Vraag Yaz 24+4

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door meedje, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meedje

meedje Niet meer actief

Hallo allemaal!
    Na het een en ander te hebben gelezen hier op het forum zit ik met een vraag.
    Eerder gebruikte ik de microgynon 30, hier had ik heel veel klachten van en ben er mee gestopt. Besloten om een Mirena te nemen, deze heeft een jaar gezeten toen de gyn erachter kwam dat ik een flinke cyste had gekregen van de Mirena(10x15 cm) Omdat ik er klachten van had is deze operatief verwijderd(de cyste) en is gelijk de Mirena eruit gehaald.

Nu slik ik al bijna een jaar de Yaz 24+4. Qua bijwerkingen bevalt deze pil super. Maar nu lees ik overal verhalen dat deze pil, dat er doden door vallen en je een erg grote kans op trombose etc. hebt.
    Nu willen we over een half jaar kijken of ons een kindje gegund is.
    Mijn vraag is, moet ik overstappen op een andere pil? Is het gevaarlijk om door te gaan met deze pil? Ben je lang bezig met ontpillen met deze pil?

Veel vragen en een lang verhaal, voel me een beetje stom omdat ik de gyn toen blindelings vertrouwd heb...

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kan je er niet mee helpen heb hem net zelf voorgeschreven gekregen van me gyn en zit dus idd ook te twijfelen of ik hem neem of het eens probeer zonder wat. wij willen dan gene kids meer en mean gaat nog onder het mes maar jah. vind het nu gewoon ok ff lastig ivm mijn hormonensmings die heb ik ook zonder pill.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb hem een tijdje geslikt en vond het een geweldige pil omdat ik niet tot weinig ongesteld was en weinig klachten had.
    toch ben ik er mee gestopt omdat er inderdaad erg veel doden vielen en wat vooral opviel was dat het vooral om jonge meiden en vrouwen gaat. (veel meer doden dan andere merk pil) . ik zit nu dus weer terug op mijn oude pil minerva

kwa ontpillen denk ik niet dat dit langer zou duren dan een andere pil. hij is niet erg sterk alleen de pauzeweek is korter. (4ipv 7 dg) waardoor je eigenlijk geen kans hebt op een fatsoenlijke menstruatie. toch zou dit geen probleem moeten zijn omdat je toch een kunstbloeding krijgt en dit niks zegt over je natuurlijke cycles. als je met de pil stopt moet je lichaam ineens weer zelf zorgen voor een eisprong, bloeding etc en dat noemen ze ontpillen. dit is bij de ene vrouw vrijwel meteen goed geregeld terwijl andere pas na 1 jaar een fatsoenlijke cycles krijgen of juist altijd onregelmatig ongesteld worden. denk niet dat dit persee aan het type pil ligt maar meer op de reactie van de pilslikker

Deel Deze Pagina