Hai, Ik schrijf dit topic voor mijn zusje. Ze heeft ruim 6 weken geleden een buiten baarmoederlijke zwangerschap gehad. (Ongepland) Haar ene eileider is hierbij verwijderd. Ze was ongeveer 6-8 weken zwanger. De gyn had gezegd dat ze ong 4-6 weken later weer ongesteld zou worden. Dit is niet gebeurd, vanmorgen deed ze daarom een test en deze was positief. Dit kan denk ik nog oud hcg zijn? Ze willen nog even wachten met een kindje en hebben condooms gebruikt. Ik heb d'r aangeraden morgen haar gyn te bellen voor bloedonderzoek en evt echo. Iemand nog tips of ervaringen? (Sorry als ik in een verkeerd topic schrijf?)
Pfoe lastig... het zou natuurlijk nog 'oud' hcg kunnen zijn, maar dat weet je toch echt pas zeker na een echo/bloedonderzoek.
Ik heb in oktober ook een buiten baarmoederlijke zwangerschap gehad en had toen een hcg gehalte van 6 weken. Ik was ongeveer 8/9 weken (met een buiten baarmoederlijke zwangerschap maak je minder hcg aan). 2 Weken na de operatie was het hcg hormoon bij mij niet meer te vinden met een zwangerschapstest. Ik werd daarna ook een week of twee later ongesteld. Mijn gynaecoloog had gezegd dat mijn cyclus na 4/6 weken weer opgang kon komen. Ik neem aan dat zij binnenkort een controle afspraak heeft? Daar zou zij haar vraag kunnen stellen.
Ik heb dit jaar een buiten baarmoederlijke zwangerschap gehad. Mijn lichaam heeft t zelf op tijd afgestoten, dus geen operatie oid. Wel heeft het 2 maanden geduurd voor hcg uit mn lichaam was, werd elke week getest dmv bloedonderzoek. Ik zou even bellen als ik haar was en vragen om te testen, voor de zekerheid.
Ik heb ook geen bloedonderzoek gehad, maar dat was natuurlijk bij mij ook niet nodig. Bellen lijkt mij zeker een goed idee!
bij mij was mijn hcg net voor de operatie 5000, een dag na de operatie was het al flink gezakt naar 3000, dan heb ik 2 weken later nog eens bloed laten nemen en toen was het 0... ongeveer 5 weken na de operatie werd ik opnieuw ongesteld...
Ze denkt dat t nieuw hcg is, allemaal zwangerschapskwaaltjes. Ze durft niet te hopen omdat t misschien weer bbz is, of tussen d'r oren zit. Zou wat zijn, zijn we tegelijk zwanger!!