vraag over mijn zoontje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door wenrichtwan, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Hallo,

Mijn zoontje van 3 maand, vind het helemaal niet zo fijn om op zijn buik te liggen.
    Ik leg hem dan eventjes neer, omdat iedereen zegt dat ze zo hun nek en rugspieren moeten trainen? maar hij vind dit helemaal niet leuk.
    Ik doe hem hier helemaal geen plezier mee.
    En als ik hem dan op zijn buik leg, dan trekt hij zijn knietjes onder zijn buikje, inplaats van zijn hoofdje omhoog te doen.

* Moet ik als nog hem vaak op zijn buik neer leggen en hem gewoon eventjes laten huilen??

* Weet U misschien waarom hij zijn knietjes onder zijn buikje doet?

* Is het echt verplicht dat ze veel op hun buikje moeten liggen om te trainen voor hun nek en rugspieren??

alvast bedankt

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als je een voedingskussen hebt, dan zou je kunnen proberen of hij tegen het kussen aan op zijn buik wil liggen. Dan leg je het kussen met de lange kanten tegen elkaar aan, en dan leg je hem erop met zijn gezichtje naar het middenstuk.

Heeft hij een voorkeurshouding, dus graag op zijn zij of achterhoofd, dan is het wel belangrijk om goed te trainen. Je zou dat eens met het CB moeten overleggen. Gaat het verder wel goed met hem??

De knietjes onder de buik vinden baby's fijn, vroeger sliepen de kinderen zelfs zo. Nu, met het ook op wiegendood, mag het niet meer.

Groetjes Adrienne

3. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Hoii..

Ik zal dat dan de komende dagen even proberen.

Hij had een voorkeurshouding, maar dankzij de osteopaat is dat verdwenen.
    Hij beweegt goed met zijn hoofdje altijd!

Hij heeft nutramigen tegen koemelkallergie.
    Maar verder doet hij het super!!!

Deel Deze Pagina