Ik gebruik al 4,5 jaar een mirena en altijd heel tevreden geweest. Na het plaatsen nooit geen bloedingen of afscheiding gehad (ideaal ) maar sinds een paar maanden heb ik zo af en toe wat bruinige afscheiding. Is altijd maar een dagje en echt heel minimaal, maar ik vraag me dan toch af waarom het ineens na 4 jaar begint. Heeft iemand dezelfde ervaringen en wat kan dit zijn?
Heb ik ook gehad. Op advies van de gynacoloog heb ik 'm toen laten vervangen voor een nieuwe. "Probleem" opgelost. Succes!
Werkt het spiraaltje dan ineens minder of heeft de gyn er daar verder niet overgehad? Het is hier de planning om hem dit voorjaar/zomer er sowieso uit te halen en dan komt er voorlopig geen nieuw spiraaltje meer
Pfff, goede vraag. Geen idee meer, is alweer een jaar of vier terug. Als je het wil weten zou ik even met de huisarts of gynaecoloog bellen. Leuk, hoop dat je menstruatie weer lekker op gang komt daarna, was bij mij ook het geval, meteen goed vloeien. Heel vreemd na acht jaar niks maar ook fijn gevoel dat alles nog werkt. Succes en plezier!
ik heb 3 x een mirena gehad, en elke keer na zo'n 4 jaar begon ik ook weer bloedingen te krijgen, heb het toen laten vervangen en had erna geen klachten meer. het zal verder nog wel gewoon gewerkt hebben maar ik vond het vervelend om na 4 jaar geen menstuatie meer gehad te hebben toch weer ongesteld te worden.
Dank jullie wel, komt dus toch meer voor! Ken niemand persoonlijk die de mirena al zo lang heeft. Het is niet echt een menstruatie, maar echt heel minimaal dus op zich niet heel vervelend. Nu weet ik in ieder geval dat het vrij normaal is