bezig voor de derde, maand overslaan of niet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by cupcakes, Sep 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    We zijn aan het proberen voor de derde, ik ben net ongesteld geworden en gaan dus straks voor de 3e ronde. Alleen zitten we in dubio of we deze maand over willen slaan of niet.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten en ik begrijp dat een kindje er niet zomaar is, en dat we blij mogen zijn als ik wel zwanger mag zijn.

De reden dat we over zouden willen slaan is omdat ik als het nu raak is op 6 juli uitgerekend zou zijn. Mijn oudste is van 3 juli en mn jongste van 23 juni, bij hen beide bevallen met 39w2d en 39w3d, als dat nu weer zo zou zijn zou ik dus tussen hun verjaardagen in bevallen, wat betekend dat we hun verjaardagen amper kunnen vieren (sowieso zou ik dan of hoog zwanger zijn of net bevallen) en dat ze straks steeds heel dicht op elkaar jarig zijn. Dus eigenlijk vind ik het vooral belangrijk voor de jongens, hoe ze dat zullen vinden.

Overtijd zal ik niet zo gauw lopen, ik zou bij mn tweede ook ingeleid worden als hij na de 40wk was blijven zitten. Ik krijg blijkbaar grote kindjes (4460 en 4435 gram) en anders waren ze te groot worden.

Maar tegelijk denk ik: straks is dit gewoon net de enige maand dat ik zwanger kan worden (toevallig bij de vorige 2 ook rond deze tijd raak) en ik vind het zo overplannen.

Mijn vraag is dus: wat zouden jullie doen? Overslaan of blijven proberen?

2. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb geen ervaring maar ik snap heel goed dat je een maandje wil overslaan. En dat is toch je goed recht?
    Je denkt gewoon praktisch na. Dat heeft niets te maken denken dat een kindje er zo maar is toch?

Bij ons gaat het niet zo snel, maar toch heb ik maart al 2 keer overgeslagen. Ik zou liever niet rond Kerst willen bevallen, al is het maar omdat het de drukste periode van het jaar is voor mij lief.

Succes met het maken van je keuze!

3. chicca

chicca Fanatiek lid

Mar 14, 2012
    1,019
    466
    83
    Female
    Je moet echt doen wat voor jullie goed voelt. Ik zelf zou ook de maand maart overslaan. Dus ik snap t heel goed als je deze maand over wilt slaan.
    Succes.

4. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    en die maand later maakt veel verschil in verjaardagen>
    er zit dan 4 weken tussen inplaats van 2,

dat verschil zie ik niet zo..

juist leuk zo kort op elkaar maak je er 1 supergroot feest van...
    ( en heb je maar 1x een grote bende in huis haha)

mijn jongste is van jan. de oudste van maart..
    we hebben toen hij geboren werd het geboortefeest gevierd tegelijk met de verjaardag van de oudste.

met een draaimolen , feesttent etc etc etc..
    was heel leuk!

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ik begrijp dat je een maand over wilt slaan. Wij hebben ook een paar weken waarin veel mensen jarig zijn. Ik zou om die reden het niet overslaan. Drie kindjes rond dezelfde tijd jarig is misschien ook wel makkelijk zoals bijoux al zegt. Wie weet beval je met 37 weken dan is het mooi twee weken voor de andere.

6. sandra

sandra Fanatiek lid

Tja je zou het kunnen doen, hier ook iemand die makkelijk zwanger raakt en het ook wel een beetje dacht te plannen. En toen kwam mijn laatste mannetje ineens al met 35 weken en dus net niet op de verjaardag van zijn broer. Afgelopen jaar hebben we de verjaardagen samen gevierd (grote broer vond dat geen probleem) en hebben we een extra groot feest gegeven met een BBQ, was echt heel leuk.

7. loesje6

loesje6 Bekend lid

May 4, 2012
    891
    199
    43
    Doe wat voor jou goed voelt....

Ik begrijp dat je om die reden een maand zou willen overslaan. Maar je hebt dit soort dingen sowieso niet helemaal in de hand....als je kindje iets eerder geboren wordt, dan kan het toch nog binnen die weken vallen.
    Iedereen heeft een ander referentiekader. En bekijkt het vanuit zijn/haar perspectief. De een raakt makkelijk zwanger en denkt over dit soort zaken na. Een ander is jaren bezig voor een kindje, dus die zal over dit soort zaken nooit 1 seconde nadenken.

Ik was zelf de eerste maand zwanger dat ik ging proberen....totaal in shock!! (ookal wist ik heus wel dat het meteen kon gebeuren). Ik was precies op 1e kerstdag uitgerekend. Toen dacht ik nog: ja hoor, dat heb ik weer!! Had ik daar niet even over kunnen nadenken....een paar weken later bleek het niet goed te zijn en ben ik met 11 wkn gecurreteerd. Nu denk ik: wat maakt het toch allemaal uit??? Ik zou nu een moord doen voor een kerstkindje (of sinterklaaskindje, oud en nieuwkindje, in de zomervakantie-kindje)....Ik zou er zelf geen maand voor overslaan. Maar dat komt door wat ik heb meegemaakt....

Doe dus wat voor jou goed voelt....

8. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Ik begrijp dit heel goed, doen wat goed voelt. Zelf zou ik niet willen dat mijn kindje komt in december.. ik weet nog niet of ik die maand ga overslaan (hoop tegen die tijd al zwanger te zijn) maar overweeg het wel

9. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

Mar 15, 2008
    325
    0
    0
    Grappig, ben ook (net) bezig voor een derde en heb ook een zoon die Thijs heeft.

Zou zelf geen maand overslaan, snap dat het die maand druk is met verjaardagen en andere dingen e.d. maar je weet toch niet precies wanneer je zwanger gaat worden. Van de eerste was ik met drie maanden zwanger, van de tweede na zes maanden (en vervolgens een ma met 10 weken) en toen weer zwanger binnen 2 maanden. Sommige dingen zijn te plannen, sommige dingen niet. Bovendien kan dit kindje natuurlijk ook met 36 weken geboren worden of juist blijven zitten tot 40 weken.

Succes iig met zwanger worden

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Het heeft me weer aan het denken gezet, ik denk dat we maar niet overslaan. Het is inderdaad wat jullie zeggen, als we deze maand overslaan en het volgende maand wel raak zou zijn dan kunnen de verjaardagen alsnog in dezelfde periode zijn.

We vieren nu de verjaardagen van de jongens ook altijd samen, 1 erbij is misschien ook wel gezellig en anders zit je een maand later weer met een verjaardag en is iedereen op vakantie. Er is altijd wel iets te zeggen.
    Dus we gaan het gewoon maar proberen en dan maar weer hopen dat het raak is :)

Nogmaals bedankt voor de adviezen!

11. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Ik heb ook maart overgeslagen... Het lijkt me voor een kindje helemaal niet leuk om een verjaardag te moeten delen met sintermklaas, de kerstman of oud en nieuw. Zoveel feest in 1 maand maakt je verjaardag er niet bijzonderder op :p ik scheelde altijd twee weken met mijn zusje en dit werd elk jaar samen gevierd tussen de verjaardagen in. Zij was dus altijd al jarig geweest en dat ging dan voorbij zondervfeest. Ik was altijd nog niet jarig en voelde het als vreemd om het dan al wel te vieren. Ik heb dit altijd als naar ervaren. Het was nooit MIJN speciale dag, altijd van ons samen.... Vandaar dat ik dus maart oversla. Zou ik deze ronde zwanger worden kom ik heel dicht in de buurt van de verjaardag van mijn oudste, maar ik ga de maand niet overslaan. Wel maak ik nu alvast de bewuste keuze om de verjaardagen altijd apart te vieren. Tenzij er maar 1 dag tussen zit natuurlijk. De opa's en oma's gaan niet twee dagen achter elkaar komen ben ik bang ;)
    Doe lekker wat goed voelt!! X

12. Joy2

Joy2 Niet meer actief

moet er niet aan denken om een ronde over te slaan, maar goed als je in die positie bent moet je het vooral doen, hier vorige ronde ook zwanger en 2 dagen na onze 1e kleine uitgerekend, tjah das balen! vervolgens miskraam, maar wat had ik de verjaardag van onze kleine graag samen gevierd met onze nieuwe spruit, overslaan zou ik dus nooit doen, ondanks dat ik er wel eens aan gedacht heb, maar doorzetten niet, je weet nooit wat de toekomst je brengt ;)

Share This Page