onregelmatig en lang vloeien na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door karin220180, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin220180

karin220180 Nieuw lid

18 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    ik heb in januari een miskraam gehad bij 10 weken zwangerschap. Mijn lichaam stootte het niet zelf af, ik kwam er achter dat het hartje niet meer klopte toen ik een echo kreeg. Ik heb toen de abortuspil gekregen omdat ik geen curettage wilde. Dit deed z'n werk, na een week weer een echo, baarmoeder was leeg. Ik heb zo'n 3 weken gevloeid. Daarna had ik steeds een dag vloeien en een dag weer niet en zo wisselde dit zich een paar weken af. In februari 6 dagen ongesteld geweest, toen na 21 dagen weer ongesteld, dit duurde echter 18 dagen. Ik de huisarts gebeld, ik zou Provera krijgen om 'm'n baarmoeder te resetten' deze zou te veel slijmvlies steeds aanmaken. Omdat het vloeien die dag stopte heb ik dit medicijn niet genomen, ik wilde toch eerst kijken of mijn lichaam het zelf ging doen. Na 36 dagen vanaf die eerste menstruatiedag weer ongesteld. Deze duurde netjes 5 dagen en precies 29 dagen weer ongesteld. Ik blij, want dacht dat mijn lichaam weer netjes deed wat hij moest doen. Echter, nu zitten we op dag 11 en ik vloei nog steeds:x Sinds 3 dagen dat ik 's ochtends wakker word en behoorlijk vloei. dit wordt dat wel al gauw minder en een beetje bruinig, 's avonds is het bijna of helemaal weg en 's ochtends vloei ik weer als ik wakker wordt. Kunt u mij vertellen wat dit kan zijn? Nog steeds vanwege die miskraam? Ik ga vandaag beginnen met Provera. Mijn vraag is ook, heb ik nu wel gewoon een eisprong ondanks dat ik zo lang vloei?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Ik denk dat het goed is dat je gestart bent met provera.
    Je cyclus lijkt zich wel hersteld te hebben dus ik ga er van uit dat je wel een normale eisprong hebt.
    Hopelijk gaat het nu snel Beter!

Imke

3. karin220180

karin220180 Nieuw lid

18 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Imke,

bedankt voor je reactie. Omdat ik vorige maand gewoon een cyclus van 29 dagen had, had ik nu toch zoiets van: ik doe een ovulatietest, want als het klopt zou ik nu zo'n beetje m'n vruchtbare periode moet hebben. Ik heb nu 3 dagen provera geslikt en vanmiddag een ovulatietest gedaan en die lijkt toch wel positief:) Dus eigenlijk lijkt het er wel op dat mijn lichaam in ieder geval weer doet wat ie moet doen en op tijd...is het wel wijsheid als ik doorga met die provera dan? Of kan ik beter stoppen. Ik moet em nu nog 7 dagen slikken, maar als ik wel nu vruchtbaar ben en zwanger zou raken, kan dat dan geen kwaad?

Ik hoor het graag,

groetjes Karin

Deel Deze Pagina