Als mijn lieve kleine meid 2 wordt zal haar broertje waarschijnlijk ongeveer geboren worden. Hoop dat ze leuk met elkaar omgaan straks! Hoe is dat bij jullie? Hoeveel leeftijdsverschil? Dochterlief is trouwens wel een echt minimoedertje, lig in een deuk over hoe lief ze met haar popjes doet (bijna de hele dag mee in de weer!) en hoe verzot ze is op baby foto's. Denk dus wel dat ze ook gaat moederen over haar broertje haha, of zal dat wel meevallen? Benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb een zoon en een dochter die bijna 2 jaar schelen. Zoonlief was eigenlijk meteen op en top grote broer: zijn zusje beschermend tegenover anderen, terwijl hij zelf behoorlijk de baas kan spelen over haar. Zij geeft hem steeds meer tegengas, en ze hebben het ook vaak echt leuk met elkaar. In het begin vond hij het wel eens moeilijk natuurlijk, om ineens een baby in huis te hebben die zoveel aandacht vroeg. En later eentje die al zijn speelgoed wilde pakken en in haar mond stoppen. Nu zitten ze elkaar vaak in de weg, er wordt een hoop gekibbeld en geklikt. Maar ze zijn ook echt wel heel erg gek op elkaar, en als zij elkaar knuffelen smelt ik een beetje.
Oh ja, denk dat ik ook zou smelten...! Vind het wel extra spannend nu... Een jongetje, kan ik dat wel? Gaat die niet hele dagen met stokken rondrennen en zo? Hellup, ben zelf een beetje een tuttebel geloof ik. Haha! Ben heel benieuwd hoe de dynamiek zal zijn tussen die twee...
Het is heel erg leuk! Echt waar! Hier ook eerst een meisje, en 3 mnd voor haar 2e verjaardag werd haar broer geboren. Ze zijn ontzettend verzot op elkaar..Kunnen niet zonder elkaar! Natuurlijk is dit ook wel geluk hebben, maar wil je gewoon een gezellig verhaal vertellen! Hier is Yara ook heel verzorgend naar haar broertje, kijkt echt naar hem om. Tuurlijk kunnen ze af en toe ook wel ruzie maken of moeilijk doen, hoort erbij. Maar over het algemeen spelen ze heel fijn samen, lekker rollenspelen bedenken, winkeltje, samen met duplo/playmobil..En qua types zijn ze echt wel verschillend hoor, Seth is een echte jongen, dol op auto's, rennen, klimmen, en ja, idd ook met stokken rondrennen haha. Mn dochter is veel gevoeliger, heel creatief, heel geduldig enzenz. 's Ochtends kruipen ze vaak bij elkaar in bed als ze weer eens veel te vroeg wakker zijn, dan hoor ik ze kletsen samen. Geeft ze basisschool-les aan hem, hoe je je moet gedragen op school, want is natuurlijk wel belangrijk om hem het een en ander te leren ... (hij is afgelopen maandag begonnen in het klasje naast haar.) Mijn man en ik zeggen vaak dat we blij zijn dat er maar zo kort tussen zit, dat ze ook nog zoveel interesses delen enzo. Want het is gewoon echt heel gezellig! En ook als zgn tuttebel moeder groei er vanzelf in hoor, dat jongensgedrag. Mijn zoon gaat nu dus naar school en ik mis zelfs de herrie van de sirenes van zijn brandweer/politie/ambulance auto's, zijn superhelden acties (mam, kan ik je nog ergens van redden??) en dat ik met foam pijltjes beschoten word Toen seth net geboren was, was het idd een mini moedertje.. Zo grappig, ze overlaadde hem met kusjes, deed hem na (kijk maar naar de foto) en deed zelfs zn haar met mini elastiekjes! Succes met de voorpret, ik gun iedereen zo'n leuke broer en zus band! Dus komt allemaal goed!
Haha wat grappig, ik had precies dezelfde 'angst'. Eerst een meisje, en 2,5 jaar later een jongetje. De hele zwangerschap heb ik me er geen voorstelling van kunnen maken hoe het is om een zoon te hebben. Kon me niet voorstellen om jongensjaren te kopen, want die vond ik stom. Om al niet te spreken van cars, spiderman etc. Nu is is anderhalf en ik geniet gewoon van alle jongensspullen. En van leuke jongenskleding vinden heb ik inmiddels een sport gemaakt Ze vinden het heerlijk om lekker met elkaar te stoeien en kunnen echt niet zonder elkaar. M'n dochter zeurt weleens om een zusje, maar zegt vlak daarna dat dr broertje haar allerbeste vriend is
Kon helemaal mijn verhaal zijn. Hier een zoon en een dochter met 21 maanden verschil en die zijn gek op elkaar. Ze spelen vaak erg leuk samen maar natuurlijk is er ook wel eens mot. Maar ze kunnen niet zonder elkaar.. dikke mik! Enne.. jongetjes zijn vaak veel liever dan meisjes... vooral voor hun moeder
Even snel (zit op mijn werk, foei). Maar wat een leuke verhalen om te lezen!! En Juut, die foto's, geweldig! Ben al een stuk minder onzeker en begin me steeds meer te verheugen .
mijn zoontje word zaterdag 2.. ik ben nu 38 weken zwanger.. Bij hem was ik 15 Dec uitgerekend.. 1 Dec bevallen Nu 12 Dec )word uiterlijk 5dec ingeleid..
Hier 3 jaar verschil En ze spelen zo leuk met elkaar. De jongste is heel voor in zijn spel en dat klikt enorm met zijn zus. Hij mag ook altijd gewoon meedoen met de vriendjes en vriendinnetjes die mee naar huis komen. Moederen heeft onze dochter niet gedaan. Die was al gelijk met hem aan het praten alsof hij gelijk was
Dit had ik ook kunnen schrijven!! Alleen is de oudste een meid en de jiongste een zoon! Ze schelen hier 22 maanden en ze kunnen niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar!!
Hier zit er een korter leeftijdsverschil tussen, maar ik vind het nu pas echt leuk worden. Voorheen zaten ze te dicht op elkaars lip en konden ze vaak alleen vervelend doen naar elkaar. Ineens vorige maand stonden de 2 jongste samen te knuffelen en noemden ze elkaars beste vriend. Helemaal geweldig om die omslag te zien.
Hier een dochter van 3 en een zoontje van 15 maanden in het begin vond ze hem wel lief en leuk maar niet super interessant volgens mij haha Daarna kon ze best een tijd lang lelijk tegen hem doen, alles afpakken want het was allemaal van haar, gelukkig duurde die periode niet heel erg lang en nu zijn het 2 boeven, staan ze me samen 'uit te lachen' en gek te doen met zijn 2en samen spelen wil nog niet helemaal super lukken( jongste doet dan niet wat de oudste wil, of maakt dingen kapot e.d.) maar ze kunnen wel lekker bezig zijn ik hoop dat het als maar leuker word, maar dat denk ik wel
Hier is J straks 2jaar en 9 maanden als de kleine geboren wordt dus ik ben heel benieuwd hij is nu al heel lief naar andere kindjes toe, vooral zn kleine neefje belaad hij met kusjes knuffels enz enz