Ik heb via Vinted een jas gekocht voor mijn dochter en gevraagd aan de verkoopster of deze uit een rookvrij huis komt. Ze zei dat de jas niet in de keuken kwam, de enige ruimte waar gerookt wordt. De jas is netjes verpakt opgestuurd en ze heeft hem voor het opsturen nog gewassen. Maar helaas ruik ik toch rooklucht eraan. Iemand tips hoe dit eruit te krijgen?
Ik zou de jas eerst even buiten hangen en dan nogmaals wassen met een wasparfum erbij. Als dat niet helpt misschien in azijn weken-eventueel met baking soda?
Enige wat je denk ik nog kan doen is in de week met azijn en wassen met stevig wasmiddel aangezien nicotine aanslag wat vettig is en ipv wasverzachter azijn en dan buitenhangen. Anders bij een stomerij navragen of die er wat mee kan. Rooklucht is heel indringend, je kan braaf in de keuken gaan roken maar t trekt je hele huis door. Allicht met vapes dat je er aan ontkomt maar met traditionele rook niet. Ik zou er niet over vallen, maar als je er gevoelig op bent is t een hele nare lucht. (Zeg ik als roker, die buiten rookt en ook dat is niet volledig proof voor een scherpe neus)
Inspuiten met spul van Robijn. Dat is een spuitbus om nare luchtjes uit textiel te halen. Werkt goed. Vroeger had je Febreze. Dat werkte ook zo,
Wel oppassen waar je dat doet, vloer word er spekglad van. Persoonlijk vind ik dat het maskeerd maar niet verwijderd Ik zou wassen met hg nare luchtjes verwijderaar. Werkt top dat spul
Oei, wel een risicootje. Dat er alleen in de keuken gerookt wordt is prachtig, maar ik ken weinig mensen die als ze roken uitsluitend in de keuken roken. De meeste rokers steken buiten ook peuken op… én dat is nou net de plek waar ze…. Een jas aan trekken Mijn boerenverstand zegt een nacht in azijn laten weken. Ik hoop voor je dat je die gore lucht uit weet te krijgen!
Hmm nou ja, mijn man nam beddengoed mee uit zijn ouderlijk huis toentertijd waar gerookt was - heb ik er nooit uitgekregen dat was echt doordrenkt van de geur. En ik heb een keer 2 kruiken met kruikzakken opgehaald. Nou die kruikzakken heb ik ook weg kunnen gooien. Het ging er echt niet uit na allerlei huis tuin en keuken tips. Dus ik ben echt benieuwd en hoop dat de gouden tip voorbij komt!!
Hè bah, vreselijke stank is dat. Ik ken ook genoeg rokers die zogenaamd alleen buiten roken maar hun huis (en zijzelf) stinken desondanks een uur in de wind. Rokers kan je hiermee absoluut niet vertrouwen omdat het voor hun minder stinkt dan voor ons. Eigenlijk vinden ze het überhaupt niet stinken, ze zijn de geur gewend. Wellicht nog eens wassen, eventueel met alleen azijn en héél lang laten luchten buiten (wel uit de buurt van sigarettenrook uiteraard ). Ik las dat het nu heel zomers weer is in NL; zonlicht trekt geuren er soms beter uit dan alleen luchten.
Als het echt doordrenkt is van de rooklucht dan krijg je dat er niet meer uit. Kijk, zit je nu een avondje tussen de rokers dan stinken je kleren ook maar dit was je dan en dan is het weg maar als die jas in een huis heeft gehangen waar continue wordt gerookt dan zit het helemaal in het weefsel. Het zal vast minder worden maar ik denk dat je altijd dat luchtje zal blijven ruiken. Ik heb hier eens uit nood een kind thuis gehad waarvan de ouders heel veel roken en ik heb haar kleding gelucht, meerdere malen gewassen maar je bleef het ruiken. Had echt de neiging om het weg te gooien omdat zo'n kind er ook steeds naar ruikt. Ik vind dat altijd zo armoedig zo'n rooklucht bij mensen. Misschien staat de oplossing hierboven want is natuurlijk wel zonde.
Oh wat erg…ik denk alleen maar: als zo’n jas zo met die geur doordenkt is, wat doet het dan met het kind die in de jas zit?
Ouders van een vriendin van dochter roken stevig in huis. Als dat meisje hier is en haar jas ophangt ruiken al onze jassen naar rook. Ik heb haar vriendelijk verzocht voortaan haar jas op de trap te hangen ipv aan de kapstok
Ja zo goor. Ik heb het hier weleens gehad en bij droog weer leg ik ze in de tuin en anders in de schuur. Ik kan echt niet tegen die stank
Ik heb ooit een zelfgemaakt dekentje voor onze toen pasgeboren dochter gekregen. Die stonk als een beer naar de rooklucht. 2 weken buiten laten hangen en alle geur was eruit! O en ik zou bij diegene een recensie achterlaten met deze info erin. Echt vies...
Ik had laatst een regenpak gekocht op Vinted voor zwemles. Die kwam binnen nou de shag geur kwam op je af. Vriend een oud roker die had zoiets wat is dit nou weer niet normaal. Ze ging er toch mee zwemmen ik geloof na 4 keer zwemmen en wassen was die geur er eindelijk uit. En ik wel in de recensie geplaatst dat er helaas rook geur op zat. Zodat andere kopers ook weten dat het een rokershuis is.