Ik zit er aan te denken om in mijn oor een rook piercing te laten zetten. Vind het er wel tof uitzien. Zijn er mensen die deze piercing ook hebben? Ik zie er qua pijn wel een beetje tegenop, ben echt een schijterd wat dat betreft. Was het te doen qua pijn en hoe ging de genezing? ik heb ook een traguspiercing en dat vond ik qua zetten prima te doen. Maar bij de rook piercing moeten ze toch wel door een aardig stukje kraakbeen heen…
Ik heb hem. Het is 1 van de 2 misselijkste piercings die ik heb. De rook samen met de conch. Qua piercen beide ff pijnlijk, maar na 5 seconden is dat klaar. Qua genezen zijn het beide gemene piercings. Mijn rook heeft een hele tijd liggen irriteren, maar sinds ik mijn staafje van het piercen er weer in heb gedaan, is hij heerlijk rustig. Had hem eerst vervangen door een ringetje, maar daar bleef hij mee irriteren. Goed schoonhouden, evt een klein flesje uitkoken en daar een zoutoplossing indoen zodat je goed kan sprayen op de piercing voor je gaat slapen bv...
Ik vond vooral het geluid van het piercen naar haha. Als een naald door piepschuim. Maar, hij zat er zo in. Genezen… dat duurde bijna 2 jaar. Hoefde hem maar te stoten en het is was opnieuw ellende. Heb hem sinds 2017.
Ik heb er ongeveer 10 jaar 1 gehad maar na veel gedoe toch eruit gehaald. Echt heel jammer maar hij bleef maar ontsteken. Hij genas nooit goed ook al deed ik hem goed schoon houden. Eens in de maand bloedde hij enorm of als ik er per ongeluk tegenaan stootte, erg awkward. Het zetten deed absoluut geen pijn, niet meer dan een oorbel. Daarna voelde het alleen warm en beurs aan. Vind het wel echt een onwijs leuke piercing, dus hoop voor je dat hij blijft zitten
ja, de conch vind ik ook supermooi. Is het een idee om ze tegelijk te zetten of is dat juist af te raden? Hoe was de conch qua pijn bij het piercen? ik blijf echt in twijfel.. moet me echt over de streep trekken om een afspraak te maken haha.. maar vind ze echt heel mooi.
echt? En dat terwijl ze toch door een aardig stuk kraakbeen moeten.. je leest ook allemaal van die horror verhalen.. dat mensen bijna flauw vallen bij het zetten van deze.. genezing had ik idd ook gelezen dat dat bij deze veel tijd kost..
Conch deed bij mij veel meer zeer en nu na twee jaar ofzo lig ik nog steeds niet graag op dat oor. Dus houdt er rekening mee dat je op je andere oor gaat liggen en als je aan de andere kant ook rook laat zetten heb je dan wel een probleem . Of je moet op je rug slapen. Ik wil nog een daith, ben benieuwd hoe dat is qua pijn.
Denk dat pijn heel erg verschilt per persoon. Hij zei inademen en uitademen en toen drukte hij hem er doorheen, het is even een scherpe pijnscheut maar that's it. Ik was zo nerveus en bang voor de pijn maar erna dacht ik echt "oh dat was het".
Het zetten is allemaal hetzelfde vind ik. Het doet ff een paar tellen pijn... Bij het indoen van het sieraad goed uitademen en klaar is kees. Je weet dat een piercing niet pijnloos is, maar die paar tellen pijn is niks bij het genezingsproces. Je moet echt wel een lange adem hebben, bij beide. Het zijn allebei stouterds! Tegelijk zou kunnen? Je kan er de eerste nachten/weken toch niet op slapen, dus of je er nu 1 of 2 hebt Het schoonhouden is het alllllller belangrijkste. Plus ik zou de rook een staafje laten zetten, zoveel meer 'rust' dan een ringetje. En beide GOED laten genezen (zeker een jaar) voor je het sieraad laat verwisselen.
Ik vond mijn daith beter te slikken dan mijn rook. Pro tip voor genezen; wondspray van neilmed + zo’n halve maantjes nek/reiskussentje wat je kan vastklikken tot rondje. Doordat je oor daar vrij in kan liggen kan je evt toch op die zijde liggen en belast je hem niet. Ideaal!
Ik heb idd ook zo'n piercingspray; 2 x Prontolind 'Spray' 2 x 75 ml: de optimale piercingverzorging in voordelige dubbelverpakking : Amazon.nl: Beauty En als een piercing vervelend gaat doen, doe ik buiten het schoonmaken, nog 2 a 3 x per dag een spraytje dit erop voor en achterkant. Mijn oren en piercings reageren hier erg goed op
Oh wat leuk ik zit er ook aan te denken. Ik lees mee. Mijn uitdagendste piercings waren een labret en een septum. Die laatste vind ik nog steeds geweldig maar die bleef ook gevoelig en zorgen voor een verstopte neus.
En ik lig al 10 jaar met de familie van m’n vader in de clinch omdat een neuspiercing daar gewoon hoort. Een gewone normale dus. ik heb er geen enkel probleem mee en zou het gerust doen. Ik zie alleen de meerwaarde voor mij niet. Dus ik heb geen haast hahaha.
Nou vanmiddag mezelf over de streep getrokken en een afspraak gemaakt bij de piercing shop. Kon eind van de middag al terecht en maar gelijk gedaan voordat ik van gedachten zou veranderen. Piercings konden tegelijk gezet worden en m’n oor was ook goed voor de rook piercing. Die al eerste laten zetten, want daar zag ik het meest tegenop. Nou, die viel me alles mee. Heb er niks van gevoeld zowat. Daarna de conch. Die vond ik wat vervelender, maar ook prima te doen. Nu hopen dat het genezen goed gaat, maar vooralsnog ben ik helemaal blij met m’n nieuwe aanwinsten