Mijn zoontje gaat in maart over op een peuterbedje omdat in juni zijn broertje of zusje word geboren. Nu had ik een aantal vraagjes over het opmaken van het bedje. Wat is de maat van het dekbedje voor op een peuterbed? Het bed is 150 bij 70 cm. Moet je dan een dekbed van 150 of is er nog een kleinere maat. Welke dekbedjes zijn goed? Moet er ook direct een kussen bij voor een kindje van 20 maanden? Het is een buikslaper
hoi hoi, Ik heb hier gewoon een ledikantdekbedje. Past prefect op een peuterbed! Peuterkussen heb ik toevallig van de week gekocht omdat mijn zoontje ook een kussen wilde net zoals mama en papa.
Wij hebben gewoon een eenpersoonsdekbed gekocht, die grotendeels onder het matras gevouwen zit. En je moet niks, maar mijn zoontje (was 22 mnd) heeft er wel meteen een kussen bij gekregen, een vrij plat kussen voor buikslapers. Maar hij sliep sowieso altijd al op een knuffel of een hydrofiel dus voor hem was het logisch om een kussen te krijgen. Hij sliep er de eerste nachten naast, toen net op het randje en nu gewoon vol middenop.
Ik heb ook een gewoon 1 persoons dekbed gekocht en geen kussen. Heb ook nog niet de indruk dat ze deze wilt en is ook een buikslaper
Hier een peuterdekbed gekocht bij de Hema. Het 1 persoonsdekbed vond ik niet handig omdat de onderkant zo ver eronder gestopt moest worden dat het matras wat omhoog kwam.