Veel vruchtwater?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jolanda, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo,

Ik ben vanmorgen voor de laatste keer bij de verloskundige geweest, word met twee weken overgenomen door de gynaecoloog.
    Alles zag er goed uit, en de baby is al ingedaald, was mooi optijd zei ze.
    Ze zei dat ik wel heel veel vruchtwater heb.

Bij onze dochter had ik niet zoveel vruchtwater dat weet ik nog wel, had toen ook een heel klein buikje.

Wat houd het eigenlijk in veel vruchtwater, is dat gewoon goed?
    En zegt dat eigenlijk ook wat over de grote van de baby?

Dit vroeg ik me af, en ben het vanmorgen vergeten te vragen, ook omdat het de laatste keer was dat ik er was en het allemaal een beetje afronding was.

Misschien dat jullie me er wat over kunnen vertellen?

Liefs Jolanda

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jolanda,

veel vruchtwater hebben zegt niets over de grootte van de baby. Een lekkere plens is eigenlijk wel goed, dan heeft de baby nog ruimte om te bewegen en genoeg om van te drinken. In uitzonderlijke gevallen kan het te veel zijn, maar dat komt zelden voor. Als je verloskundige dat had vermoedt had ze het zeker gezegd.
    Geen zorgen dus.

Mirjam

3. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Mirjam,

Oke dank je wel voor je antwoord.
    Nee ze heeft er verder niks over gezegt, dan maak ik me er geen zorgen om ;)
    Vind het wel appart dat er nu zoveel vruchtwater is en dat dat toen bij onze dochter niet het geval is.
    Wat een verschil kwa zwangerschappen dan he.

Nu kwam vanmorgen de trombose dienst bij mijn vader, en die vroeg hoe het met me ging.
    Toen hij zei dat de kleine ingedaald was, en ze vroeg hoe lang ik nog moest ( 13 dec) zei ze dat de kleine dan vast niet tot het einde blijft zitten.

Maar dat zegt toch helemaal niks?
    Tenminste dat dacht ik, dat het moment van indalen niks zegt over of het eerder komt ja of nee?

hihi dit is voorlopig mijn laatste vraagje hoor ;)

Groetjes Jolanda

Deel Deze Pagina