Hoeveel calorieen extra?

Discussion in 'Gezondheid' started by Hes2110, Jul 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hes2110

Hes2110 Lid

Jan 17, 2008
    49
    0
    0
    almere
    Heb je als zwangere meer calorieen per dag nodig of is dat onzin?

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Ja, je bent met topsport bezig en dus verbruik je meer dan anders (tenminste als je normaal niet al een beetje teveel at... wat de meeste mensen doen). Je kindje pakt alles wat hij / zij nodig heeft dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Je merkt als zwangere wel dat je meer trek heb. Meer boterhammen, meer fruit etc. Zolang het dat soort dingen zijn is er niets aan de hand maar meer chocolade ed is natuurlijk een ander verhaal.
    Ik denk dat een verloskundige je precies kan vertellen hoeveel caloriën meer een zwangere (en straks zogende) vrouw nodig heeft.

Elle

3. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
  4. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Ik heb eens ergens gelezen dat je in de eerste maanden nog niet zo veel extra calorieen extra verbruikt, maar in de laatste maanden zo'n 200 extra per dag. Hoe dan ook. ik merk dat ik wel meer calorieen verbruik.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik meen ergens gelezen te hebben 500 calorieën extra per dag, maar ik kan me vergissen.
    Wat je echter daarin ook mee moet nemen is dat naarmate de zwangerschap vordert je ook minder gaat bewegen en daarmee dus waarschijnlijk minder verbruikt dan voor je zwangerschap.

6. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    De enige raad die ik van mijn huisarts kreeg toen hij me naar de gynaecoloog doorverwees was dat ik niet opeens voor twee moest gaan eten (oh, en geen dropjes meer eten, helaas).
    Ik had daar ook helemaal geen behoefte aan, nu de laatste twee maanden eet ik wel iets meer, ik ga gewoon op mijn 'trek'-gevoel af en neem dan een boterhammetje extra.
    Je kindje komt niet snel te kort, daar gaan de voedingsstoffen als eerste naartoe, te teert eerder zelf in, maar met een normaal eetpatroon gebeurt dat niet hoor.

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Die 500 calorieën komen mij bekend voor van wat het kost om borstvoeding te geven.
    Tijdens de zwangerschap dacht ik dat het advies was om vanaf week 20 ofzo één boterham extra te eten, meer is niet nodig. Inderdaad misschien ook omdat je zelf hoe verder je komt steeds minder gaat bewegen.
    Ik eet wel ietsje meer dan voor de zwangerschap, maar echt niet veel...

8. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Ik eet inderdaad ook wel wat meer (vaker vooral, de hoeveelheden zijn niet echt veranderd). Maar ik kom er nauwelijks van aan. In het begin viel ik zelfs een kilo af (en was nauwelijks misselijk, hoefde ook niet over te geven). Daaraan merk ik dat het blijkbaar toch energie (en dus ook calorieeen) kost, zo'n zwangerschap. Zal waarschijnlijk wel van persoon tot persoon verschillen. Heb het trouwens nog eens nagelezen in mijn zwangerschapsweekboek, en daar staat idd dat je vanaf week 20 100 tot 300 calorieen extra verbruikt. Maar da's niet veel: inderdaad een extra boterhammetje.

9. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat je in de zwangerschap 15% meer voedingsstoffen nodig hebt dan anders, dus dan zou dat bammetje goed kunnen kloppen :p Ik eet gewoon als ik trek heb, en hou goed in de gaten wat dit voor mijn lijn/gewciht doet.

Share This Page