf trekken kost veel minder dan naar de kaak.

8. naouall

naouall Actief lid

17 okt 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle snelle reacties. Ik ga nu een afspraak maken bij de tandarts!:)

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tijdens kantooruren ga je idd bij acute pijn aan je gebit naar de tandarts. De spoedeisende hulp is daar niet voor.
    Bij een aanvullende verzekering betaal je geen eigen risico voor de tandartskosten. Wel voor kosten die in het ziekenhuis gemaakt worden, (zodra je zelf premie betaalt dan, zolang je gratis meeverzekerd bent met je ouders niet).

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bij de kaakchirurg hier was het voor een onderste verstandskies 175 euro incl anesthesie en een stukje kaak wegboren ivm dat hij was afgebroken. Dus dat viel me nog mee.

11. elmirah

elmirah Lid

24 mrt 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een basis verzekering en ben naar de tandarts gegaan voor en verwijs brief heb 25€ betaald voor die briefje verdere kosten heb ik niet gehad

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik ben afgelopen juni, na doorverwijzing van eigen tandarts, bij de kaakchirurg geweest.

Mijn verstandskies moest eruit, die lag plat, nog onder het tanvlees, in de kaak zeg maar. Die moest er uitgesneden worden.

In oktober kreeg ik de rekening van Menzis: eigen risico basisverzekering: €330

Deel Deze Pagina