Vraag over ontvangstbevestiging ziekmelding brief

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Shar079, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Beste team,

Mijn werkgever heeft mij eindelijk ziek gemeld. Nu heb ik netjes een brief ontvangen van het uwv .
    Waar ik mij zorgen om maak, dat er in de brief het volgende staat. Wij beoordelen of u een ziekte-wet uitkering krijg. u ontvangt hierover uiterlijk 4 weken na 6 december onze beslissing. tot die tijd krijgt u geen uitkering.

betekent dat in deze maand december geen salaris krijg van mijn werkgever? of is hij verplicht om mij te betalen.

2e punt waar ik mij zorgen om maak onder het kopje regels: elke dag thuis blijven tot 18:00 todat 1 van de medewerkers u gebeld heeft, betekent dat ik niet de deur uit mag om b.v. naar de apotheek te gaan? of naar de huisarts?

Grt,
    Sha

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sha,

Je werkgever heeft je bij UWV ziek gemeld ten gevolge van je zwangerschap. Je wilt weten van wie je nu een betaling mag verwachten.

Ben je in dienst van je werkgever en heb je recht op een Ziektewet-uitkering? Dan maakt UWV meestal het geld over naar je werkgever die de uitkering verrekent met je loon. In deze situatie betaalt je werkgever je loon gewoon door.
    Ben je niet meer in dienst van je werkgever? Of heb je met je werkgever afgesproken, dat UWV de betaling rechtstreeks naar jou overmaakt? In de beslissingsbrief staat wanneer UWV de eerste betaling aan jou overmaakt.

Ik ga er vanuit dat je de brochure ‘Uw plichten met een Ziektewet-uitkering’ ontvangen hebt.

In de brochure staat dat je na je ziekmelding elke dag tot 18:00 moet thuisblijven, totdat een verzuimbeheerder contact met je opneemt. Dit contact vindt meestal binnen 48 uur plaats. Je mag op deze dagen wel je (huis)arts bezoeken. Ben je niet bereikbaar vanwege bezoek aan je (huis)arts of bijvoorbeeld fysiotherapeut? Bel daarvoor UWV Telefoon Werknemers 0900-9294 om dit door te geven. Mijn collega kan dan rekening houden met het moment waarop hij/zij je belt.

Actuele informatie over wanneer je een Ziektewet-uitkering ontvangt vind je hier.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina