Heb maanden terug een topic geopend omdat mijn menstruatie wegbleef in de stopweek. Ondertussen bij de huisarts geweest en van de Diana pil overgestapt op mycrogynon 20 . Nu ben ik net de 2e stopweek van deze pil voorbij en je raad het al nog steeds geen menstruatie in de stopweek. Bel ik de huisarts en zegt de assistent dat het maanden kan duren voor de hormonen van de zware pil uit mijn lichaam zijn en de lichte pil zijn werk alleen doet. Moet nu nog 2 maanden wachten voor ze verder gaan onderzoeken. Het zit me gewoon niet lekker. Ik weet dat het een nep menstruatie is en geen echte maar het is en blijft gewoon vreemd dat ik in de stopweek alle symptomen heb van een menstruatie oa misselijk, buikpijn, darmen op hol etc maar geen menstruatie. Nu is het zo dat mijn buik begint op te zetten ondanks de Weegschaal zegt dat ik ben afgevallen. Verder is mijn huid een grote grindtegel geworden ivm agne. Nu Dacht ik misschien vervroegde overgang ( tante en oma waren bijde in de 20) wordt ik gewoon uitgelachen door de huisarts. Nu dus weer 2 maanden afwachten. Zelf denk ik niet dat de oude pil nog in mijn lichaam zit omdat ik eigenlijk altijd als ik stopte met de pil al heel snel alles weer op gang had en zwanger van zoon was ik meteen ondanks halve wegen cyclus stoppen met de pil en niet eens 1e ronde . Tis nu al ruim 2 jaar dat ik regelmatig oversloeg ( soms 2x en dan weer gewoon menstruatie) en al ruim maand of 8 dat ik geen menstruatie heb. Iemand die dit herkent? Heb dagelijks een brandende pijn in onderbuik die ik niet kan plaatsen en voel sinds ik de nieuwe pil heb volgens mijn ook mijn eisprong ( voelt het zelfde tenminste)