iemand verstand van kinderopvangtoeslag mbt ontslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 12 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik MOET iets vanavond af maken, na maanden voortgesleept te hebben. Ik zou het vanavond afmaken.
    En opeens word ik geconfronteerd met nieuwe feiten, waarvan ik de consequenties niet kan overzien. mijn hart klopt in mijn keel.

recht kinderopvangtoeslag bij ontslag.
    in 2020 heb ik nog recht op kinderopvangtoeslag tot 3 maanden na mijn ontslagdatum, staat ook op belastingdienst.nl . stel ik ga 1 juli uit dienst, dan krijg ik dus nog tot 1 oktober kinderopvangtoeslag.
    Stel dat ik per maand recht had op toeslag ter waarde van 100 uren per maand. dan heb ik dat dus tot 1 oktober. Maar Stel dat ik in die 9 maanden maar 75uur per maand af neem aan kinderopvang., dan hou ik 25u per maand keer 9 maanden over; ik was in de veronderstelling (en bevestigd door belastingtelefoon) dat ik dan dus nog 225uur in kon zetten over de laatste 3 maanden van het kalenderjaar (3-6 maanden na ontslagdatum). Ik dacht dus dat ik dan voor heel 2020 totaal recht had op 900uur kinderopvang en dat de verdeling over de maanden niet uitmaakte.
    Maar nu staat er opeens iets anders op de site van de belastingdienst.
    met andere woorden, als ik (met terugwerkende kracht) per 1 juli 2020 idd ontslagen ben, (en ik ben dus uitgegaan van 900uur voor het gehele jaar), krijg ik dan inderdaad geen toeslag voor de laatste 3 maanden van 2020 ondanks dat ik binnen de 900u per jaar blijf?
    Kan iemand het voor me duidelijk uitleggen met officiele bronnen desnoods?

Daarnaast:
    vast staat dat werkgever na 1juli 2020 geen betalingsverplichting meer heeft, het zou een slapend dienstverband betreffen als je de ontslagdatum verder in de toekomst zou leggen. Maar stel we leggen de ontslagdatum uiteindelijk pas op 1 juni 2021, omdat partijen het dan ook pas eens zijn over ontslagvergoedingen enzo, heb ik dan in 2021 dus ook recht op kinderopvangtoeslag?
    (ik ben hier overigens niet op uit, de data liggen iets anders, ik krijg er zelfs problemen van, maar zo krijg ik het helderste antwoord).

bedankt alvast ... hart klopt in mijn keel

2. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    #2 A je to, 12 nov 2020
    Laatst bewerkt: 12 nov 2020
    1981Mama vindt dit leuk.
  3. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Waar zie je op de site dat het niet zo zou zijn? Ik vind enkel wat A Je To ook al vond, en daar staat het uitgelegd zoals de belastingtelefoon je ook geïnformeerd heeft. Kan me voorstellen dat je er stress van hebt, maar zo te lezen kan het gewoon hoor.

1981Mama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina