is iedereen eerlijk hier????

Discussie in 'De lounge' gestart door pinguin, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik vraag me wel eens af...
    zijn alle mensen eerlijk hier op dit forum???

als ik soms vragen en de reacties daarop lees, denk ik wel eens: ben ik zon slechte moeder???
    een voorbeeldje; een vraag van een moeder of mensen hun baby's laten huilen.
    nou, daar krijg je discussies van!
    en sommige mensen zeggen dan; ik laat mijn baby niet huilen, nog geen 2 minuten! ook als ze onder de douche staan en ze horen hun baby huilen, rennen ze onder de douche vandaan om hun kleine te troosten..
    goh, denk ik dan bij mezelf; ik doe dat niet!
    ik ga natuurlijk niet als Chloe huilt nog een kwartier onder de douche staan maar droog me wel ff af en kleed me aan en ga dan naar haar toe.
    en meer van dat soort dingen...

mijn vraag; is iedereen hier eerlijk of doen mensen zich beter voor dan ze zijn??? ben ik de enige met het gevoel dat mensen zich beter voordoen?
    (en als iedereen echt zo eerlijk is, dan heb ik medelijden met mijn dochter, dan ben ik volgens sommige mensen geen goede moeder voor haar!)

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    persoonlijk ben ik hier heel erg eerlijk,
    maar ik heb wel eens het idee dat sommige moeders hier eerder zeggen hoe ze het willen hebben of wat hun plan is dan hoe het daadwerkelijk gaat...

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben eerlijk ga me niet beter voor doen als ik ben heeft geen nut toch neem je alleen je zelf mee in de maling :D

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ik denk dat heel veel mensen zich beter voordoen.

Niet alleen hier maar overal.

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
  6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    nee niet iedereen is eerlijk.

Enne ik spurt ook niet naar haar toe hoor als ze huilt.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

nou ik doe me niet beter voor, maar ik reageer niet op discussies waar fel op gereageerd wordt en iedereen anders doet dan ik. ik heb geen zin om aangevallen te worden.
    En ik heb zeker mijn kindje ook laten huilen hoor! maar ik ben ook een slechte moeder :)
    ik pak als graadmeter mijn vriendinnen.

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Haha ik moest even lachen,zat laatst te denken om z'n topic te openen maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik verwacht dat iedereen nu gaat zeggen "ja ik ben eerlijk :p)
    Dus haha ik ben ook altijd eerlijk (kijk maar of je het gelooft :D)
    Maar ik denk idd dat hier vaak gezegd wordt wat men graag hoort,of omdat men zich anders voor willen doen.
    Met het laten huillen en andere opvoed kwestie's lees ik hier vaak veel andere reactie's dan die ik in het dagelijks leven van (verschillende) mensen hoor.
    Ook viel mij op in oa de poll was je je handen na bezoek wc,dat veel mensen er neer zetten dat ze dit doen.
    Maar (heb dat daar ook neergezet) ik werk in een groot zh als schoonmaker.
    Regelmatig maak daar de wc schoon in centrale hal.
    En hoe vaak ik zie/hoor dat mensen juist niet hun handen wassen,dan vraag ik me toch echt af hoeveel mensen in die poll de waarheid hebben gesproken.

9. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
  10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Indd dat vraag ik mezelf ook af.:D

11. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Als ik vraag, stel of vertel hier ben ik goud eerlijk. Zie ook niet de reden van in om me beter voor te doen.
    Maar eerlijk is eerlijk, er zijn onderwerpen waar ik dan bewust niet aan mee doe om heftige reacties te voorkomen. Wordt ook niet graag aangevallen.
    Het heeft me ook een hele tijd geduurd en veel nadenken voordat ik de topic over een tik op de billen/hand durfde te plaatsen (ook heel erg bang voor reacties) maar dat viel me gelukkig nog allemaal mee;)
    Wat het laten huilen betreft, ik heb een babyfoon met camera. Zo zie ik of ik gelijk er naartoe moet of als het nog even kan wachten. Ieder op zijn/haar eigen manier. Is niets mis mee hoor dus voel je je niet al te slecht;)

12. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of je het gelooft of niet maar hier laat ik haar niet onnodig lang huilen maar ga er direct naartoe.
    Als ik onder de douche zou staan wel afdrogen en badjas aan

Verder zo eerlijk als goud :D

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik doe hetzelfde als Loes. Ik ben hier altijd eerlijk. Wel vermijd ik sommige topics omdat ik gewoon geen zin heb in de poeha of verwijten die eruit ontstaan. Dan heb ik het idd ook over topics als 'laten huilen' of 'thuisblijfmoeder vs. werkende moeder', dat soort topics.

In real life hou ik bij een aantal mensen soms wel een beetje de schijn op over of alles goed gaat. Ik heb dan ook gewoon even geen zin in goedbedoelde adviezen, opmerkingen of kritiek.
    Maar dat is niet zozeer over of ik wel of niet laat huilen of andere opvoedkundige beslissingen, maar meer over hoe het soms loopt met een baby en peuter. Ik vind het namelijk verdomd zwaar en zit niet te wachten op het alom bekende: ja, je hebt er zelf voor gekozen! ;)
    Dan zeg ik net zo lief dat alles goed gaat, snap je :D?

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, ik ben hier eerlijk en ik ben (was, 't is alweer even geleden), zo'n moeder die onder de douche vandaan rende als Thirza lag te huilen.
    Maar dat was hier dan ook krijsen altijd heel snel, nogal wat gezondheidsprobleempjes bij de dame, dus ik weet niet hoe dat zou zijn geweest als we een volkomen gezonde dochter zouden hebben gehad, die enkel dan lag te jengelen als ze wakker werd.
    Of het je een slechte moeder maakt, vind ik dus ook erg afhankelijk van dat soort factoren: is even laten huilen voor jou eigenlijk even laten jengelen? Daar is op zich niet zoveel mis mee, zeker niet als het een enkele keer gebeurt.
    Ligt je kind te brullen/krijsen en je krijgt het dan over je hart om je eerst te gaan staan afdrogen en aankleden, dan vraag ik me wel af hoe je dat voor elkaar krijgt, want ik kon dat echt niet en dat was voor Thirza ook veel te gevaarlijk, (kokhalsen en overgeven bij hard krijsen).

15. raspberry

In real life ben ik trouwens ook eerlijk. Krijg regelmatig commentaar (mijn schoonmoeder is erg van laten huilen), maar die kletst maar lekker hoor, en dat hoort ze, en anderen overigens ook, ook van me op dat soort momenten.
    OP CB ook altijd gedaan en bij HA ook, en daar draaiden ze toch wel behoorlijk bij in de manier waarop ze mij en Thirza tegemot traden, toen eenmaal ook officieel gediagnosticeerd werd wat er allemaal aan de hand was... (kiss-syndroom, eczeem en KMA, chronische oorontsteking).

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Altijd eerlijk! Eerlijk waar!!!

17. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Het laatste gedeelte moeten wij helaas wel doen.
    Hoewel ons zoontje gelukkig niet kokhalst.
    Maar bij ons is/was het zo dat hij na 45 min. wakker werd en absoluut niet wou slapen.
    Maar als ik hem weer mee nam of in een slaapdoek legde dan sliep hij niet en raakte hij oververmoeid waardood hij dan weer slecht dronk.
    Ook bij hem blijven om hem niet alleen te laten huilen hielp ook niet.
    Meneer werd dan alleen maar nog kwaader.
    Uiteindelijk (na zoveel dingen geprobeert te hebben) is het cb bij ons thuis geweets om te kijken en horen.
    En hebben we toen besloten om ons zoontje voortaan een half uur te laten huilen,en dan pas na boven te gaan.
    En geloof me het was zeker moeilijk,want hij kon gillen en krijssen.
    Maar uiteindelijk ben ik blij dat we dit hebben gedaan (en niet teveel na commentaar van andere moeders geluisterd heb)
    Want na een kleine weekje sliep hij ineens wel goed door.
    Hij werd vrolijker (omdat hij niet meer moe was) en hij dronk weer stukken beter.
    Daarom ben ik van mening dat je via een forum niet kan beslissen of een moeder haar kind moet laten huilen of niet.
    Want zoals jullie nu mijn verhaal zien was het bij ons nodig.
    Maar het kan idd voor een ander kind en moeder totaal niet werken.

18. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Nou ik ben wel eerlijk in het algemeen maar ik merk wel dat ik me gauw ga zitten verdedigen in topics. Ik vind dat je belachelijk snel word aangevallen hier terwijl ik daar helemaal niet op zit te wachten. En dan bedoel ik niet dat ik alleen maar goeds wil horen maar ik hou van opbouwende kritiek en feedback en zeker niet van hetgeen hier vaak word gedaan iemand tot de grond toe afbranden. Ik krijg dan altijd een beetje het gevoel dat mensen zich beter voordoen dan hoe ze zijn... Sorry lang verhaal... Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.

19. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier exact hetzelfde, had dit netzo goed zelf geschreven kunnen hebben ;)

20. raspberry

O, maar ik ben ook geen nie-laten-huilen-fundamentalist hoor ;)
    Als het in andeer situaties de enige manier is om je kind weer te laten slapen, dan moet je dat doen, hoe moeilijk ook.
    Hier was dat gewoon totaal geen optie en heb ook ik dwars tegen adviezen van anderen in moeten gaan om te komen tot een manier die werkte, (draagdoek bod hier gelukkig wel veel uitkomst tot we een aantal zaken goed onder controle kregen).

Deel Deze Pagina